Skal ha Quad LNB, er noen av disse bra?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal ha Quad LNB, er noen av disse bra?

Ser denne siden har LNB, diseqc switch og LNB spreder for triax antenne, som passer phillips antenna. Denne er tenkt tildelt fire LNB, men trolig to til å begynne med. Regner med jeg går for spaun diseqc switch, Spaun SAR 411 F im HM Sat Shop da Quattro med multiswitch blir dyrere. Blir signalet dårlig kjøper jeg en kurant forsterker. Det med LNB har jeg sett er viktig, den gamle triax LNB-en er .9 dB noe som sammen med 65cm disken blir tungt i regnvær etc. Da skal vel LNB på < .3dB være ok? Ser denne butikken selger bla. titanium LNB som supporten på satelit1.no frarådet å kjøpe da de hadde lett for å feile under regn. Support på den tyske sia sa at Maximum var mest brukt i skandinavia så den er vel ok. Den har .3dB noe som er ok, men ser de har bla. Megasat LNB på .1dB.

Fint viss noen har innvendinger om LNB merke, vill ikke kjøpe katta i sekken.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eivinn
    Ser denne siden har LNB, diseqc switch og LNB spreder for triax antenne, som passer phillips antenna. Denne er tenkt tildelt fire LNB, men trolig to til å begynne med. Regner med jeg går for spaun diseqc switch, Spaun SAR 411 F im HM Sat Shop da Quattro med multiswitch blir dyrere. Blir signalet dårlig kjøper jeg en kurant forsterker. Det med LNB har jeg sett er viktig, den gamle triax LNB-en er .9 dB noe som sammen med 65cm disken blir tungt i regnvær etc. Da skal vel LNB på < .3dB være ok? Ser denne butikken selger bla. titanium LNB som supporten på satelit1.no frarådet å kjøpe da de hadde lett for å feile under regn. Support på den tyske sia sa at Maximum var mest brukt i skandinavia så den er vel ok. Den har .3dB noe som er ok, men ser de har bla. Megasat LNB på .1dB.

Ville brukt Triax Quad LNB TQD 002, den kom meget bra ut i en test.
    dB tallet er ikke til å stole på, de fleste har en vel kreativ utregning for å få dette tallet så bra som mulig. I målinger så er det faktiske tallet langt unna det de oppgir, og det gjelder alle.

Når det gjelder DiseqC så må du bruke en som er av typen Hi-Iso (Høy isolasjon).

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt en maximus Quad monoblokk i et par år. Monoblock Maximum V-24 Quad Gold Glass LNB 0.2 dB im HM Sat Shop
    Min ser ikke helt ut som den på bildet. Så den du får kjøpt nå er nok en nyere modell enn den jeg har. Men den jeg har, har det i hvert fall aldri vært noe tull med. Diseq switch er innebygget slik at koblingen blir svært enkel. Jeg kjøpte også fra hm-sat.
    :-)

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er bare tøv at Titanium feiler i regn, det er minst like bra som andre lnber om ikke bedre, Megasat singel lnb fikk god kritikk i en tysk test, ellers vil jeg si at det er liten forskjell på lnber idag, kan jo føye til at du oppnår mye mere forbedring av signalstøyforhold med og bytte til en større parabol og anskaff deg en Paraply over lnbene, så slipper du utfall i regn.

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er denne bra? Spaun SAR 411 F im HM Sat Shop
    Står ingen ting om High ISO, men ser ingen andre 4/1 fra Spaun.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av denny 68
    Det er bare tøv at Titanium feiler i regn, det er minst like bra som andre lnber om ikke bedre, Megasat singel lnb fikk god kritikk i en tysk test, ellers vil jeg si at det er liten forskjell på lnber idag, kan jo føye til at du oppnår mye mere forbedring av signalstøyforhold med og bytte til en større parabol og anskaff deg en Paraply over lnbene, så slipper du utfall i regn.
    Det var en lang setning.. ;-)
    Ja, lnb paraply bør være et must.
    Jeg har 120cm antenne og lnb paraply. Jeg har faktisk aldri opplevd signalutfall pga været.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er denne bra? Spaun SAR 411 F im HM Sat Shop
    Står ingen ting om High ISO, men ser ingen andre 4/1 fra Spaun.
    Jeg tror alle Spaun-diseqcer og svitsjer er av typen Hi-Iso.
    Spaun går uansett for å være noe av det beste man får tak i.

Har en Spaun SUR-211 selv (egentlig for å seriekoble diseqc'er, men bruker den som vanlig diseqc nå) - har fungert ypperlig i mange år.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •