Eurobird1 (newbee)?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Eurobird1 (newbee)?

Heisann,

Kona er fra brasil, og på eurobird1 går det en brasiliansk kanal jeg gjerne vil ha inn (går på Astra 1L og et par andre også, men på Eurobird1 er det også noen andre interesante kanaler).
    Jeg er rimelig ferk i dette gamet - så bær over meg om jeg stiller dumme spørsmål...

Spørsmålet er følgende:
    Jeg har ei Canal Digital skål satt opp med 2 hoder (typisk norge pakke med Sirius og Thor). Denne skåla er ikke i bruk, lurer derfor på hvordan jeg evt skal endre denne for å få inn Eurobird1?
    Bor på Hønefoss...

Tusen takk for alle konstruktive svar...

Mvh
    Tor

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tordole
    Heisann,

Kona er fra brasil, og på eurobird1 går det en brasiliansk kanal jeg gjerne vil ha inn (går på Astra 1L og et par andre også, men på Eurobird1 er det også noen andre interesante kanaler).
    Jeg er rimelig ferk i dette gamet - så bær over meg om jeg stiller dumme spørsmål...

Spørsmålet er følgende:
    Jeg har ei Canal Digital skål satt opp med 2 hoder (typisk norge pakke med Sirius og Thor). Denne skåla er ikke i bruk, lurer derfor på hvordan jeg evt skal endre denne for å få inn Eurobird1?
    Bor på Hønefoss...

Tusen takk for alle konstruktive svar...

Mvh
    Tor
    Eurobird1 skal ikke være noe problem i Hønefoss med en standard Canal Digital skål. Du må justere inn antenna mot satellitten på 28.5øst. For Hønefoss skal antenna peke i retning 20 grader øst for rett syd. Høydevinkelen er nesten den samme som for Canal Digital (og Viasat).

Retningen på solskyggen er lik retningen mot satellitten kl. 12:13 nå de nærmeste dagene (solen står noe høyere enn satelliten). Med litt flaks så blir det sol igjen før sommeren :wink:

Det krever også at du har en egnet mottager og at kanalen du skal motta ikke er kryptert.

Det kan være vanskelig å finne satellitten dersom du aldri har justert paraboler tidligere. Det er fort gjort å finne feil satellitt...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1000takk for godt svar!!!