Trøbbel med kanalnummer på Canal Digital CDC 7000 st

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trøbbel med kanalnummer på Canal Digital CDC 7000 st

Heisann!
    Har et merkelig (?) problem med Canal Digital sin satelittmottaker CDC 7000 st. Har fire hoders parabol-antenne, og for å finne kanaler, kjører jeg "søk alle ANT" for å finne alle kanaler på alle satelittene. Kanalene på Thor legges fint fra kanal nr 1 og utover, men alle de andre satelittene legges fra kanalnummer ca 15000 og utover! Problemet er at tuneren i utgangspunktet ikke støtter fem sifrede kanalnummer, slik at hvis man forsøker å taste inn feks 15000, så går ikke det. Eneste måten å få sett på disse kanalene på er å bla med "forrige" eller "neste", noe som selvsagt blir helt håpløst med mange tusen kanaler.
    Virker som å være en bug av et eller annet slag, men aner ikke hva som er greia. Noen som har hatt samme erfaring, eller evt har en god ide for hva som kan gjøres for å fikse dette?
    (En annen ting: er det mulig å flytte rundt på kanaler i kanallisten, for å få de i ønsket rekkefølge? Finner ikke noe spesifikt om dette i en tragisk dårlig manual..)

ojorus

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ojorus
    Heisann!
    Har et merkelig (?) problem med Canal Digital sin satelittmottaker CDC 7000 st. Har fire hoders parabol-antenne, og for å finne kanaler, kjører jeg "søk alle ANT" for å finne alle kanaler på alle satelittene. Kanalene på Thor legges fint fra kanal nr 1 og utover, men alle de andre satelittene legges fra kanalnummer ca 15000 og utover! Problemet er at tuneren i utgangspunktet ikke støtter fem sifrede kanalnummer, slik at hvis man forsøker å taste inn feks 15000, så går ikke det. Eneste måten å få sett på disse kanalene på er å bla med "forrige" eller "neste", noe som selvsagt blir helt håpløst med mange tusen kanaler.
    Virker som å være en bug av et eller annet slag, men aner ikke hva som er greia. Noen som har hatt samme erfaring, eller evt har en god ide for hva som kan gjøres for å fikse dette?
    (En annen ting: er det mulig å flytte rundt på kanaler i kanallisten, for å få de i ønsket rekkefølge? Finner ikke noe spesifikt om dette i en tragisk dårlig manual..)

ojorus
    Høres ut som en merkelig bug ja. Har du forsøkt å nullstille /slette kanalminnet og gjøre kanalsøk for alle 4 posisjonene på nytt ?

Det er mulig å flytte kanaler som du selv vil i kanallista. Tror det er i redigere kanaler menyen men jeg er ikke helt sikker. Det jeg er helt sikker på er at det er mulig for jeg har hjelpt flere med å få "riktig" NRK1 versjon på kanalnummer 1.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, skal gå an å få kanalene på ønskede nummer i favorittlistene, men det er litt knot å få det til (vet jeg har gjort det hos foreldrene mine, men holder på lang tid hver gang for å få det riktig).

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ojorus
    Heisann!

ojorus
    Jeg har samme mottager og har alltid søkt kanaler på en posisjon av gangen og alltid på Thor først. Da legges kanalene på Thor fra kanal 1 til ca. 500, og kanalene på de andre posisjonene fra ca. 500 og oppover.
    Det er sikkert lurt å slette alle kanaler før nytt kanalsøk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •