Bruk av Canal Digital-kort på Dreambox - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 80 av 80
    Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av donrosa
    Nei, de vil mest sannsynlig ikke paire seg. Du vil i alle fall miste mulighetene til å se HD med denne mottakeren uansett dette året. For å forsikre deg om at mottakeren vil fungere fremover med pairing, (Regner ikke med at det blir noen andre endringer enn at HD-kanalene forsvinner) så kan du evnt kjøpe/bytte til deg et 01121-kort eller 01126-kort da disse ikke kan paires på denne måten.

2: CD vil ikke sende ut kort enkeltvis enda, ikke før vi kan sende deg en CAM eller registrere CAMnummeret ditt etter at CD har gjort de avtalene med TV-leverandører slik de holder på med. De snakket om at dette skal være klart i løpet av året, men ser jo ut som om det kan ta litt tid.
    Vi dette da si at jeg kan bestille en pairing-cam og kort fra CD for bruk i technisat mottakeren i fremtiden?

Spørsmål 3.

Hvor lenge går det før vi får kjøpt en "high-end" PVR som er godkjent av CD ?
    (dette begynner å haste nå, da jeg IKKE vil ha Sagem mottakeren).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Vi dette da si at jeg kan bestille en pairing-cam og kort fra CD for bruk i technisat mottakeren i fremtiden?

Spørsmål 3.

Hvor lenge går det før vi får kjøpt en "high-end" PVR som er godkjent av CD ?
    (dette begynner å haste nå, da jeg IKKE vil ha Sagem mottakeren).
    Du kan kjøpe pairing-cam med kort, evnt kun kort om du har camnummeret, men dette skal egentlig bare være til IDTV-bruk.

3: Ikke hold pusten mens du venter, ting tar nok litt tid.
    De beste skal vel være dreambox sine, men ikke forvent deg noen videre HD-moro med dem, men om HD ikke betyr så mye for deg, så for all del - velg Dreambox.

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du vi prater før nyttår på den nye CD boksen? Sitter her og lurer på HD PVRn, men er ganske i tvil etter all negative tilbakemeldingen.

Vet du forresten om 1990,- for HD PVR er ny standardpris eller en tidsbegrenset kampanje?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Caveman
    Tror du vi prater før nyttår på den nye CD boksen? Sitter her og lurer på HD PVRn, men er ganske i tvil etter all negative tilbakemeldingen.

Vet du forresten om 1990,- for HD PVR er ny standardpris eller en tidsbegrenset kampanje?
    Niks, er nok ikke før nyttår på den nye boksen dessverre.
    Men jeg har hatt en del av HD-PVR'ene og er egentlig greit fornøyd med den nå etter den nye softwaren.

1990,- er faktisk tidsbegrenset, men den vil nok vare en liten stund.

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg har hatt en del av HD-PVR'ene og er egentlig greit fornøyd med den nå etter den nye softwaren.

1990,- er faktisk tidsbegrenset, men den vil nok vare en liten stund.
    Kan du røpe litt om den nye boksen? er det en ny produsent?

kan denne bruke flere sat-posisjoner og ikke bare 1v?

Hvor stor Harddisk er det i denne?
    (veit jeg spørr litt vel mye nå... men... Vi er fortvilet vi som sitter med high-end utstyr som vi har hatt enorm glede av, pga. bildekvalitet og lydkvalitet)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Kan du røpe litt om den nye boksen? er det en ny produsent?

kan denne bruke flere sat-posisjoner og ikke bare 1v?

Hvor stor Harddisk er det i denne?
    (veit jeg spørr litt vel mye nå... men... Vi er fortvilet vi som sitter med high-end utstyr som vi har hatt enorm glede av, pga. bildekvalitet og lydkvalitet)
    Ja, det skal visstnok være ny produsent, men kan ikke garantere eller love noe som ikke er helt avklart enda. Den skal visstnok ha flere goodies, større harddisk, støtte for flere satelitter, men som nevnt så er det ingenting som er bekreftet fra offisielt hold. Det skal nok sies at det blir mest sannsynlig er ny leverandør, da Sagem har vært ganske sloppy med oppfølging av boksene sine. Det blir heldigvis litt bedring nå, men de er ganske slappe.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

funke

Nei, de vil mest sannsynlig ikke paire seg. Du vil i alle fall miste mulighetene til å se HD med denne mottakeren uansett dette året. For å forsikre deg om at mottakeren vil fungere fremover med pairing, (Regner ikke med at det blir noen andre endringer enn at HD-kanalene forsvinner) så kan du evnt kjøpe/bytte til deg et 01121-kort eller 01126-kort da disse ikke kan paires på denne måten.

2: CD vil ikke sende ut kort enkeltvis enda, ikke før vi kan sende deg en CAM eller registrere CAMnummeret ditt etter at CD har gjort de avtalene med TV-leverandører slik de holder på med. De snakket om at dette skal være klart i løpet av året, men ser jo ut som om det kan ta litt tid.

Vil det si at vi som har et slik kort som 01121- eller 01126- trenger ikke være redde og at vil fungere fint på en dreambox ( uten hd selvsagt ). og vil dem fjerne dette? sende nye kort + boks til meg? eller vil det altid funke til alt eg gåt over til hd slik som med det analoge?

dem fjernet hd kanalene mine fra korte for ca 1 mnd siden nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crazyleg
    Vil det si at vi som har et slik kort som 01121- eller 01126- trenger ikke være redde og at vil fungere fint på en dreambox ( uten hd selvsagt ). og vil dem fjerne dette? sende nye kort + boks til meg? eller vil det altid funke til alt eg gåt over til hd slik som med det analoge?

dem fjernet hd kanalene mine fra korte for ca 1 mnd siden nå.
    Med mindre CD vil hindre tilgang til ALLE med 01121- og 01126-kort så ja, bruk som normalt uten HD. Men CD sender ikke ut NYE 01121- og 01126-kort uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, fint at noen fra Canal Digital er her og svarer på spørsmål.

Litt mindre fint er det at svarene er at alle vi som har brukt mye penger på å kjøpe uoffisielle mottakere nå bare kan kaste disse i søpla, og blir tvunget til å kjøpe CD sine lobotomerte drittunere for å kunne benytte oss av abonnementet vi betaler for.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kull
    Joda, fint at noen fra Canal Digital er her og svarer på spørsmål.

Litt mindre fint er det at svarene er at alle vi som har brukt mye penger på å kjøpe uoffisielle mottakere nå bare kan kaste disse i søpla, og blir tvunget til å kjøpe CD sine lobotomerte drittunere for å kunne benytte oss av abonnementet vi betaler for.
    Vel, det er bare HD-kanalene som du ikke får, da. Resten av kanalene skal du jo kunne få inn som vanlig.

Newcomer torhhi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den nye softwaren ..... som det ser ut til aldri vil komme til kabel-utgaven av HD-PVR dekoderen :evil:

Sagem-dekoderen er dårlig, et halvferdig mandags-produkt. Men hva er alternativet ??? Se HD-kanaler på autorisert CD-dekoder eller velge bort HD-kanaler på en Dreambox som faktisk funker ?

Og ja, jeg vet denne tråden er beregnet på satelitt-utgaven av HD-PVR, men dette er i høyeste grad også et stort problem for dem av oss som har kabel-tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, det er bare HD-kanalene som du ikke får, da. Resten av kanalene skal du jo kunne få inn som vanlig.
    Vel, det var jo en grunn til at jeg kjøpte meg en HD-tuner da..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kull
    Vel, det var jo en grunn til at jeg kjøpte meg en HD-tuner da..
    En engangssum på 990,- så kan du få inn disse når du vil se på dem

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant tråd, selv om jeg er helt fersk og ikke er noe særlig inne på temaet.

Premier League starter nå og jeg har store problemer, men dessverre altfor liten tid og evne til å finne løsninger selv. Har problem med Canal Digitals kundeservice i likhet med mange andre.

Mulig det er litt off-topic, men kan noen se her:

Har Canal Digital kabel-TV. Hvilke muligheter har jeg mht dekoder - Forum - Diskusjon.no

...og hjelpe meg litt, evt lede meg til ett sted jeg kan få hjelp?

Kan jeg bruke Dreambox når jeg har kabel-TV? Hvor får jeg tak i Dreambox? Må jeg være kunde hos CD for å kunne se Premier League?

På forhånd tusen takk

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jo etter hvert skjønt at det er utrolig mange som er forbanna på Canal Digital. De får som fortjent i debatten under dagens artikkel på dinside/bolig:

Du må nok smøre deg med tålmodighet - DinSide Bolig

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har desverre ikke styring på noen ting , det være seg egne ansatte eller leverandører. Men med monopol spiller jo ikke det noen rolle alikevel.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jano
    Men med monopol spiller jo ikke det noen rolle alikevel.
    Hva er det du egentlig mener de har monopol på?...

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er via parabol det er størst konkurranse så å kalle det monpol er å dra den vel langt.

De som har parabol har minst 3 forskjellige valg:
    CD,Viasat eller RiksTV. Selv om RiksTV ikke sender via parabol så dekker de over 95% av landet (enda mer med en UHF antenne med høyt gain).

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En side med erfaring fra Canaldigital forsvant akuratt :sad: Blir siden oppdatert eller no?

Konklusjonen var at jeg har blitt direkte veiledet og ent opp med begge HD-dekoderene til CD. De suger... Men ikke så mye som servicen deres:!: :!: :!: :!: Slik service har jeg kun opplevd fra TELENOR:!: :!: :!:

Nå skal jeg innen noen uker skifte ut begge :lol: 8-)
    Jeg blir glad bare av tanken.:lol:

Kan jeg gi bort CD sine HDdekodere til slekta mi? Vil de virke?
    Ikke noe tull om at de dekoderene var det jo en annen som har kjøpt! Du kan jo ikke forvente at dekoderene som du har fått, skal virke?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Nå skal jeg innen noen uker skifte ut begge :lol: 8-)
    Jeg blir glad bare av tanken.:lol:
    Skal du skifte til DB? La oss få vite hvordan det går da.
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Kan jeg gi bort CD sine HDdekodere til slekta mi? Vil de virke?
    De vil kun virke om kortene de ble levert med sitter i, har det blitt sagt. Evt må kortnummer oppgis for å få erstatningskort.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •