Kabel tv fra telenor avidi

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer oyvindherman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kabel tv fra telenor avidi

Det som irriterer meg er bildet(har x1 proj og greyline lerret) når jeg ser fotball(noe jeg gjør veldig veldig ofte). Hvis det er lag med hvite drakter eller reklameskilt på siden av banen - og det er hurtig bevegelse i bildet, blir det ganske kraftige forstyrrelser. Det hvite i bildet blir svært støyende. Regner med at pj'en rett og slett ikke er god nok til å kjøre problemfritt, men finnes det noen innstilliger jeg kan bruke for å få problemet litt mindre? Det var f.eks. direkte ubehagelig å se Rosenborg i går. Så lurer jeg også på om dette rett og slett kan ha noe å gjøre med at bildet fra kabeltv'en min ikke er bra nok. Har noen av dere digital tv? Blir bildet bedre/mindre støyende da? Er det noen som har telenor avidi med canal+? Blir det digital tv gjennom den boksen man kjøper/leier fra dem? Og gjelder dette alle kanalene eller bare evt. canal+?

Takk for svar

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.Det er noe som heter dritt inn er dritt ut.Kabeltv,eller digital parabol for den saks skyld er dårlig signalkilde,på høyde med vanlig VHS.(2,5-3,5 Mbps,på enkelte sendinger,altså ganske komprimert).har selv en Barcographics 808s,Cs-2 videoprosessor og Ny Force 1145 digital tuner.Ikke allverden å se på fotball på det heller.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det er jo ikke slike forstyrrelser på uteplassenes bilder?

Newcomer Lars sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et Digitalt TV-kort kort og kan bekrefte at bildet blir ekstremt bra.et svhs signal fra vanlig skjermkort kan ikke måle seg med detta speilklare bildet

Mitt kort er et DVB-c kort(bestillt fra Tyskland) siden jeg har Telenor avidi kabelTV og kan bekrefte at det fungerer supert med Progdvd software.

Kjøpte kortet for å bruke det på min X1 prosjektor igrunn da for å få best mulig bilde på lerretet med HTPC......

Har akkurat samma problem som beskrevet med hvite felter.
    Detta har ikke noe med signalet å gjøre men softwaren som dekoder signalet(signalet er rundt 5megabit så ikke langt unna DVD).Elecard mpeg2 dekoder er nesten som å be om trøbbel.Bruker en gammel AMD 1300 med Geforce2 til framvisning.
    husk at DVB programmer foreløpig må anses for et nisjeprodukt her i landet ihvertfall så det vil skje utrolig mye i framtiden på dette område her....
    Etter min mening må man ha en nyere PC som kan kjøre software postprosessing i sanntid for å få et supert TV-bilde på prosjektoren

Testa selv å ta et opptak bigbrother(greit eksempel siden det er mange med hvite T-skjorter der) og bildet så grusomt ut.Så spillte jeg av det opptaket med Sonic DVD 1.5 og der ble det mye bedre bilde(Chroma og luminasen heter det tror jeg)

bestilte meg ny HTPC komponenter i dag så jeg vil dele mine erfaringer senere når den er ferdig byggd og ikke minst konfigurert med optimal ytelse til lyd/bilde.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende. Hold oss oppdatert på dette.

Newcomer ok sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars
    Har et Digitalt TV-kort kort og kan bekrefte at bildet blir ekstremt bra.et svhs signal fra vanlig skjermkort kan ikke måle seg med detta speilklare bildet

Mitt kort er et DVB-c kort(bestillt fra Tyskland) siden jeg har Telenor avidi kabelTV og kan bekrefte at det fungerer supert med Progdvd software.
    Litt sent ute med spørsmål her, men hva heter kortet, hvor kjøpte du det og hvor mye kostet det ferdig hentet på posten? Har (sukk, stønn) UPC her, og har veldig lyst til å koble PC'en rett på kabelen og bruke den istedenfor den filleboksen fra UPC. Hvorvidt et standard DVB-c kort virker hos UPC eller ei er jo uvisst, men er villig til å brenne en lapp for å sjekke. :-)

OK

Newcomer Lars sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bestilte kortet mitt her
    http://www.usa-x.org/1shop/default.php?language=en

husker ikke eksakt men kom på ca 1700kr eks moms
    1 uke senere kom det regning på moms som var ca 400,ikke noe utgifter til toll.

desverre fungerer ikke dette kortet på UPC som bruker en annen standard. men man får også en DVB-s variant som har innebygget satelitttuner.Et slikt kort har dem fått på komplett data nå har jeg sett.
    Bilder blir akkurat som det bildet man får med DVD...eller rettere sagt 80% siden bitraten er noe mindre enn DVD.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DVB-c kort

Bestillte du WinTV eller Fujitsu/Siemens kortet?

Newcomer Lars sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    winTV

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fungerer DVB-C kort med grunnpakken til Canal Digital?

Vet noen om man får inn grunnpakken til Canal Digital med et DVB-C kort eller må man abonnere på digital-TV? Jeg hadde i utgangpunktet tenkt å kjøpe meg et standard analogt TV-kort i HTPC'en, men siden jeg har kabel-TV fra Canal Digital så vil jeg vel få et bedre bilde med et DVB-C kort :?:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har forsøkt et DVB-C kort på Telenor Avidi uten å ha digital abb, det virket ikke (fant ingen kanaler) Kortet var det billige de har på psdata.no (ca 900)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •