Bruk av Canal Digital-kort på Dreambox - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 80
    Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Polarbear
    Hvis CD starter opp med samme CAM løsning som RiksTV, så vil vel dette være løsningen for alle oss som foretrekker andre HD-tunere enn CD sine egne. Hvis man ikke har en godkjent TV selv, så finner man vel alltids enten en tante eller onkel som har en TV hvor man kan "låne" serienummeret for å få kjøpt en CAM. 8)
    Støtter en slik CA-modul dual dekoding ved bruk i en twin-tuner? Hvis ikke, vil jeg ikke kalle dette noen god løsning.

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Støtter en slik CA-modul dual dekoding ved bruk i en twin-tuner? Hvis ikke, vil jeg ikke kalle dette noen god løsning.
    Det har du sikkert rett i.
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man ikke har en godkjent TV selv, så finner man vel alltids enten en tante eller onkel som har en TV hvor man kan "låne" serienummeret for å få kjøpt en CAM. 8)
    Tante Elkjøp "låner" villig ut TVèr, slik at du kan sjekke om de passer. Så er det bare å levere tilbake. Har du kredittkort med cashback, har du en fin hobby som i tillegg kan finansiere et wienerbrød på slutten av året.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tante Ekjøp og onkel Lefdal.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Dersom dekoding ved avspilling fungerer så går det vel greit. Problemet kan være at kortet ikke fungerer lengre når det krypterte opptaket er blitt noen uker gammelt. Topfield har vel løst dette vel å også lagre kortoppdateringene i det krypterte opptaket men kan ta tid å "nedgradere" kortet (og ny ventetid når kortet oppgraderes tilbake til å vise live tv).

Hadde smartkortet lagret alle tidligere oppdateringer så hadde jo alt fungert greit. Tror også Topfield kan benytte to CA moduler men da må man igjen ha et ekstra kort.

Teknisk sett så er det sannsynligvis fullt mulig å konstruere mottageren slik at CAM'en kan dekode en kanal fra hver av tuner. Det krever at mottageren gjør en liten multiplexing med en kanal fra hver tuner som igjen sendes til CAM'en med info om hvilken PIDs som skal descrambles og hvilken ECM de skal descrambles med.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CD på en gammel DM7000

Jeg har på nytt beveget meg ut i satellitt landet, og trenger noen pointers.

Har gyldig CD kort + en gammel DM7000 boks.

Er det mulig slik denne tråden sier å bruke CD kortet på Dreamboxen ?

I såfall: Hvilke(t) image(er) anbefales ? Noen plugins jeg trenger ? Noe annet jeg bør gjøre ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hm

Pr dags dato funker CD på dreambox.. jeg bruker The Gemini Project (inigma) som du finner på i-have-a-dreambox.com. bruker CCCam som softcam. og skal funker på alle tunere.. fra dreambox

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canal Digital har vel alltid sagt at kortene kun fungerer med deres tunere hvis man ringer kundeservice og spør. Så intet nytt der.

Det skal bli spennende å se hva situasjonen blir når/hvis CD starter med pairing, men som flere andre har sagt så skal man ikke ta sorgene på forskudd. Personlig tror jeg at tunere som f.eks. Dreambox og Vantage fremdeles vil fungere.
    Jeg spurte kundeservice til CD følgende:
    "Men i følge det dere skriver på denne siden: https://www.canaldigital.no/Kundeser...bol-mottakere/ , så står det jo at "Merk at det finnes andre leverandører som også produserer mottakere som støtter Canal Digital sine parabol-signal." Her står det jo at andre leverandører produserer mottakere. Jeg vil jo bare vite hvilke mottakere dette er og ikke dem som dere leverer.
    Når dere skriver dette så må de jo finnes."

Fikk så til svar:
    "Det finnes dekodere, utenom de vi selger, som fungerer mot våre abonnementer og HD-kanaler. Men disse er ikke godkjente av Canal Digital, og dermed har vi ikke support på disse."

"Det kan være hva som helst.
    Samsung, Topfield, Vantage osv. Vi har ingen oversikt utover at vi vet det finnes andre digitalmottakere som tar inn fra thor satelitten.
    Som nevnt i tidligere mail selger vi ikke ut kort uten dekodere og kan heller ikke garantere at vår kort vil fungere med dekoderen du velger å kjøpe. For informasjon om andre dekodere må jeg henvise deg til forhandler. F.eks Radio og antenneservice e.l.
    Lykke til med ditt valg."

Så nå innrømmer de jo at deres kort fungerer med andre dekodere. Både på hjemmesidene og i epost til meg. Også HD-kanalene fungerer. Jeg er jo blitt henvist til forhandlere av disse alternative dekoderene.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, som en som jobber innenfor CD så har jeg svarene på spørsmålene deres. Vennligst skriv dem som fullstendige spørsmål og så vil jeg svare så kjapt som mulig angående pairing, hvordan denne gjøres, pairing mot HD-mottakere og fullstendig pairing, mm.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av donrosa
    Okei, som en som jobber innenfor CD så har jeg svarene på spørsmålene deres. Vennligst skriv dem som fullstendige spørsmål og så vil jeg svare så kjapt som mulig angående pairing, hvordan denne gjøres, pairing mot HD-mottakere og fullstendig pairing, mm.
    Har en CD HD-boks i dag, ønsker å bytte ut denne mot en Vantage HD 8000. Vil kortet fungere?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teberg
    Har en CD HD-boks i dag, ønsker å bytte ut denne mot en Vantage HD 8000. Vil kortet fungere?
    Ja, ut året. Snart fullpairing.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var dette med troverdighet, da...Det er flott at dere stiller opp, men skal vi få noe ut av det så er det viktig at svarene er "sanne". Det at dere f.eks. informerer kunder om at man ikke kan benytte Dreambox med CD-kort er jo feilinformasjon, man skulle tro CD vet at mange allerede kjører denne løsningen? Hadde det ikke vært bedre å si at det ikke er supportert? Nok om det.

Spørsmål:
    Hvor lagres informasjonen om pairingen? Altså, ligger dette i tuner eller i kortet? En Dreambox er så brukervennlig at den gir blanke i dette med HDCP, skulle ikke forundre meg om den også overser info om pairing. Betyr det at den aldri vil virke, eller at den virker nettopp fordi den ikke tar hensyn til dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pooze
    Det var dette med troverdighet, da...Det er flott at dere stiller opp, men skal vi få noe ut av det så er det viktig at svarene er "sanne". Det at dere f.eks. informerer kunder om at man ikke kan benytte Dreambox med CD-kort er jo feilinformasjon, man skulle tro CD vet at mange allerede kjører denne løsningen? Hadde det ikke vært bedre å si at det ikke er supportert? Nok om det.

Spørsmål:
    Hvor lagres informasjonen om pairingen? Altså, ligger dette i tuner eller i kortet? En Dreambox er så brukervennlig at den gir blanke i dette med HDCP, skulle ikke forundre meg om den også overser info om pairing. Betyr det at den aldri vil virke, eller at den virker nettopp fordi den ikke tar hensyn til dette?

Svar: Kort fortalt ligger denne i begge. På de eldre mottakerene (CDC-boksene og Grundig PVR) så er dette en softpairing på mottaker og på kort (HVIS de brukes mot en pairing-boks). På HD-dekodere har det ikke vært aktivert noe pairing enda, men disse er utstyrt med hardwarepairingmuligheter, som gjør at de kan låses til kortet og så endre informasjonen på kortet til kun den personlige meldingen fra boksen som nærmest vil gjøre det umulig å benytte denne i en "usupportert" mottaker.

Nå i første omgang er det jo snakk om å fjerne HD-pakken til smartkortene som har 01121- og 01126- og det vil bli full pairing planlagt til jul/vinter. Vi vet jo begge at ting tar litt tid med CD, men det er i alle fall planen.

Nå vil kortet fungere utmerket i en Dreambox, men om pairingen fungerer slik de ser for seg inne på Fornebu, så vil du ikke kunne bruke denne mot noen annen mottaker enn CD-sine og i alle fall ikke for HD-sendinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merk at pairingen KUN vil gjelde for HD, og selv om man etter fullpairingen skulle ha et 01127-kort og en USTØTTET HD-mottaker så vil IKKE HD-kanalene fungere. Resten skal fungere som vanlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merk at pairingen KUN vil gjelde for HD, og selv om man etter fullpairingen skulle ha et 01127-kort og en USTØTTET HD-mottaker så vil IKKE HD-kanalene fungere. Resten skal fungere som vanlig.
    Takk for svar! Vil det i all enkelhet si at det blir som med ViaSat i dag?
    Jeg har ikke ViaSat selv, men etter hva jeg har fortstått så kan jeg få alt bortsett fra HD-kanalene på min Dreambox.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pooze
    Takk for svar! Vil det i all enkelhet si at det blir som med ViaSat i dag?
    Jeg har ikke ViaSat selv, men etter hva jeg har fortstått så kan jeg få alt bortsett fra HD-kanalene på min Dreambox.
    Ja. Noen andre endringer ville også ført til at ALLE Canal Digital sine kunder på DTH måtte ha byttet til pairing-mottakere også.

Legger ved at for de som ikke er heeelt fornøyd med HD-PVR'en så er det ventet en ny dekoder også som skal være bedre. Har dessverre ikke noe særlig mer info om denne enda, men det skulle visstnok være masse å glede seg til.

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmål 1.
    Vi som har Technisat HD-S2X mottaker, Hva vil skje med oss?

Dette er en mottaker som støtter pairing, vil kortet parre seg med denne mottakeren da, eller har ikke denne det "pairing-nummer" som kortet eventuelt "leter etter"?

Spørsmål 2.

Conax pairing-cam for CanalDigital, som blir produsert av triax og Technisat,
    Disse kommer snart i handelen innen noen få uker.

Kan man kjøpe disse fritt, med abbonnement og pairing-kort, eller blir dette kun solgt til eks. godkjente IDTV ?

Hva med eks. Pioneer KRP-600A som har innebygget sat tuner og støtter HD kanalene til CanalDigital, kan man kjøpe pairing kam til denne og få kort?

(takk for at noen kan svare på alle spørsmål vi lurer på rundt dette).

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare si at det er meget hyggelig å se at en fra CD stiller opp og svarer på spørsmål fra kunder med lovlig abonnement. Flott tiltak, og en fjær i hatten for CD.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Spørsmål 1.
    Vi som har Technisat HD-S2X mottaker, Hva vil skje med oss?

Dette er en mottaker som støtter pairing, vil kortet parre seg med denne mottakeren da, eller har ikke denne det "pairing-nummer" som kortet eventuelt "leter etter"?

Spørsmål 2.

Conax pairing-cam for CanalDigital, som blir produsert av triax og Technisat,
    Disse kommer snart i handelen innen noen få uker.

Kan man kjøpe disse fritt, med abbonnement og pairing-kort, eller blir dette kun solgt til eks. godkjente IDTV ?

Hva med eks. Pioneer KRP-600A som har innebygget sat tuner og støtter HD kanalene til CanalDigital, kan man kjøpe pairing kam til denne og få kort?

(takk for at noen kan svare på alle spørsmål vi lurer på rundt dette).
    Nei, de vil mest sannsynlig ikke paire seg. Du vil i alle fall miste mulighetene til å se HD med denne mottakeren uansett dette året. For å forsikre deg om at mottakeren vil fungere fremover med pairing, (Regner ikke med at det blir noen andre endringer enn at HD-kanalene forsvinner) så kan du evnt kjøpe/bytte til deg et 01121-kort eller 01126-kort da disse ikke kan paires på denne måten.

2: CD vil ikke sende ut kort enkeltvis enda, ikke før vi kan sende deg en CAM eller registrere CAMnummeret ditt etter at CD har gjort de avtalene med TV-leverandører slik de holder på med. De snakket om at dette skal være klart i løpet av året, men ser jo ut som om det kan ta litt tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare si at det er meget hyggelig å se at en fra CD stiller opp og svarer på spørsmål fra kunder med lovlig abonnement. Flott tiltak, og en fjær i hatten for CD.
    Greit å ordne opp litt i omtalene vi får også

Er jo tross alt noen av oss som har litt peiling der også!

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •