Prisøkning på Canal Digital!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Prisøkning på Canal Digital!

Fikk brev fra CD idag, med nye priser fra 1. juni/juli.

Norgespakken går fra 50 kr mnd til 89 kr mnd!! Det er en prisøkning på 78%....
    Ganske sprøtt med tanke på at den bare er utvidet med 2 nye kanaler.

Family går fra 229 til 244 kr mnd, mens Entertain går fra 411 kr til 439 kr mnd..

HD kanalene blir inkludert i Family pakka fra 1. juni.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Caveman

HD kanalene blir inkludert i Family pakka fra 1. juni.
    Akkurat dette har jeg nok bommet litt på. Jeg trodde at HD-kanalene (unntatt Canal+ sine) allerede var inkludert i Family-pakken, så jeg har kjøpt en brukt CD HD-dekoder som jeg venter på i posten. Men denne får jeg altså ikke utbytte av før 1 juni?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD kanalene har du fått gratis i family hele tiden....Eneste forskjellen er / var at det kanalene låg i en egen pakke

og nå reklamerer Canal Digital at du får kanalene gratis i family og entertain, når sannheten er at måneds prisene øker!

Genialt

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KES
    Akkurat dette har jeg nok bommet litt på. Jeg trodde at HD-kanalene (unntatt Canal+ sine) allerede var inkludert i Family-pakken, så jeg har kjøpt en brukt CD HD-dekoder som jeg venter på i posten. Men denne får jeg altså ikke utbytte av før 1 juni?

Da kommer du deg nok ikke langt, du må ha en egen HD tuner fra canal digital, og så aktiverer CD signalet for deg

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både HD-dekoder og HD-tuner? Det var jeg ikke klar over.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så fremt den HD tuneren din er godkjent av CD så vil du kunne bruke den selv om den er brukt,men kortet du får vil bli låst til denne tuneren du nå har kjøpt brukt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er Canal Digital sin standard HD-dekoder. Jeg håpte å bare kunne flytte over mitt kort fra min gamle SD- dekoder til denne. Men det går kanskje ikke?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke noe spesielle kort for motak av HD sendinger til CD,så du
    kan fint benytte det kortet så fremt det er gyldig på din nye HD tuner.
    Du må ringe CD for aktivere kortet for din nye HD tuner.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KES
    Både HD-dekoder og HD-tuner? Det var jeg ikke klar over.

tuner og dekoder er det samme........

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er en form for appring på CD sitt kort for få det til virke
    og det er ikke værer at du må ha en tuner med conax
    (er systemet som CD bruker)
    kort leser da kortet aktivers første gang..

Troeen

har du råd til 89 nkr i mnd, så kan du si opp abo, ditt, det er forsatt lov(ironi) kansje litt drøy pris opp gang, men den er forsatt over komlig i forhold om du skulle ha litten pakke fra cd og viasat..

med 15.- opp på Family for så få HD kanlar + viasat4 og tv4 er ikke galt.
    selv om man da må kjøpe seg en ny HD tuner..

Troeen

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I Sverige har lokalpakken kostet 89,- en god stund allerede, men der koster family-pakken bare 189,-. Ettersom det er i SEK blir det enda litt billigere i norske kroner.

Newcomer K3nt_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten at jeg er 100% på det bare 99.99% så om du/dere binder dere i 12 mnd på gammel pris har ikke CD lov til å heve prisen for dere før de 12.mnd har utgått. slik var det i allefall første gangen da jeg var bundet i 12mnd. siden dere da inngår en kontrakt om pris og du signere på krav med den prisen.

Newcomer K3nt_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    med prisene må man ikke glemme at de økte den latterlige kosrtavgiften for family og større pakker med 400kr i år for å kunne trekke 200kr hver 3mnd.

Avgiften for norgespakken økte ikke sikkert derfor den store økningen nå på mnd prisen.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K3nt_
    Uten at jeg er 100% på det bare 99.99% så om du/dere binder dere i 12 mnd på gammel pris har ikke CD lov til å heve prisen for dere før de 12.mnd har utgått. slik var det i allefall første gangen da jeg var bundet i 12mnd. siden dere da inngår en kontrakt om pris og du signere på krav med den prisen.
    Prisøkningen gjelder selvfølgelig ikke i 12 måneders bindingsperioden. Det skal naturligvis også gis en mulighet for å si opp abbonementet dersom man ikke aksepterer den nye prisen.
    Dette skal være bekreftet av Canal Digital og Forbrukerombudet
    Canal Digital Setter Opp Prisene På Alle Pakker Fra 1. Juni (Parabol) - Forum - Diskusjon.no

Jeg har ikke binding på mitt abbonement og kan si opp abbonementet med 1 måneds oppsigelses tid. Det har jeg riktignok ikke tenkt å gjøre siden 6% prisstigning på family pakken (og entertain) er helt normal sammenliknet med andre varer og tjenester. I tillegg er prisøkningen ganske liten sett i forhold til at familypakken utvides med 7 HDTV kanaler og ikke minst fordi man vil få med hele fotball EM i HD, Tour de France i HD ,Wimbledon i HD, OL i HD osv. I tillegg får jeg med mitt entertain abbonement Canal+Film HD og Canal+Sport HD inkludert. Disse C+ kanalene sender ikke alt for mye så det er greit å slippe å betale ekstra for de.

Den pakken som får størst prisøkning er Norgespakken (31%). Norgespakken er utvidet med 5 kanaler (83%) siden forrige prisøkning. NRK3/Super,FEM,The Voice TV,Viasat 4 og TV3.

De rimligste pakkene hos CD,Viasat & RiksTV koster:

Canal Digital kr. 89 pr. måned + 798kr. i årsavgift = totalt 1866kr.
    Viasat kr. 129* pr. måned + 798kr. i årsavgift = kr. 2346
    RiksTV kr. 189 pr. måned + 720kr. i årsavgift =kr. 2988

Alternativt så kan man velge NRK i bakkenettet som kun krever en engangsinvestering på kr. 1500 ( da er TV2 gratis i 2 år).

*ny varslet pris i følge Viasat - Underholdning på dine vilkår - Bestill Digital TV her! - Bestill - Basis + Underholdning

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må jeg kjøpe en hd tuner til 990 for å få inn disse hd kanalene da? Litt rart at jeg må betale for ny tuner når man blir påtvunget og betale for hd kanalene.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atle99
    Må jeg kjøpe en hd tuner til 990 for å få inn disse hd kanalene da? Litt rart at jeg må betale for ny tuner når man blir påtvunget og betale for hd kanalene.

Selv om man holder HD kanalene utenfor så er det i praksis ingen reell prisøkning dersom man tar hensyn til vanlig pris&lønnsvekst. Prisen for HD kanalene vil i praksis være prisen på HD dekoderen (litt synd den ikke koster kr.1 ...). Hva prisen på dekoderen blir når Fotball EM nærmer seg blir spennede å se. Antar at det blir mange tilbud med sponset HD dekoder i forbindelse med fotball EM i HD. Det er nok bare et tidsspørsmål før HD dekoderene også har falt såpass mye i pris at de koster 1kr. mot 12 måneders binding ( tror faktisk Viasat allerede har et slikt tilbud).

Uansett så er det bra med alternativer siden det finnes pakker uten HD kanaler både hos Canal Digital,Viasat og RiksTV.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og Tv2 sport øker med 10 kr måneden........

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Selv om man holder HD kanalene utenfor så er det i praksis ingen reell prisøkning dersom man tar hensyn til vanlig pris&lønnsvekst. Prisen for HD kanalene vil i praksis være prisen på HD dekoderen (litt synd den ikke koster kr.1 ...). Hva prisen på dekoderen blir når Fotball EM nærmer seg blir spennede å se. Antar at det blir mange tilbud med sponset HD dekoder i forbindelse med fotball EM i HD. Det er nok bare et tidsspørsmål før HD dekoderene også har falt såpass mye i pris at de koster 1kr. mot 12 måneders binding ( tror faktisk Viasat allerede har et slikt tilbud).

Uansett så er det bra med alternativer siden det finnes pakker uten HD kanaler både hos Canal Digital,Viasat og RiksTV.
    Ja det stemmer at viasat har hd mottaker til 1kr. Tror jeg avventer til nærmere fortball em. Har tenkt den tanken om kampanjer da jeg også

Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synest personlig at Canal Digital har så pass mye bra i sende skjemaet sitt, at prisen er det verdt.
    Og fotballdekningen, er vel alt som skulle til for at jeg blar opp
    ( De må for all del få orden på "sagem sykdommene")
    Ellers så skal det bli godt med bedre bilde på Viasat kanalene.
    Viasat er vel for øvrig lovlig sen med HD kanaler, og er vel i så måte nesten tvunget til å slippe sin HD-mottaker for en billig penge, for å ta igjen det tapte.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle HD kanalene skulle inngå i Entertain fra 1. juni men jeg får fortsatt "scrambled signal" (Vantage 7100) på Canal + Sport HD. Flere som får det samme?
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •