Tv2 og Viasat

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Tv2 og Viasat

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tv2 og Viasat

Er det noen som kan gi meg et tips på hvordan jeg kan stille inn min strong srt8700 for å få inn tv2 og tvn på Viasat? Jeg har hatt CD tidligere og ønsker nå å kun bruke viasat, men kanalene virker ikke uten at CD kortet står i.... Har fulgt alle oppskrifter jeg har kommet over med restart, nettverkssøk osv, men kanalene virker ikke. Er det noe med innstillingene på tuneren, frekvenser, symbolverdier etc?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må søke inn Tv2 fra 5 grader øst (Tv2 fra Canal Digital ligger på 1 grad vest).

Info og bruksanvisning ligger her: Viasat - Underholdning på dine vilkår - Bestill Digital TV her! - Kundeservice - Mottakere

Men strengt tatt skal vel Viasat-tuneren oppdatere seg selv med nye kanaler såfremt du kjører standard programvare i den.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye for svar :-)

Jeg skal sjekke de innstilligene når jeg går av jobb, men vet ikke helt om det blir riktig på mitt anlegg da jeg har fire hoder - blir det det?

Disken er innstillt og jeg får kanalen inn med CD kortet men når jeg det ut og kun har Viasat kortet i så står det "du har ikke abbonement på denne kanalen"

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at du får den meldingen er at du ser på "feil" Tv2-kanal. Du skal altså få den et sted til i kanal-listen din. Viasat-kortet vil kun dekode TV2-kanalen som kommer fra 5 grader øst, mens CD-kortet kun dekoder fra 1 grad vest.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahhaaaaa :-) er litt treg skjønner du, hehe.

Supert, da skal jeg forsøke det men høres ut som en god forklaring på at jeg ikke har fått det til ja.

Hjertelig takk for svar igjen.

Et genialt sted dette forumet :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •