Bruk av Canal Digital-kort på Dreambox - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 80
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Wink

Sitat Opprinnelig postet av luria
    Dette har det jo vært snakk om i årevis allerede. CD har jo også alltid sagt at dette *snart* blir gjort for å stoppe piratvirksomhet. I mine øyne har de imidlertid langt flere grunner for å tvinge kundene til å kjøpe deres tuner. Å drive kundeservice med kun to bokser blir nok langt rimeligere, samt at de kan inngå enda mer fordelaktige avtaler med tunerleverandørene. Dessuten slipper de jo å dele boks med viasat, som vel er den viktigste kommersielle gevinsten. Ren monopolisme, mao.

Er nok rimelig greit for CD å skylde på piratvirksomhet og innholdsbeskyttelse, på den måten har de i allefall et argument mot forbrukerrådet. Som mottrekk mot piratvirksomhet virker det helt lamt, Conax har jo vært knekt flere ganger og enkelte firmaer har jo tilbudt nær kommersielle piratkort. CD risikerer at det kommer enda verre og mer ødeleggende løsninger om de gjennomfører parring. Folk vil forsatt ønske å bruke bedre tunere og gjøre hva de vil med opptakene sine. Viasat tilbød jo faktisk slingbox til kundene sine, da kan man jo spørre seg hvor viktig innholdsbeskyttelse egentlig er for leverandørene?

Dessuten har conax mektige fiender. De fleste tror at piratvirksomhet blir gjort av ensomme, skumle menn med lapp over øyet - imidlertid er det langt større aktører som bidrar til at systemer blir knekt: How smart card secrets were cracked | Technology | The Guardian

Uansett: Med NDS tok det jo en hel dag før parringen var en saga blott. Jeg har like liten tiltro til Conax/CD's versjon av parring. Om de allikevel skulle klare å låse abonnentene til en boks vil nok mange si opp - Viasat har etterhvert fått et like godt kanaltilbud til en rimeligere penge, og er alt du savner premier league så finnes de kampene tilgjengelige annetsteds. Her finner du plenty av gratis fotball: *** L.J.s LIVE Sport on Satellite TV. Live Soccer on TV. Live Football on Saetllite TV. Ser gjerne ManU på Al Jazeera eller en annen arabisk kanal jeg, spesielt om jeg sparer en tusenlapp i måneden.
    Jeg forstår din misnøye,men er redd for at dette blir en langteklig krig som de fleste ikke gidder å holde på med. Som et innspill i diskusjonen kan jeg fortelle at Sky mer eller mindre alltid har pairet kort og box. Det siste er at Sky har sendt ut sine nye hvite kort som ikke funker pr.dato i Dragon eller Trex cams. Det er endel frustrasjon blant Dreambox eierene nå.Jeg er redd for at dette vil bli resultatet hos alle våre programdistributører fremover.Jeg synes fremdeles at CD får skylda for alt, noe som de fleste av oss vet, ikke skyldes CD alene.De er pålagt dette fra programrettighetshaverene å legge sperring på kopimuligheter. Dette gjelder alle distributørene i satelitt og kabelbransjen.
    Stølen

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Jeg forstår din misnøye,men er redd for at dette blir en langteklig krig som de fleste ikke gidder å holde på med. .....................De er pålagt dette fra programrettighetshaverene å legge sperring på kopimuligheter. Dette gjelder alle distributørene i satelitt og kabelbransjen.
    Stølen
    Her er du svært dårlig informert. Jobber du for CD? Problemet er ikke forbrukernes faktiske rettigheter til å gjøre hva de vil med de de har kjøpt av digitale medier, men den enkelte forbrukers slappe og uopplyste holdning til at deres innholdlevernadører tar seg friheter i forhold til åndsverksloven.

Fra DRM: En hersketeknikk (les gjerne hele)
    Den amerikanske opphavsrettsjuristen Pamela Samuelson sier at det viktigste formålet med kopisperrer ikke er å forhindre at "pirater" kopierer materialet, men å over tid forandre kundenes oppfatninger om hva det er rimelig å kunne gjøre med digitalt innhold.<2>

DRM er altså ikke en metode for å bekjempe piratkopiering - det er en kontrollteknologi for å styre hva lovlydige brukere og kunder skal kunne foreta seg, og for å redusere hva de tror er mulig/rimelig bruk. DRM er en hersketeknikk.
    NULLKOPIVISJONENS TYRANNI

Underholdningsindustriens mål eller store drøm er intet mindre enn å avskaffe det private eierskap over eksemplarer av åndsverk eller kulturprodukter. Reelt kjøp og salg av eksemplarer skal avskaffes, og erstattes med utleie- og abonnementsordninger. Men dette søkes tilslørt ved å beholde ordene "kjøp" og "salg" - av "lisenser" istedenfor eksemplarer. Dette er en form for svindel, der svindelen foregår ved å få folk til å tro at de kjøper noe når det i virkeligheten dreier seg om leie. Man må kjøpe samme produkt om igjen og om igjen med jevne mellomrom, og bevaring og f.eks. arv av digitalt materiale blir gjort vanskelig eller umulig.
    CD er selvfølgelig ikke pålagt etter norsk lov å parre bokser/kort eller innføre andre tekniske begrensninger på vår rett til å disponere våre egne tv-opptak. Tvert om har flere store aktører i utlandet, bl.a. i USA etterhvert valgt å fjerne slike tekniske begrensinger på bl.a. cd-plater:
    De fire store plateselskapene i verden, Sony BMG, Universal Music Group, Warner Music Group og EMI, gikk gradvis bort fra DRM på Cd-plater, EMI som den siste i januar 2007.
    Digital rights management - Wikipedia CD står med andre ord fritt til å gjøre det samme.

I tillegg har vi i den norske loven en paragraf som skal beskytte oss mot den type overgrep mot forbrukerne som CD er i ferd med å innføre:
    Lovteksten stadfester at forbudet ikke skal være til hinder for at en privat bruker skal kunne spille av innholdet på «det som i alminnelighet oppfattes som relevant avspillingsutstyr». Loven åpner altså for omgåelse av «effektive» DRM-systemer, men spesifiserer ikke hva slags utstyr det er snakk om.
    Digital rights management - Wikipedia

Man kan mao. fortsatt med loven i hånd omgå CDs forsøk på parring - uansett hva de måtte mene. Du har krav på å ta opp og spille av tv-singnalene dine på annet utstyr enn CD-godkjente bokser. Dette er nok en årsak til at CD ikke har turt å innføre dette enda.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jobber du for CD?
    Milde himmel.. Denne dukker stadig vekk opp når noen ikke er med på hylekoret.. :roll:
    CD er selvfølgelig ikke pålagt etter norsk lov å parre bokser/kort eller innføre andre tekniske begrensninger på vår rett til å disponere våre egne tv-opptak.
    CD har ganske store påtrykk fra innholdsleverandørene om beskyttelse av innhold, spesielt ifm HD. Jeg tror tilbudet etterhvert hadde blitt ganske stusselig om CD hadde ignorert dette presset og levert åpne løsninger..

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda en som jobber for CD ser jeg.... Ærlig talt, flere av dere som slenger ut påstander om nødvendigheten av parring og innholdsbeskyttelse MÅ jo være ansatt i CD så dårlig informert som dere faktisk er.

Argumentet ditt faller mellom flere stoler - pr i dag kan jeg ikke se at noen innholdsleverandør har forutsatt at en satelittdistributør skal bruke parring for å få levere innholdet deres? Jeg regner med at dette er noe du antar selv? I motsatt fall vil jeg gjerne se noen referanser, for et slikt forbehold ville være oppsiktsvekkende. Om et slikt konkret forbehold skulle eksistere er jeg rimelig overbevist om at CD ville offentliggjort det umiddelbart som et argument overfor forbrukerrådet m.fl. Dessuten finner jeg det underlig at CD i så tilfelle ville måtte akseptert dette, da de jo er forhindret fra å inngå en slik avtale ihht. norsk lov.

At innholdsleverandørene skal nekte distributørene å formidle deres produkter om de ikke anvender parring er også en gjennomgående ulogisk påstand sett ut fra et bedriftsøkonomisk ståsted. Om du leste innlegget mitt vil du se at drm-teknologien ble fjernet fra bl.a. annet CD-plater fordi det var salgsbegrensende. Innføring av DRM teknologi kommer i annen rekke i forhold til å profitere på salg av innhold. Tvert om er det kanskje distributøren som tjener på innføring av parring/DRM. Primært gjennom å kunne ta seg betalt for samme innhold flere ganger, men i CD's tilfelle også ved å forsterke sin konkurransesituasjon ved å nekte forbrukerne bokser som kan kjøre både Viasat og CD.

Spesielt underlig blir dette "presset" fra de mystiske innholdsleverandørene når man vet at HDTV kringkastet i USA i mange år har blitt sendt uten noen form for hdcp eller annen begrensning i brukernes mulighet til å ta opp og anvende materialet selv? Tror du warner brothers eller andre ville tillatt dette i usa i årevis, men nektet lille CD å gjøre det samme?

i tillegg ble såkalt innholdsbeskyttelse (dvs. begrensninger i bla. forbrukernes opptaksrettigheter) nylig forkastet i den amerikanske høyesterett. Forbrukerne i usa er mao ikke låst til innholdsleverandørenes bokser og PVR'er slik vi er her i Norge: Into the DTV era, with no broadcast flag mandate | Electronic Frontier Foundation
    Er ikke det et lite tankekors for de av dere som tror at låsing til udugelige CD-bokser og krypterte PVR'er fra CD og Viasat er "uunngåelig" pga. de store innholdsleverandørene i USA?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda en som jobber for CD ser jeg.... Ærlig talt, flere av dere som slenger ut påstander om nødvendigheten av parring og innholdsbeskyttelse MÅ jo være ansatt i CD så dårlig informert som dere faktisk er.

Argumentet ditt faller mellom flere stoler - pr i dag kan jeg ikke se at noen innholdsleverandør har forutsatt at en satelittdistributør skal bruke parring for å få levere innholdet deres? Jeg regner med at dette er noe du antar selv? I motsatt fall vil jeg gjerne se noen referanser, for et slikt forbehold ville være oppsiktsvekkende. Om et slikt konkret forbehold skulle eksistere er jeg rimelig overbevist om at CD ville offentliggjort det umiddelbart som et argument overfor forbrukerrådet m.fl. Dessuten finner jeg det underlig at CD i så tilfelle ville måtte akseptert dette, da de jo er forhindret fra å inngå en slik avtale ihht. norsk lov.

At innholdsleverandørene skal nekte distributørene å formidle deres produkter om de ikke anvender parring er også en gjennomgående ulogisk påstand sett ut fra et bedriftsøkonomisk ståsted. Om du leste innlegget mitt vil du se at drm-teknologien ble fjernet fra bl.a. annet CD-plater fordi det var salgsbegrensende. Innføring av DRM teknologi kommer i annen rekke i forhold til å profitere på salg av innhold. Tvert om er det kanskje distributøren som tjener på innføring av parring/DRM. Primært gjennom å kunne ta seg betalt for samme innhold flere ganger, men i CD's tilfelle også ved å forsterke sin konkurransesituasjon ved å nekte forbrukerne bokser som kan kjøre både Viasat og CD.

Spesielt underlig blir dette "presset" fra de mystiske innholdsleverandørene når man vet at HDTV kringkastet i USA i mange år har blitt sendt uten noen form for hdcp eller annen begrensning i brukernes mulighet til å ta opp og anvende materialet selv? Tror du warner brothers eller andre ville tillatt dette i usa i årevis, men nektet lille CD å gjøre det samme?

i tillegg ble såkalt innholdsbeskyttelse (dvs. begrensninger i bla. forbrukernes opptaksrettigheter) nylig forkastet i den amerikanske høyesterett. Forbrukerne i usa er mao ikke låst til innholdsleverandørenes bokser og PVR'er slik vi er her i Norge: Into the DTV era, with no broadcast flag mandate | Electronic Frontier Foundation
    Er ikke det et lite tankekors for de av dere som tror at låsing til udugelige CD-bokser og krypterte PVR'er fra CD og Viasat er "uunngåelig" pga. de store innholdsleverandørene i USA?
    Jeg fortår nå at du ikke ser forskjell på distributører og produsenter/rettighetshavere. Når du en eller annen gang ifremtiden ser forskjellen så vil du forstå hvorfor kabel og satelitt selkapene må forholde seg til bl. annet åndsverklovene i Norge og internationalt.Den beste tekniske løsningen pr.dato.og den mest økonomiske løsning, er pairing av box og kort.Derfor blir det slik.
    Tror du virkelig at Warner,Paramount,Dreamworks,BBC,NRK,TV2 o.s.v ikke krever kopisikring i sine disrtibusjonsavtaler?? Jeg beklager å måtte meddele deg at jeg ikke er ansatt i CD men har et relativt fett satelittopplegg med stort sett alle aktuelle løsninger.Sky,Freesat,Get og CD så jeg tror du skal regne med at flere av oss vet hva vi snakker om. INGEN av disse vil passe inn i ditt eventyrland.Uansett hva du kaller oss så vil det ikke bli åpnet for alle dine ønsker, og det vil alltid koste penger.
    Lykke til med dine drømmer!
    Stølen

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    k.
    Tror du virkelig at Warner,Paramount,Dreamworks,BBC,NRK,TV2 o.s.v ikke krever kopisikring i sine disrtibusjonsavtaler??
    Stølen
    Leser du ikke det jeg skriver? Paramount, Dreamworks etc. har aldri hatt slike avtaler i USA, og er forhindret fra å inngå slike avtaler i fremtiden. I USA kan du bruke hva du vil av sat-topbokser og opptaksutstyr så hvorfor skulle de kunne kreve det her?

Et lite utklipp:
    This week, CBS will broadcast dozens of popular programs, like CSI, Without a Trace, Survivor, and The New Adventures of Old Christine, in high definition via over-the-air broadcast. So will all the other major networks. Digital TV also continues to feature popular movies with no DRM.

Enkelte av dere burde lære dere å slå opp før dere "antar" eller "tror".....

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Leser du ikke det jeg skriver? Paramount, Dreamworks etc. har aldri hatt slike avtaler i USA, og er forhindret fra å inngå slike avtaler i fremtiden. I USA kan du bruke hva du vil av sat-topbokser og opptaksutstyr så hvorfor skulle de kunne kreve det her?

Et lite utklipp:

UFFFFF! De krever egne boxer her!!! Nå må du holde deg til realitetene.Dette blir for dumt.
    Stølen

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egne bokser i Hundvåg? Det hadde vært hyggelig om du skrev hva du snakker omr og kommet med noen referanser.

Som sagt, TV-kringkastere i USA har sendt innhold i mange år uten å kunne legge begrensninger på din bruk av TV-opptakene eller binde deg til en spesiell mottager eller pvr. Et forslag om å innføre noe som heter Brodcast flag har nylig blitt avvist av høyesterett i usa, og innebærer at man forsatt kan bruke egne pvr'er, ta opp på htpc etc. i fremtiden. Har du ellers noen noen kildehenvisninger på de "realitetene " du vil jeg skal forholde meg til? Har du spennende nye opplysninger som tilsier at det du påstod om at innholdsleverandørene "krever kopisikring i sine avtaler" stemmer, når de beviselig ikke har gjort dette i USA på årevis, og heller ikke kan gjøre det i fremtiden grunnet vedtaket i amerikansk høyesterett?

Les denne på nytt:
    Into the DTV era, with no broadcast flag mandate | Electronic Frontier Foundation

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egne bokser i Hundvåg? Det hadde vært hyggelig om du skrev hva du snakker omr og kommet med noen referanser.

Som sagt, TV-kringkastere i USA har sendt innhold i mange år uten å kunne legge begrensninger på din bruk av TV-opptakene eller binde deg til en spesiell mottager eller pvr. Et forslag om å innføre noe som heter Brodcast flag har nylig blitt avvist av høyesterett i usa, og innebærer at man forsatt kan bruke egne pvr'er, ta opp på htpc etc. i fremtiden. Har du ellers noen noen kildehenvisninger på de "realitetene " du vil jeg skal forholde meg til? Har du spennende nye opplysninger som tilsier at det du påstod om at innholdsleverandørene "krever kopisikring i sine avtaler" stemmer, når de beviselig ikke har gjort dette i USA på årevis, og heller ikke kan gjøre det i fremtiden grunnet vedtaket i amerikansk høyesterett?

Les denne på nytt:
    Into the DTV era, with no broadcast flag mandate | Electronic Frontier Foundation
    Her er det du som blander kortene. Dette som du beskriver dreier seg kun om gratis ukrypterte TV-sendinger. DMCA gjelder fortsatt for alt kryptert innhold...
    Selv i den artikkelen du linker til står dette:
    The DMCA has already been used to restrict the ability to produce innovative, useful products that copyright holders disapprove of. But at least the DMCA only applies to proprietary, encrypted media. The broadcast flag rule proposed to apply the same kinds of controls even to an open, unencrypted format, something Congress originally specifically declined to do with the DMCA.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm...

Selv i USA krever satellittopperatørene bruk av godkjente bokser.
    When you are looking to buy satellite tv, keep in mind that you need to have the equipment from Dish Network in order to use their service.Each satellite company has a signal that recognizes the individual dishes.This is how they know which channels you have paid for and which ones you have not.This also tells them that you are up to date on payments and have not cancelled service.If you have a DirecTV dish, but no longer wish to use their service for whatever reason, you will need to buy new equipment.
    SATELLITE TV : Dish Network and Direct TV Comparison

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Her er det du som blander kortene. Dette som du beskriver dreier seg kun om gratis ukrypterte TV-sendinger. DMCA gjelder fortsatt for alt kryptert innhold...
    Selv i den artikkelen du linker til står dette:
    Jeg er enig i at jeg har tatt litt hardt i. Ikke all TV er omfattet av dette, men forsatt vil man kunne gjøre hva man vil med serier og filmer (hvorav det meste i HD) fra alle de store TV-nettverkene (CBS, NBC, ABC, FOX etc.). Dette er materiale som også utgjør en vesentlig del av hva man ser på TV her til lands. Forøvrig er DMCA litt mer komplisert, og det er mange gråsoner. Det primære er at DMCA forhindrer brukerne fra å omgå kryptering på allerede beskyttet innhold, ikke hvordan man skal disponere dette innholdet. Dette gjelder bl.a. DVD'er (men ikke CD'er). Man har selvfølgelig heller ikke rett til å bruke piratkort eller på annen måte descramble TV-sendinger.
    "Digital Millennium Copyright Act (DMCA) er en amerikansk lov om opphavsrett, tatt i bruk 28. oktober 1998. Loven er den amerikanske implementasjonen av WIPOs opphavsrettstraktat fra 1996. Den kriminaliserer bl.a. produksjon og spredning av teknologi, innretninger og tjenester som blir brukt for å omgå tekniske beskyttelsesmidler (DRM) med den hensikt å få ulovlig tilgang til opphavsrettsbeskyttet innhold."
    Digital Millennium Copyright Act - Wikipedia

Det som er viktig å merke seg er at DMCA ikke nekter deg å lage kopier av slikt innhold til personlig bruk, bl.a. ihht. "fair use" klausulen i copyright-loven:
    Som vanlig har det (og vil sikkert i fremtiden) bli kjørt rettsaker på tolkningen av DMCA, kanskje spesielt når det gjelder "fair use" (http://en.wikipedia.org/wiki/Fair_us...rademark_law)). Det er bl.a. pr i dag en pågående rettsak (juni 2009) i USA om retten til å lage programvare som gjør dette mulig: Are Personal DVD Backup Copies Legal? A Court Update.
    The court system is currently reviewing whether or not personal DVD copies
    made with additional copyright protection added to them constitute a protected fair-use archive under the DMCA (Digital Millennium Copyright Act). The case involves Real Networks who has created a product called RealDvD. The product allows a user to create a single backup copy of a DVD and then adds additional copyright protection so the copy cannot be copied. The MPAA believes the software is a violation of the DMCA and has sued Real Networks. This is a fascinating case and will be a landmark case in fair-use doctrine.
    Edit hva med en slik sak: TiVo HD XL DVR (150-HD hours) Digital Video Recorders (DVRs) reviews - CNET Reviews Tar både kabel-TV og antennesignal, kan ta opp 150 timer HD sendinger og overføre dette til PC eller Ipod etc. etc. Får vi noensinne se noe lignende i norge?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hmm...

Selv i USA krever satellittopperatørene bruk av godkjente bokser.SATELLITE TV : Dish Network and Direct TV Comparison
    Du verden. Takk for hjelpen!
    Stølen

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm...

Selv i USA krever satellittopperatørene bruk av godkjente bokser.SATELLITE TV : Dish Network and Direct TV Comparison
    Det forhindrer deg ikke fra å kopiere opptakene fra disse mottagerne. Ved å kjøpe f,eks. en slik Home of the R5000 High-Definition TV PVR kan du enkelt kopiere alle opptakene dine over på PC'en. Går ut fra at om innholdsleverandørene kan leve med at dette utstyret selges i USA kan de også leve med at vi kan disponere opptakene våre selv her i Norge.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kan bekrefte parring på CD HD kanaler

CD korte mitt sluttet å virke en dag.. jeg ringte inn og sa det ikke fungerte. dei sa at det skal funke.. så trykket dei på noen knapper.. walla så funket det.. MEN ikke hd kanalene.. disse funket før dei fitlet med korte. så jeg sjekket litt opp rundt.. og fikk vite at CD hadde begynt parring av kort og bokser. om det er software elle hardware vet jeg ingenting om.. men tenkte jeg skulle sjekke litt mer opp i det.. kan jo ikke ha det slik...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crazyleg
    CD korte mitt sluttet å virke en dag.. jeg ringte inn og sa det ikke fungerte. dei sa at det skal funke.. så trykket dei på noen knapper.. walla så funket det.. MEN ikke hd kanalene.. disse funket før dei fitlet med korte. så jeg sjekket litt opp rundt.. og fikk vite at CD hadde begynt parring av kort og bokser. om det er software elle hardware vet jeg ingenting om.. men tenkte jeg skulle sjekke litt mer opp i det.. kan jo ikke ha det slik...
    Kan en oppdatere korte i en CD HD boks, og så bruke det i en ikke godkjent tuner frem til neste oppdatering? Eller er ikke det mulig heller, nå som parring har startet på HD kanaler?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er da mottakeren som er parret til kortet og ikke omvendt så kortet ditt så fremt det er utstedt til en CD HD boks vil alltid funke på mottakere som ikke bryr seg .

Så lenge kortet får oppgraderinger på grunn av at man har oppfylt alle kriterier som CD har satt så vil oppgradering til kortet komme til hvilken som helst mottaker dette kortet står i inntil noe annet er bevist ....
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konge
    Det er da mottakeren som er parret til kortet og ikke omvendt så kortet ditt så fremt det er utstedt til en CD HD boks vil alltid funke på mottakere som ikke bryr seg .
    Riks-tv bruker Conax som CD gjør og der er dette ikke mulig.
    Slik blir det sikkert hos CD også.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konge
    Alltid er vel å ta i litt....spesielt dersom nyheten på CD's webside skulle bety full pairing i løpet av 2009.

Det stemmer nå men dersom HD kanalene skal parres på samme måte som Conax parringen på RiksTV så vil det kun fungere i CDs HD bokser. Conax "full pairing" støttes trolig ikke Dreambox. Har i allfall ikke hørt om noen som har fått RiksTV til å fungere på "ikke godkjente" mottagere uten å benytte RiksTV sin godkjente Technisat pairing CAM. Det samme gjelder ComHem kabel i Sverige som også benytter Conax full pairing på HD kanaler.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo men inntill dette skjer så får man håpe at det har kommet enten en cam eller en bedre mottaker på markedet .
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Alltid er vel å ta i litt....spesielt dersom nyheten på CD's webside skulle bety full pairing i løpet av 2009.

Det stemmer nå men dersom HD kanalene skal parres på samme måte som Conax parringen på RiksTV så vil det kun fungere i CDs HD bokser. Conax "full pairing" støttes trolig ikke Dreambox. Har i allfall ikke hørt om noen som har fått RiksTV til å fungere på "ikke godkjente" mottagere uten å benytte RiksTV sin godkjente Technisat pairing CAM. Det samme gjelder ComHem kabel i Sverige som også benytter Conax full pairing på HD kanaler.
    Hvis CD starter opp med samme CAM løsning som RiksTV, så vil vel dette være løsningen for alle oss som foretrekker andre HD-tunere enn CD sine egne. Hvis man ikke har en godkjent TV selv, så finner man vel alltids enten en tante eller onkel som har en TV hvor man kan "låne" serienummeret for å få kjøpt en CAM. 8)
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •