satelitt, størrelse på parabol og htpc

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

satelitt, størrelse på parabol og htpc

Hei,

Jeg har hatt htpc et par år nå og utforsket bruk av cabeltv(set top box) og i det siste rikstv som kilde for mine tv signaler. Har kommet fram til at ingen er noen særlig god løsning og jeg har derfor lyst til å prøve meg på parabol. Da dukker det naturlig opp noen spørsmål ettersom jeg har null erfaringe med parabol.jeg har prøvd og finne svar på forumet her men det er fortsatt et par spørsmål jeg ikke har funnet svaret på.

Jeg har skjønt at jeg må gå for Canal digital hvis jeg skal ha det på htpc. Så er det dette med pairing av kort. De fleste på forumet sier at det går greit, men det er også noen som sier at det er pairing på nye kort. Jeg lurer derfor på om det er noen som kan bekrefte at Canal Digital fungerer med kort dersom jeg bestiller i dag.

Hvor liten parabol kan jeg ha. Jeg bor i leilighet og tenkte å ha en liten søt en på balkongen. har sett en som er 40 cm i diameter. vil dette holde? jeg bor i lillestrøm.

Setter veldig pris på tilbakemelding da jeg er veldig klar for å begynne og prøve ut dette så fort som mulig. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting jeg lurer på, er det nok med en lnb hvis man skal ha en fra canaldigital eller trenger man flere?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kimsy
    En annen ting jeg lurer på, er det nok med en lnb hvis man skal ha en fra canaldigital eller trenger man flere?

Er det kun en mottaker så er det nok med en
    har mottakeren to tunere slik at du kan se et program og ta opp et ennet
    så trenger du en LNB med 2 utak

Flere LNB er kun aktuelt hvis du skal ta inn flere satellitter
    og det er ikke mulig på en 40cm antenne.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar,

Jeg var litt utålmodig og har gått til innkjøp av en kathrein bas62, dette er en helt flatt parabol med innebygd lnb hode. Den er kvatrisk og har en side størrelse på 53 centimeter. Dette er igjen koblet til min htpc og Floppydtv S2 kort, har fått søkt inn alle kanalene, tenkte jeg skulle skaffe meg canal digital kort i morgen. så håper jeg at det ikke er noe sannhet i at de nylig skal ha begynt og parre kortene og ikke bare tunere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •