Hjelp til Record International

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til Record International

Hei
    Min kone er fra Brasil og vil gjerne ha kanalen Record International.
    Hun har snakket med tv selskapet og de sier de sender på astra 19,2 e og er en gratiskanal.
    Har prøvd å stille min parabol på astra og får fullt signal på verdiene som er stilt inn på min Thomson 4200 fra viasat.
    Men i følge tv selskapet må jeg stille inn decoderen på 11509-22000-5/6., men da får jeg ingen signal. De sa også at de sender i mpeg2. Trenger jeg da en spesiell decoder?
    Håper noen kan hjelpe.

Tommy

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tommelillo
    Hei
    Min kone er fra Brasil og vil gjerne ha kanalen Record International.
    Hun har snakket med tv selskapet og de sier de sender på astra 19,2 e og er en gratiskanal.
    Har prøvd å stille min parabol på astra og får fullt signal på verdiene som er stilt inn på min Thomson 4200 fra viasat.
    Men i følge tv selskapet må jeg stille inn decoderen på 11509-22000-5/6., men da får jeg ingen signal. De sa også at de sender i mpeg2. Trenger jeg da en spesiell decoder?
    Håper noen kan hjelpe.

Tommy
    Er du sikker på at du har funnet Astra på 19.2 øst ? Regner med at du har forsøkt vertikal polarisasjon ?

Det er fort gjort å finne feil satellitt. Retningen mot satellitten blir f.eks. ikke 19.2øst men ca. 19.2øst -din lengdegrad. F.eks. Oslo : 19.2-10.7=8.5 grader øst for syd (171.5 på kompass). Helt nøyaktige vinkler fra Oslo er 9.78 (170.22) og høydevinkel 21.714.

En måte å finne ut om du mottar riktig satellitt er å forsøke å søke inn andre kanaler på 19.2 øst.

Se denne lista Astra 1F/1G/1H/1KR/1L at 19.2°E - LyngSat

En del Viasat tunere fungerer kun med Viasat men jeg tror mottageren du har skal kunne fungere med Astra 19.2 øst.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •