Hvem har den beste HD-PVR-en?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvem har den beste HD-PVR-en?

Teknofil.no har testet alle de nye HD-PVR-ene. Vinneren overgår konkurrentene i både funksjonsrikdom og brukervennlighet.

Get box HD PVR (terningkast 6)Get-boksen er et formidabelt produkt med en brukervennlighet og funksjonsrikdom som overgår konkurrentene. Kabel-TV-selskapet Get har åpenbart lagt ned mye arbeid i å utvikle sin nye PVR. Det kommer til uttrykk gjennom forståelige, norske begreper på fjernkontroll, menyer og bruksanvisning, og et svært lettfattelig grensesnitt. Get går også nye veier når de snart lanserer fjernstyring av PVR-en, slik at brukerne kan starte opptak fra PC og mobiltelefon. Get-boksen skiller seg også fra konkurrentene ved at den kan henges flatt på veggen. HD-PVR-en er imidlertid ikke fri for barnesykdommer og vi savner også et bredere og billigere HD-tilbud.

Viasat Plus HD-PVR (terningkast 5)
    Viasat-boksen er en svært vellykket HD-PVR, og det nye parabolhodet med SatCR gjør den enkel å montere. HD-PVR-en skifter raskt kanaler med sin fjernkontroll som også kan slå TV-apparatet av og på. Den fremragende EPG-en gir full oversikt med mulighet for sjangersortering og uunnværlige serieopptak. Grensesnittet er intuitivt, men menyer og fjernkontroll skjemmes begreper som ikke alltid er lettforståelige. HD-PVR-en krever abonnement på en kostbar programpakke med HD-abonnement i tillegg. Viasat Plus HD-PVR har få svakheter, men heller ikke særlig mange nyheter. Selv om Viasat-boksen ikke ligger langt etter, så har Get overtaket.

Canal Digital HD-PVR (terningkast 4)
    Canal Digitals nye PVR for satellitt er en stor forbedring i forhold til deres gamle videoopptaker. Dessuten slipper Canal Digital-kunder med Family- eller Entertain-abonnement å betale ekstra for 6 - 7 HD-kanaler. Det er et stort pluss. STV1 og STV2 som ikke sendes via satellitt, er tilgjengelig via PVR-ens innebygde bakkenettmottaker. Canal Digital-boksen har mange gode og smarte egenskaper, men også noen svakheter. Vi synes at Norges største TV-distributør bør tilby en prikkfri fjernkontroll med norske tekster, og menybegreper som vi slipper å gjette betydningen av. Vi savner også en bedre EPG som viser hva som sendes samtidig på alle kanaler. Canal Digitals HD-PVR fungerer helt greit, men Get og Viasat ligger et hestehode foran.

Hva sier folket her om vurderingene?

(Godt å se dem klage på fjernkontrollen til CD som også jeg har slitt fælt med. Da er det ikke bare meg i allefall!)

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svar1: INGEN AV FLUESOPPLEVERANDØRENE.

Svar2: Dreambox DM8000 HDTV.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ingen anelse, men...

Sitat Opprinnelig postet av Eivinn
    Svar1: INGEN AV FLUESOPPLEVERANDØRENE.

Svar2: Dreambox DM8000 HDTV.

...........

hallo? DM8000?? den eksisterer pt ikke i noen butikker.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Istedet for å lage en ny kan jeg likeså greit bruke denne.

Fotball EM sparkes snart i gang og jeg er på jakt etter en HD-PVR boks. Har Canal Digital og registrerer at deres boks har fått meget varierende kritikker. Har derfor prøvd å se etter et alternativ.

Vantage 7100 HD er vel den som jeg har vurdert mest å kjøpe. Finnes det alternativer til denne i samme prisklassen?

Er det slik at jeg må kjøpe en HD tuner hos Canal Digital i tillegg for å få kortet som gir meg tilgang til HD-kanalene?

Takker på forhånd for alle svar!

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heborres
    Er det slik at jeg må kjøpe en HD tuner hos Canal Digital i tillegg for å få kortet som gir meg tilgang til HD-kanalene?

Hvis du allerede har Canal Digital Family eller Entertain abonnement, så trenger du ikke nytt kort for å se på HD-kanalene. Jeg ser på HD nå med mitt urgamle Canal Digital kort og Family abonnement. Hvis du kun har Norgespakken, så er vel løsningen å oppgradere til Family.

HD-kanalene blir åpnet for alle med Family eller Entertain abonnement innen 1.juni. Du trenger selvfølgelig en HD-mottaker, f.eks. Vantage HD 7100.
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Polarbear
    Hvis du allerede har Canal Digital Family eller Entertain abonnement, så trenger du ikke nytt kort for å se på HD-kanalene. Jeg ser på HD nå med mitt urgamle Canal Digital kort og Family abonnement. Hvis du kun har Norgespakken, så er vel løsningen å oppgradere til Family.

HD-kanalene blir åpnet for alle med Family eller Entertain abonnement innen 1.juni. Du trenger selvfølgelig en HD-mottaker, f.eks. Vantage HD 7100.
    Men vil Canal Digital gi meg tilgang til disse HD-kanalene når jeg kjøper en HD-mottaker som ikke de støtter?

Har forøvrig Entertainpakken.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men vil Canal Digital gi meg tilgang til disse HD-kanalene når jeg kjøper en HD-mottaker som ikke de støtter?

Har forøvrig Entertainpakken.
    Jeg tror ikke du trenger å blande inn Canal Digital i det hele tatt. Bare sett Canal Digital kortet ditt i den HD mottakeren du kjøper, og HD-kanalene skal virke etter 1.juni. Muligens du må foreta et nytt kanalsøk.

Jeg kjøpte Vantage 7100 for en og en halv måned siden. Jeg ringte da til Canal Digital og sa at jeg så i info-avisen deres at HD kanalene skal bli tilgjengelig for Family abonnenter fra 1. juni. I tillegg sa jeg at jeg allerede har en HD-mottaker, og spurte om de kunne åpne for HD-kanalene allerede da. Dette gjorde de, så jeg har sett på CD HD-kanaler nå i over 1 måned med Vantage HD 7100 og Family abonnement med mitt gamle CD kort.

Hvis HD-kanalene mot formodning ikke skulle bli åpnet for deg etter 1.juni, så bare ring til CD og si at du allerede har en HD-mottaker og ønsker HD-kanalene åpnet.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Istedet for å lage en ny kan jeg likeså greit bruke denne.

Fotball EM sparkes snart i gang og jeg er på jakt etter en HD-PVR boks. Har Canal Digital og registrerer at deres boks har fått meget varierende kritikker. Har derfor prøvd å se etter et alternativ.

Vantage 7100 HD er vel den som jeg har vurdert mest å kjøpe. Finnes det alternativer til denne i samme prisklassen?

Vantage 7100 HD funker vel bare som PVR hvis du kobler til en ekstern harddisk, den har ikke 2 tunere så du kan ikke se noe annet en det du tar opp.

Jeg selv har en Clarke Tech 5000 HD også den med enkel tuner og behov for ekstern harddisk for å fungere som PVR. Den har USB porten i front under dekslet for programkortet, dette sytes jeg var litt dumt, det ser stygt ut med dekslet oppe og en kabel koblet til der. Ser Vantage har sin USB kobling bak. Fordelen med å ha en USB i front er når du kobler til en minnepen for å oppdatere firmware eller vise bilder spille mp3 osv.

Jeg har ikke tatt i bruk opptaksfunksjonen så er veldig fornøyd med min Clarke-Tech bortsett fra et par minus som nok blir rettet opp med firmware etter hvert (kort EPG - kun neste program, mangler teksting på HD kanalene og ved bruk av tekst-tv hender det den låser seg ). Den er ellers kjapp og stabil og veldig bra bildekvalitet, jeg har ikke prøvd CD sine HD mottakere, men jeg synes den gir et mye bedre bilde på SD kanaler en min gamle CDC-5050 og Hd kanalene er helt supre. Jeg kjøpte min fra Tyskland (hm-sat) ble 2750 inkl frakt og norsk mva (tollmoms).

Jeg vet ikke om Vantage er bedre eller dårligere en Clarke-Tech siden jeg bare har prøvd den ene. Hvis noen har prøvd begge så hadde det vært moro om de kunne sammenlignet de.

Ellers er det jo alltid litt ekstra knoting med installasjon og oppsett av dekodere som ikke er levert av CD men man finner da som oftest den informasjonen man trenger på internett blant annet her på Avforum.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bergondt
    Vantage 7100 HD funker vel bare som PVR hvis du kobler til en ekstern harddisk, den har ikke 2 tunere så du kan ikke se noe annet en det du tar opp.
    Jeg har hørt at man med Vantage 7100 kan ta opp ett program mens man ser på et annet hvis disse 2 programmene er på samme transponder. Jeg har ikke testet dette selv, men det hadde jo vært perfekt for EM. Der sender jo TV2 Sport HD1 og TV2 Sport HD2 på samme transponder. Da kan man se på den ene kampen og ta opp den andre som går samtidig.

Er det noen som har prøvd å ta opp fra en kanal mens man ser på en annen på samme transponder?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del går det helt greit å kun er en tuner. Det er ikke noe must å se et program og ta opp et annet på samme tid. Ekstern hdd har jeg klar allerede

Jeg tror rett og slett at jeg bestiller Vantage 7100 HD med en gang. Får håpe at jeg har den i hus innen EM starter.

Tusen takk for all hjelp!

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte Vantage 7100 for en og en halv måned siden. Jeg ringte da til Canal Digital og sa at jeg så i info-avisen deres at HD kanalene skal bli tilgjengelig for Family abonnenter fra 1. juni. I tillegg sa jeg at jeg allerede har en HD-mottaker, og spurte om de kunne åpne for HD-kanalene allerede da. Dette gjorde de, så jeg har sett på CD HD-kanaler nå i over 1 måned med Vantage HD 7100 og Family abonnement med mitt gamle CD kort.

Hvis HD-kanalene mot formodning ikke skulle bli åpnet for deg etter 1.juni, så bare ring til CD og si at du allerede har en HD-mottaker og ønsker HD-kanalene åpnet.
    Hmm det var merkelig.. Jeg gjorde det samme etter jeg fikk min HD Tuner fra CD, men til meg sa de at de ikke kunne åpne dem før den 1 Juni.. Om de åpnet dem på daverende tidspunkt (for ca en måned siden) så måtte jeg binde meg til HD kanalene i 12 måneder á 99 kroner måneden. Jeg svarte da at hvordan går det an, siden kanalene blir implementert i entertain fra 1 Juni?? vel.. I dataens verden var dette vanskelig, men han skulle kreditere én måned entertain siden jeg måtte vente til 1 Juni.. Forstå det den som kan. Da hadde jeg tross alt fått original tuner fra CD, men likevel var det veldig vanskelig og åpne dette uten at jeg bant meg for 12 måneder, for et produkt som blir en del av det jeg abbonerer på nå.... Men, det er ikke så mange dagene igjen nå da....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Vantage-boksen i hus! tror nok vi skal bli ganske gode venner ja

Ringte også til Canal Digital og sa at jeg ikke fikk opp HD-kanalene. Enda jeg sa at jeg hadde Vantage-tuneren åpnet den hyggelige mannen opp alle HD-kanalene til meg

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott å høre at det ikke var problem med å få åpnet HD-kanalene selv om du har Vantage mottaker. Gi en lyd hvis du trenger hjelp til å få inn TV2 Sport HD1 og TV2 Sport HD2. Det er der EM-kampene vil bli sendt i HD.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott å høre at det ikke var problem med å få åpnet HD-kanalene selv om du har Vantage mottaker. Gi en lyd hvis du trenger hjelp til å få inn TV2 Sport HD1 og TV2 Sport HD2. Det er der EM-kampene vil bli sendt i HD.
    Fant kanalene nå.

Utrulig nok har det ikke vært noe som helst av problemer til nå. I og med at jeg alltid pleier å få problemer med nye ting som jeg kjøper, tar jeg dette som en meget positiv overraskelse

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var tidligere en som skrev at Vantagen ikke kunne vise en kanal mens den tok opptak av en annen. Er dette virkelig tilfelle? Skulle ikke dette gå hvis man har twin-LNB? Eller er det slik at Viasat/CD ikke tillater tokanalsmottak på ett abonnement?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Arrow Stemmer det

Sitat Opprinnelig postet av OlavN
    Det var tidligere en som skrev at Vantagen ikke kunne vise en kanal mens den tok opptak av en annen. Er dette virkelig tilfelle? Skulle ikke dette gå hvis man har twin-LNB? Eller er det slik at Viasat/CD ikke tillater tokanalsmottak på ett abonnement?
    Det er riktig at du må ha en twin-lnb, men tuneren må også ha to tunerblokker. Etter det jeg vet har Vantage bare en tuner. Det er ikke så mange HD-tunere som har twin-tuner-funksjon ennå. De offisielle fra CD og Viasat er blant de få.

Men:
    Kunne ikke falt meg inn å kjøpe en av dem, synes begrensningene er for store, samt problemer (iallefall CD sin, har ikke sett noe om Viasat sin ennå).
    Vantage HD8000S | Nad | Dali | Samsung

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OlavN
    Vantage HD 8000S som vistnok skal komme på markedet denne måneden [juni 2008] er en såkalt "twin tuner" modell. Med denne kan man se på et program mens man tar opp fra et annet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vantage HD 8000S som vistnok skal komme på markedet denne måneden [juni 2008] er en såkalt "twin tuner" modell. Med denne kan man se på et program mens man tar opp fra et annet.
    IPBox 9000 HD kan man velge fritt mellom SD, HD og Kabeltuner, 2 stk.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan ligger dette an i dag?
    Jeg flytter til Norge nå og må ha en HD-PVR til parabol.
    Er veeeldig bortskjemt med min Humax PVR med 320GB, kan ta opp 4 kanaler samtidig og har en knallbra programoversikt.
    Finnes det noe som kan matche dette noenlunde?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Hvordan ligger dette an i dag?
    Jeg flytter til Norge nå og må ha en HD-PVR til parabol.
    Er veeeldig bortskjemt med min Humax PVR med 320GB, kan ta opp 4 kanaler samtidig og har en knallbra programoversikt.
    Finnes det noe som kan matche dette noenlunde?
    DM8000 er det eneste for deg da.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •