Force tuner?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12

Tråd: Force tuner?

Newcomer Njaal[NOR] sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Force tuner?

Nå skal dere høre. Når det går fotballkamp samtidig som "Sex in the City".
    Så blir jeg og dama uenige om hvliken kanal som det skal sees på.

Derfor ønsker jeg meg en tuner med 2 "tunere", slik at "Sex in the City" blir tatt opp mens jeg ser på Live Fotball.

Trodde Force hade en slik mulighet, men finner ikke noe på http://www.force.tv

Noen som vet?

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, er ikke det Pace som har det? Uansett er det vel neppe noen varig løsning, med Viasats endring i kodesystemet er sikkert ikke noen tunere med to innebygde tunere godkjent. De vil jo unngå at folk bruker samme tuner til Viasat og Anal Digital.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp en Pace Puma. Da kan du se 2 uavhengige programmer. Den har kun Conax innebygget, så da slipper du maset rundt Viasat...

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    Nei, er ikke det Pace som har det? Uansett er det vel neppe noen varig løsning, med Viasats endring i kodesystemet er sikkert ikke noen tunere med to innebygde tunere godkjent. De vil jo unngå at folk bruker samme tuner til Viasat og Anal Digital.
    Betyr det at det ikke vil kunne kjøpes CAM til Viasat? :evil:

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Kjøp en Pace Puma. Da kan du se 2 uavhengige programmer. Den har kun Conax innebygget, så da slipper du maset rundt Viasat...
    Søkt litt på nettet, men finner ingen norske butikker som selger det?

Njaal

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Njaal[NOR
    ]
    Betyr det at det ikke vil kunne kjøpes CAM til Viasat? :evil:

JA det betyr det.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ]
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Søkt litt på nettet, men finner ingen norske butikker som selger det?

Njaal
    Du kan ikke ha søkt mye. Brukte et sekund.

Søk på google på parabol og satelitt så finner du det med en gang. Uansett bør pris og produktjakt foregå i andre forumdeler.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,638
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Dette tror jeg er helt feil !

Fordi;
    I disse tider selger Viasat pakken sin med TV2. TV2 er det store salgsargumentet som får folk til å velge pakke.
    Derfor fant Viasat ut at de trengte å implementere TV2 i sitt tilbud for at folk ikke skulle hoppe på Canal Digital.

Resultatet ble at pakkene som selges i dag selges med et Viasat kort og et "Lokalkort" som inneholder Nrk1, 2, TV2, TVN.
    Dette kortet må dekodes på lik linje med Canal Digital, og man kan derfor også sette et Canal Digitalkort i Viasat sine pakker.

At de går vekk fra denne løsningen ved kodeskifte tviler jeg sterkt på siden TV2 kanalen er et av hovedargumentene til Canal Digital for folk flest.

Og når det gjelder tuner, fotball og sex and the city;
    Klart dere skal se Sex and the City. Fotballresultatene kommer jo på tekst-tv.

Hilsen en som har null interesse av fotball !

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen

Dette tror jeg er helt feil !

Fordi;
    I disse tider selger Viasat pakken sin med TV2. TV2 er det store salgsargumentet som får folk til å velge pakke.
    Derfor fant Viasat ut at de trengte å implementere TV2 i sitt tilbud for at folk ikke skulle hoppe på Canal Digital.

Resultatet ble at pakkene som selges i dag selges med et Viasat kort og et "Lokalkort" som inneholder Nrk1, 2, TV2, TVN.
    Dette kortet må dekodes på lik linje med Canal Digital, og man kan derfor også sette et Canal Digitalkort i Viasat sine pakker.

At de går vekk fra denne løsningen ved kodeskifte tviler jeg sterkt på siden TV2 kanalen er et av hovedargumentene til Canal Digital for folk flest.

Og når det gjelder tuner, fotball og sex and the city;
    Klart dere skal se Sex and the City. Fotballresultatene kommer jo på tekst-tv.

Hilsen en som har null interesse av fotball !
    Tar først det som jeg er enig med:

FOTBALL ER VERDENS MEST IDIOTISKE AKTIVITET. (både de som ser på og de som spiller er vel ikke de lureste (REF Beckham og Hooligans))

Men så tilbake til tema. Resten av innlegget ditt var nok helt feil.

Viasatt selger ikke i disse tider noe pakke med TV2. Viasatt har sponset diverse tunere som har støtte for Conax. Disse kunne man kjøpe en lokalpakke frem til 23. januar. Denne lokalpakken er Canal Digital sin pakke så alle som skal ha TV2 må ha Canal Digital.

Etter 23. januar vil ikke Canal Digital tegne lokalkort til tunere hvor Viasatt kan brukes på og dermed er man avhengig av to tunere.

For mer info se denne tråden : http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=5491

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman

FOTBALL ER VERDENS MEST IDIOTISKE AKTIVITET.
    Gleder meg over din meget saklige kommentar...... :roll:

Fant Puma, men desverre har den jo ikke HD opptak. Og jeg tenker ikke å gå tilbake til VHS.

Er det noen andre muligheter da?

Njaal

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ]

Fant Puma, men desverre har den jo ikke HD opptak. Og jeg tenker ikke å gå tilbake til VHS.

De som kjenner meg vet jeg tildels elsker å si ting som jeg vet provoserer, men som jeg nødvendigvis ikke mener :-)

Må du ha en intern HD opptaker i tuneren. Er det ikke greiere å ha en ekstern som du kan bruke sammen med annet utstyr?

Du kan jo satse på to forskjellige tunere. Faktisk er det jo blitt slik at man trenger 4(3 hvis den ene er en Puma) tunere for å være sikret at du kan se på en kanal og ta opp på en annen.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ]

De som kjenner meg vet jeg tildels elsker å si ting som jeg vet provoserer, men som jeg nødvendigvis ikke mener :-)

Må du ha en intern HD opptaker i tuneren. Er det ikke greiere å ha en ekstern som du kan bruke sammen med annet utstyr?

Du kan jo satse på to forskjellige tunere. Faktisk er det jo blitt slik at man trenger 4(3 hvis den ene er en Puma) tunere for å være sikret at du kan se på en kanal og ta opp på en annen.
    Jeg har i dag en Kaon tuner, med HD som jeg er veldig fornøyd med, nå burde jeg muligens ha en extern HD opptaker også.. men både jeg og du studerer på Gløs og da blir det liksom ikke masse penger

Jeg _mener_ at hvis du først skal lage en tuner som tar flere kanaler samtidig, burde den også kunne lagre den man ikke ser på.

Njaal
    Som må finne seg i å se på Sex in the City, annenhvergang det er fotballkamp på samme tid.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •