Splitte signal fra antenne?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lightbulb Splitte signal fra antenne?

Vet ikke om dette er riktig plassering men. Min bror har en tuner i stuen og en på soverommet og vil gjerne få inn kanaler begge plasser, det er 4 uttak på tallerken ute og dei er i bruk(han bruker ene i stuen). Så det jeg lurer på om det er mulig å få tak i en splitter som kan splitte signalet skikkelig gjennom kabelen som går inn i stuen?
    Han prøvde men en type, men det funket ikke, kom ikke bilde på noen av tunerene da..

Takker for hjelp.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når du sier "4 uttak", mener du da 4 hoder med 1 uttak på hver?

for å koble koble til flere tunere må du ha hoder (LNB) med flere uttak på (twin for opp til 2 tunere, quad for opp til 4 tunere, octo for opp til 8 tunere)

Hvis han har bare ett uttak, så må han kjøpe nye hoder med flere uttak på

(Jeg har nettopp begynt å sette meg inn i satellitt anlegg selv, så er mulig noe av det jeg sier er feil)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg tror det er 4 hoder med 1 uttak på hver ja. Men får høre med han da, må jo trekke ny kabel og, rundt 30m. Men takk for hjelpen.

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bj88
    når du sier "4 uttak", mener du da 4 hoder med 1 uttak på hver?

for å koble koble til flere tunere må du ha hoder (LNB) med flere uttak på (twin for opp til 2 tunere, quad for opp til 4 tunere, octo for opp til 8 tunere)

Hvis han har bare ett uttak, så må han kjøpe nye hoder med flere uttak på

(Jeg har nettopp begynt å sette meg inn i satellitt anlegg selv, så er mulig noe av det jeg sier er feil)
    Høres riktig for meg!

Eller om han skal selge tvsignaler til hele nabolaget kan han også få seg en spawn switch, de kan håndtere opptil flere hundre tunere...men er svindyre...

Newcomer SUPPORT 81 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kanskje dette er ett alternativ?

Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    Vet ikke om dette er riktig plassering men. Min bror har en tuner i stuen og en på soverommet og vil gjerne få inn kanaler begge plasser, det er 4 uttak på tallerken ute og dei er i bruk(han bruker ene i stuen). Så det jeg lurer på om det er mulig å få tak i en splitter som kan splitte signalet skikkelig gjennom kabelen som går inn i stuen?
    Han prøvde men en type, men det funket ikke, kom ikke bilde på noen av tunerene da..

Takker for hjelp.
    Må nok inrømme at jeg ikke er noen ekspert på dette området, men fant denne "vedlagt link" lurte på om ikke dette er en løsning som kan brukes i ditt tilfelle?
    https://okelektriske.secure.flexiweb...view/20033528/

Som nent ikke serlig peil, må gjerne rette meg om jeg tar feil, siden jeg har lurt på denne selvops:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SUPPORT 81
    Må nok inrømme at jeg ikke er noen ekspert på dette området, men fant denne "vedlagt link" lurte på om ikke dette er en løsning som kan brukes i ditt tilfelle?
    https://okelektriske.secure.flexiweb...view/20033528/

Som nent ikke serlig peil, må gjerne rette meg om jeg tar feil, siden jeg har lurt på denne selvops:
    Slik jeg forstår det, er denne bare for å dele kortet, man må fortsatt koble tunerene på hver sin utgang på LNBene for å kunne se forskjellige kanaler.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •