Dreambox 800 info

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 74
    Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dreambox 800 info

Mottakeren har same størelse som DM600-S PVR

På fronten åpnes ett panel like den på DM7020 og DM7025. der man finner en kortleser.
    Fronten har også en høyoppløsnings LCD display, en mindre type av den på DM7025+.

Den kan motta Mpeg2 / Mpeg4 (H.264) Hardware dekoding

Det er plass til å sette inn en HDD for å ta opp programmer i med fulle HD rettigheter på mottakeren (Enigma II – arkitektur av programvare er veldig lik den på DM7025+), støtter HDD opp til 500 GB.

Tunerdel er en DVB-S2 som er utbyttbar, slik at man lett bytte til DVB-C eller DVB-T (plug and play).

DM800 HD PVR bruker samme fjernkontroll som DM7025 +.

Tilkoblinger og utganger:

På baksiden er det: RS232, DVI, 2xUSB2.0, LAN-10/100Mbit Ethernet, eSATA, modem RJ45 connector, Scart, optic digital audio S / PDIF and Fiber tilkobling for å koble +12 B fra utvendig BP.

For å få ut HDMI leveres mottakeren med en DVI kable - HDMI (HDMI version 1.3), 1.8 meter lang.

Håpes å dukke opp begynnelsen av April

Dm800 HD PVR får DrDish utmerkelse for beste HDTV mottaker!
    http://213.225.120.20/InVisionAS/div...Dish-award.pdf

dukker jo snart opp, så denne topicen håpes å brukes flittig fremover når ting utvikler seg :-P

Video av Dreambox 800 fra Cabsat 2008 YouTube - DM 800 at Cabsat 2008

Db 800 preview http://www.satdigital.be/bestand/db800.pdf

Diverse bilder nedenfor av Db 800

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel vi får vente og se om den kommer i Mars,da det ikke er første gang de anonnserer at den skal komme;-)
    Mvh bigtor

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vart en Dreambox fan i mange år nå, var en av de som kjøpte dm i firste gang når dem komm ut.

Dreambox er en ok boks,leverer sine saker og er en inteligent mottaker
    hvis man er litt linux kjent og har litt data kunskap.

Men at jeg skal betaler 4500 kr for en teknologi som er alrede utdatert for lenge siden ser jeg ikke vitsen.

DM 800 HD er broren til dm 600 pvr, det er kun noen smo opgradering fra dm 600
    til dm 800 hd, Dream Multimedia skule ha gjørt en bedre jobb en dette
    etter vi har ventet siden 2005 kommer dem med en dårlig og utdatert teknologi.

HDMI mangler , HDCP kommer til å bli aktivert snart , hva skal man gjøre med en receiver som ikke stotter hdcp/hdmi nå da ??

desuten nå fins det andre mottakere som er mye bedre hardware i dem en dm sitt, se på kathrein 910 usf, Lyngbox er no på markedet, Ipbox 9000 er der også og ikke minst er Kathrein og Ipbox en bedre utvalg og med mye bedre hardware.

Kathrein er også en vel supported boks nå, og mye biligere også.

dream multimedia hade lovet oss dm 8000 , hva er det blitt av den da ?
    ser ut at dem ikke blir levert før neste år :evil:

dm 8000 skal koste over 7500 kr ,

hopper på noen bedre valg og andre bokser jeg, tror jeg skal hope over dm 800 dene gangen.

bobi

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingenting som tyder på HDCP kommer noen gang til å bli aktivert....

Greit nok, 800 har ikke twin tuner og noe annet små rusk, men betaler da bare litt over 4000 kr. , men for meg er software viktigere enn hardware , da jeg har bare tilgang på 1 vest og 5 øst og ikke mulig å koble til twin tuner pga borettslag

kjøper ikke en IP 9000 HD tuner for i tilegg kjøpe en cam og prisen blir nærmere 6000 kr ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kewell79
    Ingenting som tyder på HDCP kommer noen gang til å bli aktivert....
    Tja , hvis du ser på SKY UK , så finner man fort at HDCP er ikke lenge før den blir aktivert, da er dm 800 ubrykelig for meg i vartfall.

Greit nok, 800 har ikke twin tuner og noe annet små rusk, men betaler da bare litt over 4000 kr. , men for meg er software viktigere enn hardware , da jeg har bare tilgang på 1 vest og 5 øst og ikke mulig å koble til twin tuner pga borettslag

kjøper ikke en IP 9000 HD tuner for i tilegg kjøpe en cam og prisen blir nærmere 6000 kr ;-)
    som jeg har nevnt det tidligere, jeg eier en DM 7000, 7020 og har eid alle versjøner av dm fra 500 til 7020.

det som gjør meg kvalm med dm companiet er at siden 2005 har dem ikke
    klart å disigne noen nytt, men forsette med gamel disign og teknologi.
    Hardwaren er også tull i mottseting til andre bokser , men prisen er premium på dm

Ja , men du kan ikke samenlinge DM 800 med Ipbox 9000 da,
    ipbox 9000 hd kan samenlingnes med dm 8000 hd . og ipbox 9000 hd er enda biligere en både dm 800 eller 8000 for det dem kan tilby i hardwaren.

Hvorfor må man kjøpe en cam da?? det fins 2 kort leser i Ipboxen, det er en annen sak at dem ikke er aktivert enda, men det skal du vare helt sikkert at dem kommer snart til å bli aktivert.

Jeg leste også litt på den linken du hade i ditt post,
    tror at dette må vare år 100 tull, hvordan i all verden kan Dr Dish gi dem den prisen når boksen er ikke på markede engang

Tror at jeg begyner å lukte litt dritt i den jeg, hvor mye har DMM betalt for den prisen ( hahahha) det fins andre bokser på markede som er enda bedre en dm 800/8000 hvorfor har ikke Dr Dish gitt dem priser da ??

syns det er morsomt å diskuterer jeg, det er ikke noen personlig rettet mot deg, eller noen andre her, men liker å slå en prat og diskuterer fakta.

bobi

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal kjøpe meg en HD tuner før EM og sannheten er at jeg ikke aner hva valget blir.

Liker best å holde meg til hva tunere kan gjøre nå, og ikke hva den KANSKJE kan gjøre.

IP 9000 trenger pr dags dato cam for å viasat og CD til å fungere.
    D800 arkitekturen av programvare er veldig lik den på DM7025+ , som gjør at Image kommer nok på løpende bånd snart.

Hadde IP 9000 hatt en firmware som hadde taklet viasat og CD hadde jeg nok kjøpt den NÅ for å si det sånn

men sannheten er at alt er så usikkert akkurat nå med begge boksene, men DB 800 ligger et hestehode foran i teorien pga programvaren skal være lik 7025+

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "800 kjører enigma2 og har også mipsel arkitektur, så det er ikke store endringer en må gjøre fra 7025 till 800 for at det skal virke" <------- tatt fra digsat

PP 800 Beta image skal vi ikke se bort fra

Et annet D800 image finner du her OoZooN.tv

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å få ut HDMI leveres mottakeren med en DVI kable - HDMI (HDMI version 1.3), 1.8 meter lang.
    Hva betyr dette? Er det kabelen som er en "HDMI 1.3 kabel"...
    Eller er boksen faktisk utstyrt med en full HDMI 1.3 forkledd i en DVI plugg?

Active Panasync sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Eller er boksen faktisk utstyrt med en full HDMI 1.3 forkledd i en DVI plugg?
    Den er nok det
    Du skal få "vanlige" HDMI signaler fra boksen via kabelen ja, hvorfor de ikke har hdmi utgang aner jeg ikke

ATI skjermkort sender vell også hdmi signaler via dvi utgang på noen skjermkort?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, stemmer at ATI sender ut på den måten - med lyd i DVI-kontakten.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dreambox brukerUVENNLIG

Jeg har vært med i satellitt-tv racet i over 20 år og har prøvd det meste av utstyr. Men Dreambox er tysk brukerUvennlighet på sitt værste! Ingen logikk i noen ting i menyer og på fjernkontrollbruk.
    Har IPBox 9000 nå, og ja, den er fersk og uferdig, men ingen ting i forhold til Dreambox når den kom på markedet. Det dukker nok opp flotte saker til IPBox 9000 om ikke alt for lenge, og da blir denne tuneren en suveren ener!

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper ikke DM 800 skal fungere like bra med Viasat som DM 7025 SI , for hvis dette er tilfelle ( Enigma 2 ) , betyr dette at man må ha en ekstern kortleser som er ikke gratis heller .
    Spørsmål 2 er hvordan har DM løst problemmet med LYD overføring via DVI ?
    Har 2 forskjellige typer DVI kabler liggende og ingen av de støtter lyd transfer ?!
    Jeg må inrømme , er litt enig med boby , prisen på DM 800 er ganske stiv i forhold til hardvaren .

"800 kjører enigma2 og har også mipsel arkitektur, så det er ikke store endringer en må gjøre fra 7025 till 800 for at det skal virke" <------- tatt fra digsat

PP 800 Beta image skal vi ikke se bort fra

Et annet D800 image finner du her OoZooN.tv

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Jeg har vært med i satellitt-tv racet i over 20 år og har prøvd det meste av utstyr. Men Dreambox er tysk brukerUvennlighet på sitt værste! Ingen logikk i noen ting i menyer og på fjernkontrollbruk.
    Har IPBox 9000 nå, og ja, den er fersk og uferdig, men ingen ting i forhold til Dreambox når den kom på markedet. Det dukker nok opp flotte saker til IPBox 9000 om ikke alt for lenge, og da blir denne tuneren en suveren ener!
    Skrev enn e-mail til AB- COM , leverandøren til IPbox 9000 og spurte om de har kjennskap til 3-de parts programvare utvikling ?!
    Det er klart at offisiell leverandør er ganske forsiktig med kommentar anng. alternative image , men svaret var at de kan bekrefte at slik programvare er under utvikling uten å bekrefte nøyaktig dato for "release "
    Er veldig fornøyd foreløbig med Vantage 7100 , men ble så imponert av IPBox sine hardvare specs. at idag bestilte meg en IPBox 9000 hos maxsat .
    Det blir spennende å teste noe nytt :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg har lyst å kjøpe en dreambox også :-D for å vare helt arlig

det som jeg er litt red for er Lyden , jeg har en Samsung tv med inebygdt høytalere, stereo anleg sitter her ved datan da jeg driver litt med musik editering ,

Jeg har Ipboxen her Nå ret foran meg, og må si at er kjempe imponert av den
    Conax camen fungerer bra, så jeg kan se Digitalb HD kanaler :-D

Jeg har også lagt merke til SD canaler hvordan dem blir oppskalert, meget meget bra bilde

Har også Dreambox 500, 500+, 600 pvr, 7020 , men ingen av dreamboxene kan matche Ipbox , har også 2 tidlig versjøn av Ipbox 400/350 som er perfekt og kjører enigma på dem

Når det gjeler Dreambox 800 hd synes jeg at Hardwaren oog ikke minst uten HDCP/HDMI da er prisen ikke forsvarlig, det er kjempe dyrt over 4 k er utrolig

Når det nye dm 8000 hd kommer ??? tja den er vel satt til en pris på hele 7500 kr fra diverse norkse buttiker ( shoked prices)

må nøk selge noen av dise boksene jeg har før jeg kjøper noen DM ja

Leste på digsat i dag at det er mulig å kjøre dm 800 image på en dm 7025
    da er det jammen ikke mye DMM har gjørt i siste 3 år , med untatt den nye chipen da.

jaja , la oss vente og see hva den kan og ikke kan

bobi

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lagt til noen nye bilder og en preview :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette er en post kopiert fra satpimps forumen
    er i engelsk men regner med de aller fleste kan jo engelsk

det ser ut at alle dagens emulator ikke fungerer i dm 800 i folge den typen her

A certain German 'Royal' dealer has on his DM800 page

"This product will be in stock on Friday 04 April, 2008."

Lets see if that date gets shifted as the week progresses.

In the meantime a few snippets for you

An image developer friend of mine has a pre-production 800. THe thing that impresses him the the most is the SD picture quality over DVI.

EMUs:

It seems like most EMUs need a little tweaking to work 100% with the 800.

The current mips version of MGcamd does not work although it can be made to work with a little patch.

The current mips version of NewCS seems to be overclocking some cards at 10Mhz

The current mips version of CCcamd works as normal except it won't read cards from the reader. Probably the first to be fixed.

bobi

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nytt image i dag....

OoZooN-CVS-dm800-20080329

OoZooN.tv

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nytt image ute

BoxMan_dream_800 CVS-Image_03.04.2008

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet når denne blir tilgjengelig for de som ikke har forhåndbestilt?

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •