Canal+ eller TV1000 for kvalitetsfilmer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal+ eller TV1000 for kvalitetsfilmer?

Canal+ eller TV1000?

Sitter i dag med et Viasat-abbonement og vurderer overgang til Canal Digital eller Riks-TV, dels for å få mer fotball.

Men et annet viktig moment for meg er muligheten for å sette meg ned fredag/lørdag/søndag og se en kvalitetsfilm. Viasat satser mer på kvantitet enn kvalitet har jeg en følelse av. Canal Digital koster en del mer, men er det bedre kvalitet på filmtilbudet slik at prisforskjellen kan forsvares?

Noen som har meninger om dette?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Canal+ eller TV1000?

Sitter i dag med et Viasat-abbonement og vurderer overgang til Canal Digital eller Riks-TV, dels for å få mer fotball.

Men et annet viktig moment for meg er muligheten for å sette meg ned fredag/lørdag/søndag og se en kvalitetsfilm. Viasat satser mer på kvantitet enn kvalitet har jeg en følelse av. Canal Digital koster en del mer, men er det bedre kvalitet på filmtilbudet slik at prisforskjellen kan forsvares?

Jeg er litt usikker på hvem som har de beste filmene. CANAL+ har også mange filmkanaler så det er nok en god del film som sendes om igjen.
    Du kan selv sjekke premierefilmer og programschedule for CANAL+ på
    CANAL+ Grids > Export

En annen sak du bør vurdere er om du ønsker Dolby Digital 5.1 lyd.
    CANAL+FIRST,CANAL+HITS,CANAL+ACTION og CANAL+FILM HD sender veldig mye 5.1 mens TV1000 kanalene nesten alltid sender stereo (Dolby Digital 2.0).
    Du får ikke Dolby Digital surroundlyd på noen av kanalene på RiksTV.

CANAL+SPORT HD og CANAL+FILM HD tror jeg nå skal inngå i CANAL+TOTAL pakken. Med CANAL+TOTAL og HDTV dekoder vil du motta følgende kanaler:
    CANAL+FIRST
    CANAL+HITS
    CANAL+ACTION
    CANAL+COMEDY
    CANAL+DRAMA
    CANAL+SPORT 1
    CANAL+SPORT 2
    CANAL+SPORT EXTRA
    CANAL+SPORT HD
    CANAL+FILM HD

CANAL+FILM HD sender kun HD filmer og kun på kveldstid. TV1000 HD sender samme som TV1000 så filmer som ikke er HD oppskaleres til HD oppløsning.

Canal Digitals Entertain pakke inneholder både Canal Digitals familepakke og Canal+ sin abbonementspakke. Familepakken til Canal Digital vil inneholde 6 HDTV kanaler fra 1 Juni og i tillegg skal Canal Digital sende alle 31 fotball EM kampene på HDTV. Eurosport HD kommer på Canal Digital 25 Mai og skal sende fra OL i Beijing,Tour de France og French Open(tennis). På Canal Digital kan man også abbonere på TV2 Sport og få tilgang til alle Tippeligakampene live (det kan man ikke på RiksTV siden de fire andre TV2 Sport kanalene ikke sender i bakkenettet). Man får nå også Champions League og Norges bortekamper på Canal Digital etter at TV3 & Viasat4 kom med i CD pakkene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå både Canal Digital Entertain og Viasat Gull (parabol). Nå som TV3 og Viasat 4 har kommet over til CD, er det like før jeg avslutter Viasat abbonementet. Det eneste fra Viasat jeg trenger er Viasat nå er SportN, for å få se alle Formel 1 sendingene. Skal uansett degradere abbonementet når den utløper, til den minste som har SportN.

Jeg har lagt merke til at det er forholdsvis stor forskjell mellom bildekvaliteten fra Canal Digital og Viasat. Canal Digital har utrolig skarpe bilder for SD å være, mens fotball- og andre direktesendinger fra Viasat blir fort litt skurrete.

Canal Digital har etter min mening det beste film opsettet. TV3 kan ha noen gode filmer inni mellom, men alle vet at man ikke ser på film på TV3. I tillegg får CD far og med 1. Juni Norges best HD tilbud inkludert i Entertain pakken.

Gå for CD, helt klart.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for et informativt svar Bobben1!!

Jeg glir mer og mer over til at et skifte av leverandør er fornuftig. Som du er inne på gir vel Canal+ total (som koster omtrent det samme som Viasat)norske kanaler, film, champions league, landslagets bortekamper, premier league (riktignok ikke mulighet for å velge blant alle kampene som hos Viasat, men RBK, MU, og de største kampene viser de jo uansett på TV3/4). I tillegg mulighet til å kjøpe til Tv2 sport for alle tippeligakamper.

De øvrige family-kanalene er slikt som jeg uansett ser lite på. Ungene mister riktignok Disney da, men det har de bare godt av.. Med NRK super og TV2 morgen-tv er det jo en del for dem likevel.

Litt synd å droppe Viasat+mottakeren (med hard-disc) som jeg kjøpte i fjor da, men med HD på trappene er vel denne verdiløs snart likevel...

HD er jo også et argument. Her kommer vel Riks-TV dårligst ut. (Mon tro hvorfor det bygges ut et bakkenett i 2008 med så små muligheter for HD. Hvem er det som bestemmer slikt??)

Edit: takk til Jenspm også!

Formel1 og Golf er uansett ikke så viktig for meg, så da står det faktisk ganske få argumenter igjen for Viasat. Det du sier om bildekvaliteten kan kanskje ha med valg av dekoder også. jeg opplevde faktisk en klar forbedringbedring da jeg kjøpte Viasat+mottakeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canal+ eller TV1000?

Nå har jeg vært kunden siden det het filmNet og nå i de senere år canal plus.
    Når du sier du ønsker kvalitets film hva legger du i kvalitet. ?

Slik det er nå så sender viasat mye action filmer, komi, kjente publikums favoriter.

Canal plus sender veldig veldig mye drama du finner selvsagt noen action filmer men ikke nærheten av hva viasat sender.

Hvis det er film du er ute etter så hvorfor noen av disse. ?

Skal du se film hvorfor ikke kjøpe deg et hjemmekino anlegg med blu-ray spiller da velger du selv hva du skal se og med et bilde som ingen av cd eller viasat kommer i nærheten av.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alphadec
    Nå har jeg vært kunden siden det het filmNet og nå i de senere år canal plus.
    Når du sier du ønsker kvalitets film hva legger du i kvalitet. ?

Slik det er nå så sender viasat mye action filmer, komi, kjente publikums favoriter.

Canal plus sender veldig veldig mye drama du finner selvsagt noen action filmer men ikke nærheten av hva viasat sender.

Hvis det er film du er ute etter så hvorfor noen av disse. ?

Skal du se film hvorfor ikke kjøpe deg et hjemmekino anlegg med blu-ray spiller da velger du selv hva du skal se og med et bilde som ingen av cd eller viasat kommer i nærheten av.
    Lyden vil nok forbli stereo hos meg ettersom det må stå i stua.

Blue-ray vil nok bli innkjøpt (kanskje som en ps3) ettersom jeg liker å ha de aller beste filmene. Jeg er likevel ikke noen typisk film-samler, og å måtte planlegge innkjøp av film til 250.- til hver helg syns jeg ikke blir helt det samme.

Jeg skjønner etter hvert her at innledingsspørsmålet om kvalitetsfilmer er litt tvetydig. Smak er jo en faktor her.
    - Dramafilmer (shindlers list, American history X, diverse krigsfilmer) syns jeg er topp.
    - Amerikanske komedier eller de mest meningsløse actionfilmene appelerer ikke like mye til meg.
    Jeg ser mer på TV1000 og TV1000Nordic enn på TV1000Action og TV1000family for å si det slik.

Ut fra det som sies her kan det faktisk være at Canal+ er vel så aktuelt for meg som Viasats TV1000.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har både CD nye HD PVR, PS3 og Apple TV. Til "vanlig" helgefilmbruk bruker jeg Apple TV for de fleste formål ispedd noen opptak fra Canal+ Film HD. Det fungerer helt utrolig bra. Nye filmer som No Country for Old Men og Hitman i HD for rundt 25 kroner stykket. Se og "kast". Filmer som jeg vil eie av en eller annen grunn kjøper jeg på blu-ray og nyter dem fra min PS3.

Synes "filmlivet" er blitt helt perfekt. CD gir meg også Premier League. Å se Chelsea - ManUtd i HD var en nytelse. På alle måter.

Og så kommer EM og OL i sommer ...

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De øvrige family-kanalene er slikt som jeg uansett ser lite på. Ungene mister riktignok Disney da, men det har de bare godt av.. Med NRK super og TV2 morgen-tv er det jo en del for dem likevel.
    Nå har jo Canal Digital like mye Disney (pluss enda 3-4 kanaler til for barn) med mindre du bare vil ha Canal+ kanalene og "Norgespakken".

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har man Canal+ så trenger man ikke exstra HD tuner for og se på HD kanaler slik som hos Viasat der må man kjøpe en HD tuner for og få tilgang på HD kanalene.Derfor har jeg sagt opp hos Viasatt og bare ha C+.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    Nå har jo Canal Digital like mye Disney (pluss enda 3-4 kanaler til for barn) med mindre du bare vil ha Canal+ kanalene og "Norgespakken".
    Jo, det er riktig, men for å få både filmkanaler, sportskanaler og familiekanaler kommer prisen opp i 411.- hos Canal digital. 250.- hos Viasat. Det er derfor jeg vurderer å droppe disney ved overgang til CD. Canal+ total + tv2 sport høres ut som en god løsning for pappa i huset:-D

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rstave
    Har man Canal+ så trenger man ikke exstra HD tuner for og se på HD kanaler slik som hos Viasat der må man kjøpe en HD tuner for og få tilgang på HD kanalene.Derfor har jeg sagt opp hos Viasatt og bare ha C+.
    Mener du at en må ha to tunere for å få inn alle Viasatkanalene?

Ved overgang til CD vil HD bli obligatorisk for meg uansett.
    Litt synd å droppe Viasat+mottakeren med hard-disc som jeg kjøpte i fjor, men etttersom den er uten HD er den vel verdiløs snart likevel...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, det er riktig, men for å få både filmkanaler, sportskanaler og familiekanaler kommer prisen opp i 411.- hos Canal digital. 250.- hos Viasat. Det er derfor jeg vurderer å droppe disney ved overgang til CD. Canal+ total + tv2 sport høres ut som en god løsning for pappa i huset:-D

Viasat prisen på 250 er vel i beste fall et tilbud, som stiger etter kontraktstid på 12 mnd, mener vel at jeg selv nå betaler 350 for denne og noe over 400 for CD, Viasat har jeg sagt opp og går nå kun for CD siden TV3-VS4 også er tilgjengelig på CD.
    Når det er sagt så synes jeg hvis man sammenligner kun film at tilbudet på viasat var vel så godt som CD, men det er mer fotball og flere HD kanaler på CD.
    Gjenstår nå fortsatt å kjøpe meg en HD tuner for min del, men ser at det er litt blandede kritikker på CD sin nye tuner så har ikke helt klart å betemt meg enda.

Mvh
    Geir

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •