Hvilke satellitter har best kanaltilbud?/Multiswitching

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilke satellitter har best kanaltilbud?/Multiswitching

Hei!

Dere som bruker flere LNBer - hvilke satellitter tar dere mot fra? Thor er jo en selvfølge med norske kanaler og kanskje Astra-satellittene dersom man er interessert i tyske kanaler, men fins det andre satellitter som har noe interessant? Er mest interessert i i kanaler med musikk, dokumentarer, nyheter og gjerne film(dog ikke film dubbet på tysk, fransk, tyrkisk etc..)

Hører rykter om at det fins en Audi-motor kanal. Noen som vet hvor denne ligger og om den er ukryptert?

Hva slags antenne, switch og LNBer bør jeg satse på når jeg bor langt nord i Trøndelag?

EDIT: Overskrift

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Hei!

Dere som bruker flere LNBer - hvilke satellitter tar dere mot fra? Thor er jo en selvfølge med norske kanaler og kanskje Astra-satellittene dersom man er interessert i tyske kanaler, men fins det andre satellitter som har noe interessant? Er mest interessert i i kanaler med musikk, dokumentarer, nyheter og gjerne film(dog ikke film dubbet på tysk, fransk, tyrkisk etc..)

Hører rykter om at det fins en Audi-motor kanal. Noen som vet hvor denne ligger og om den er ukryptert?

Hva slags antenne, switch og LNBer bør jeg satse på når jeg bor langt nord i Trøndelag?
    Personlig så bruker jeg en motorstyrt 1,4m parabol, aktuelt for deg er enten motorstyrt eller T90, Raven90 eller tilsvarende, så får du mesteparten av sebare kanaler, Audi cannel ligger på Eurobird 28,5 øst og sender ukodet, her er en link du kan se hvilke kanaler på di forskjellige sattelitter:FlySat Satellite Home

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av denny 68
    Personlig så bruker jeg en motorstyrt 1,4m parabol, aktuelt for deg er enten motorstyrt eller T90, Raven90 eller tilsvarende, så får du mesteparten av sebare kanaler, Audi cannel ligger på Eurobird 28,5 øst og sender ukodet, her er en link du kan se hvilke kanaler på di forskjellige sattelitter:FlySat Satellite Home
    Er det noen forskjeller på disse to antennetypene mtp hvor gode de er til å ta i mot signaler(se vedlegg)?
    Vedlegg 32003Vedlegg 32004

Hva er max antall LNBer som kan monteres? Du nevner motorstyring... Prismessig er vel det kanskje billigere enn å kjøpe en haug med LNBer og metervis med coax-kabel. Hvor raske er motorstyrte antenner til å veksle mellom posisjoner? 1,4 meter parabol... holder du til langt nord i landet?

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Er det noen forskjeller på disse to antennetypene mtp hvor gode de er til å ta i mot signaler(se vedlegg)?
    Vedlegg 32003Vedlegg 32004

Hva er max antall LNBer som kan monteres? Du nevner motorstyring... Prismessig er vel det kanskje billigere enn å kjøpe en haug med LNBer og metervis med coax-kabel. Hvor raske er motorstyrte antenner til å veksle mellom posisjoner? 1,4 meter parabol... holder du til langt nord i landet?
    Raven G90 kan vel max ta 4lnber, muligens det kan skaffes en annen holder så det er plass for 5 lnber, T90 er det ingen problemer over dette antallet og den er endel bedre på signalnivået, motorstyrt blir vel litt billigere i anskaffelse, men det tar endel tid mellom sattelittposisjonene, ca 15sek fra 1w til 19,2ø hos meg, parabolen jeg har ,var montert i 1992 er triax focal som er gått ut for lenge siden, har byttet motor 2 ganger på den og den dreies nå av en V-Box II, holder til i Sør-troms

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av denny 68
    Raven G90 kan vel max ta 4lnber, muligens det kan skaffes en annen holder så det er plass for 5 lnber, T90 er det ingen problemer over dette antallet og den er endel bedre på signalnivået, motorstyrt blir vel litt billigere i anskaffelse, men det tar endel tid mellom sattelittposisjonene, ca 15sek fra 1w til 19,2ø hos meg, parabolen jeg har ,var montert i 1992 er triax focal som er gått ut for lenge siden, har byttet motor 2 ganger på den og den dreies nå av en V-Box II, holder til i Sør-troms
    Hvis man skal ha flere tver i huset, må man da ha flere switcher også? La oss si jeg bruker 5 Quad-LNBer(4 uttak). Må jeg da ha 4 switcher, eller fins det en switch som kan gi signaler til 4 tunere? Spør og graver fælt her nå... :twisted:

EDIT: Fant svaret i en tidligere tråd... "seek and you shall find!" La oss si jeg har 5 LNBer og jeg skal ha signaler inn til 4 dekodere... noen som har en egnelig multiswitch å anbefale da?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hkmod25
    Har aldri sett (hørt om) en Multiswitch med 20 sat. innganger (for 5 sat. posisjoner). Som den eneste løsning for deg ser jeg - 5 stk. Quad LNBer og 4 stk. 8x1 DiSEqC switcher.
    Hm.. så jeg er nødt til å ha 20 innganger ved 5 LNBer og 4 dekodere, det holder ikke med 5 innganger? Man kan ikke tenke som en switch til data hvor man kun trenger en datalinje og kan dele den på flere pcer?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •