Finnes det Gode High deff dekodere som tar canaldigital kort?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Finnes det Gode High deff dekodere som tar canaldigital kort?

har nå testet den høyoppløste dekoderen til canaldigital , og den høyoppløste med hardisc...

Ingen av disse gir overbevisende bilder via hdmi , begge gir helt greie bilder over component.

Finnes det flere High deff dekodere der ute som er bedre en canaldigital sine egne , og som tar canal digital sine kort??

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiofil
    har nå testet den høyoppløste dekoderen til canaldigital , og den høyoppløste med hardisc...

Ingen av disse gir overbevisende bilder via hdmi , begge gir helt greie bilder over component.

Finnes det flere High deff dekodere der ute som er bedre en canaldigital sine egne , og som tar canal digital sine kort??
    Det skal jo ikke så mye til for å bli bedre en de du refererer til da;-)Du har jo feks Topfield og mange flere:-)
    Mvh bigtor

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, Hører folk snakker om tre stykker i allefall vantage, Dreambox og ipbox.

Selv vet jeg om Humax og den dun refererer til da.

Hva skal man velge tro , hehe.

Vantage ser jo grei ut da , men ikke lest så mye om den enda, Dreambox har jo aldri vært kjent for bra lyd og bilde , humax hadde noen gode tunere ute for noen år tilbake, hvordan de er på hd tunere vet jeg ikke....

Bare å komme med meninger her.

Noen som vet hvor Parabolica.biz er blitt av , jeg handlet litt med de før, holdt til i Drammen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiofil
    Ok, Hører folk snakker om tre stykker i allefall vantage, Dreambox og ipbox.

Selv vet jeg om Humax og den dun refererer til da.

Hva skal man velge tro , hehe.

Vantage ser jo grei ut da , men ikke lest så mye om den enda, Dreambox har jo aldri vært kjent for bra lyd og bilde , humax hadde noen gode tunere ute for noen år tilbake, hvordan de er på hd tunere vet jeg ikke....

Bare å komme med meninger her.

Noen som vet hvor Parabolica.biz er blitt av , jeg handlet litt med de før, holdt til i Drammen.
    Er veldig fornøyd med bildet på Vantage 7100S, til og med SD bilder blir adskillig bedre, og HD bildene, er knivskarpe, som en drøm....

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Vantage HD 7100TS, og er veldig fornøyd med denne. Som sagt i forrige post så er SD bildene oppskalert og HD bildene er bare en drøm.

Vantage HD 7100, Hyro HD 9000, NanoXX HD 9500 og Echolink HD 7020 er stort sett samme tuner med forskjellige skall. Så jeg tror alle disse er gode HD tunere.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt en vantage7100s og syns det var mye bugs og "drit" med den, så jeg kjøpte en Topfield 7710 hdpvr 250gb som jeg er meget fornøyd med!Denne har 2 tunere som gjør at du kan se en kanal og ta opp på en annen!
    Pause i direkte spilling osv. Den er også meget stillegående selv med harddisken surrende helle tiden! Canaldigital sin (har jeg også) høres ut som et fly på tur til å lette i forhold!
    Topfield har ingen systemer innebygd,men du trenger en conax modul og en dragon eller t-rex modul til viasat. Denne tuneren har helt rå bilder både på sd og hd og jeg har ALDRI hatt et eneste problem med den!
    Aldri låst seg og aldri tull med oppdatering av kortene!
    Anbefaler topfield 7710 (7700) på det aller sterkeste!
    Kjøpte den her:Satellite systems, satellite dishes, Satellite Superstore UK, satellite advice, training videos, Low prices. Meget bra butikk og rask levering!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har selv testet en del HD receivers i det siste.

Hyro 9000 hd ts , meget meget bra , leser både canal digital og viasat
    direkte i kortleser med den rette softwaren, bilde kvalitet er av høy klase
    både på SD og HD kanaler, bakkenett er også mulig nå ( kun frie kanaler)
    leser AVI filer fra usb hdd

Kathrein 910 usf , Linux boks , av høy kvalitet fra tyskland
    den har ikke kort leser, men jeg har brukt conax cam til min canal digital kort
    kjempe bra boks , gjør det meste og er en blant mine favorite receivere
    bilde er good / kjempe bra

Opticum 7700 HD CICX , conax inebyged kortleser , canal digital fungerer utmerket, bilde kvaliteten er også kjempe bra , med riktig software leser den også viasat , og kan gi litt mere fra 13 og 19 grader øst ( gratis+betalte)

Darkbox 2008 Rev HD
    en bilig boks , men en vinner både når det gjelder Bilde og support
    leser canal digital ut i fra boksen , og med en patch software leser den også viasat, har en go del support og støtte , kommer stadig software til den
    Bilde kvaliteten er utmerket på den også , desuten er den bilig av alle HD bokser jeg har kommet til.

Ipbox 9000 HD
    Linix software , leser Canal digital ut i fra boksen ,
    kan mye mere en hva de forige boksene jeg nevte, er en av de aller beste
    på bilde kvalitet både på SD og HD, PVR ready,
    ta en titt her Ab Ipbox 9000HD S/T/C [Ipbox 9000HD S] - NOK 4,900 .- : X Sat, Trygg E-handel

Det fins mange HD mottakerer der ute, det er ikke lett å anbefale deg noen
    da det som passer min smak og behov er kansje ikke det som passer deg.

det beste er at du leser litt her på forumen og andre
    see hvem som har best support på HD resiverne , see hvem som har de beste spesifikashønene, er det nok support på software ??

men en ting er helt sikkert her, at alle dise boksene jeg nevnte for deg
    og hva de andre har nevt er 110% mye bedre en canal digital eller viasat sine HD bokser , det er garantert.

EDIT ; har ikke viasat kort selv, så kan ikke svare 100 % på det
    men har lest raporter på nette og dise boksene jeg nevener leser viasat også

bobi

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •