1W - 28,5E på en antenne mulig? (Haugesund)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

1W - 28,5E på en antenne mulig? (Haugesund)

Lurer på om jeg kan klare å ta inn 1W - 28,5E på en antenne? f.eks på Wavefontier T55 (eventuelt T90) eller Raven antenne

Vil ha Thor(0,8), Sirius(4,8) og Eurobird 1(28,5) inn. Eventuelt noen andre imellom der som jeg ikke har bestemt meg for helt ennå.

Noen som vet om dette vil være teoretisk mulig? (har dekning, men lurer da på dette med nesten 30 graders vinkel)
    Noen som har testet dette og vet at det virker?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det vil gå uten problemer og når det gjelder antenne ville jeg gått for T90 .

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konge
    Ja det vil gå uten problemer og når det gjelder antenne ville jeg gått for T90 .
    Hvorfor T90? er det for å få bedre signal? må man ha T90 for å klare å få inn Astra 2D?

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ville også ha godt for T-90. har ikke fulg med så godt rundt T-55 og 8 lnb i bruk i Norge, men jeg vet at det har vært noe i danmark som brukt det.

grunn til at T-90 blir brukt da er plassen til lnb`ene og at du litt mer gå på når det gjelder signal motak..

astra 2D kan jeg ikke gi deg noe svar på, men det mulig du ligger i grense land

ett annet alternativ er motor skål. da har litt mer frihet på satelitter i øst og vest og på størelse på skål om det skulle være muligheter for astra 2D

Troeen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svarene
    Så da får jeg satse på T90 da

Til nå har jeg planer om Thor(0,8W), Sirius(4,8E) og Eurobird 1 & astra(28,5E).
    Er det noen andre satelitter som kan være verdt å tune inn på? (er spessielt intresert i kanaler som sender kampsport)

Regner med at disse da bør være imellom 1W og 28E? eller vil jeg klare å ta inn sattelitter utenfror disse gradene med en T90 antenne?

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sleng på Hotbird 13ø og Astra på 19.2ø.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bj88
    Takker for svarene
    Så da får jeg satse på T90 da

Til nå har jeg planer om Thor(0,8W), Sirius(4,8E) og Eurobird 1 & astra(28,5E).
    Er det noen andre satelitter som kan være verdt å tune inn på? (er spessielt intresert i kanaler som sender kampsport)

Regner med at disse da bør være imellom 1W og 28E? eller vil jeg klare å ta inn sattelitter utenfror disse gradene med en T90 antenne?
    Husk bare på at denne antenna er nermest umulig å stille inn uten instrument
    Bruker selv et Digitalt instrument til flere tusen kroner
    har montert 2 stk av denne og skal montere en til i sommer

2 stk i tospann blir heftig det.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blueline
    Husk bare på at denne antenna er nermest umulig å stille inn uten instrument
    Bruker selv et Digitalt instrument til flere tusen kroner
    har montert 2 stk av denne og skal montere en til i sommer

2 stk i tospann blir heftig det.
    Håkon vet hva han snakker om her men det er faktisk mulig også uten instrumenter så fremt man skjønner seg på hva som skjer og man gjør forarbeidet sitt korrekt og har gode hjelpemidler . Men den siste puffen får man nok ikke før man kjøper eller leier inn skikkelige saker .

Jeg har alltid og anbefaler faktisk enda kun bruk av true south selv om man med en T90 faktisk kan gjøre mye rart og alikevel få gode resultater . Ved å kombinere elevasjon og tiltjusteringer samtidig som man finjusterer etter beste emne går det ann å sette opp ekstreme oppsett som de man finner f.eks på SatLex Digital :: Home .

Gå på galleriet der så ser man endel fancy greier og kanksje ikke så fancy greier alt ettersom .

cheers

Geir H

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •