Amerikanske kanaler på parabol

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Amerikanske kanaler på parabol

Hei. Er det mulig å få inn amerikanske kanaler som cbs og abc på parabol? Noen som vet om disse evt ligger ukodet rundt i lufta og flyter?

Jeg er også interesert i å vite om det er mulig og få inn sky sport og setanta sport gratis på parabol?

mvh
    Budlen

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan få ned Setanta og Sky, men ikke uten å betale ganske mye. Dette er heller ikke akseptert av de engelske kanalene.
    De amerikanske kanalene er det verre med. Disse kanalene tjener gode penger på å videreselge sine programmer til alle verdens TV-stasjoner. Se bare på alle de amerikanske seriene på norsk TV. De er derfor selvfølgelig ikke interessert i at vi "over here" skal plukke ned kanalene gratis..
    Det er ikke lett å plukke ned signaler heller da satellittene for amerikanske markedet ligger vel langt unna. De har vel også overføringer av noen kanaler på disse breddegrader. Men det er overføringer ment for amerikanske militærbaser først og fremst.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Budlen
    Hei. Er det mulig å få inn amerikanske kanaler som cbs og abc på parabol? Noen som vet om disse evt ligger ukodet rundt i lufta og flyter?

Jeg er også interesert i å vite om det er mulig og få inn sky sport og setanta sport gratis på parabol?

mvh
    Budlen
    Sky og Setanta er mulig å få dersom du bor på det rette stedet.Best er det på sør-vestlandet dvs. Stavanger området som faktisk ligger innenfor "footprintet" til 28,2 øst.Her er signalene helt stabile året rundt.Sky og Setanta koster ca.kr.750,- pr.mnd.NB! Sky har ikke vært "hacket" siden 1997!! IKKE mulig å få gratis.
    Stølen

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Sky og Setanta er mulig å få dersom du bor på det rette stedet.Best er det på sør-vestlandet dvs. Stavanger området som faktisk ligger innenfor "footprintet" til 28,2 øst.Her er signalene helt stabile året rundt.Sky og Setanta koster ca.kr.750,- pr.mnd.NB! Sky har ikke vært "hacket" siden 1997!! IKKE mulig å få gratis.
    Stølen
    I tillegg så legger vel "langeren" på en betydelig sum . Firmaene som selger videre Sky abbonement gjør det vel neppe uten påslag.

Setanta sendes på Eurobird 1 og da skulle det ikke være noe problemer med signalet samme hvor man befinner seg i Norge. Muligens må det benyttes 1meter antenne helt nord i landet.

Sky Sports Extra sendes på Astra 2A north beam og kan trolig mottas på 50cm antenne selv i Nord Norge ( i pent vær...). Sky Sports 1,2,3 sender på Astra 2B south beam og er litt værre men det burde ikke være problem på øst og sørlandet. I Oslo går det antagelig fint med 60cm i pent vær.

Setanta, Eurobird:
    Eurobird 1 at 28.5°E - LyngSat Maps

Sky Sports Extra 2A north:
    Astra 2A at 28.2°E - LyngSat Maps

Sky Sports 1,Sky Sports 2,Sky Sports 3 2B southbeam:
    Astra 2B at 28.2°E - LyngSat Maps

Det er MYE værre å motta kanalene på Astra 2D. Sky ser ut til å benytte 3 transpondere på Astra 2D og av sport er det kun Sky Sports Interactive og Sky Sports 2 in Pubs som sendes der.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle svarene.

mvh
    Budlen

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt off topic men, Noen som har ett forslag til hvor jeg kan begynne å feilsøke? Har 70% på tv2 som ligger på en H frekvens. Alle andre H frekvenser har jeg ca 70% på. MEN alle kanaler som ligger på V frekvenser får jeg maks 49% på,de blir da hakkete. Tv3 får jeg ikke inn i det hele tatt. Anybody?

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Atle99

kan ta meg en tur på lørdag..
    men muligeter på fredag ut på dagen,
    da jeg må jobbe litt på morgenen
    så kan jeg ikke si helt sikker hvor lang tid den jobben tar.

Torsdag holder jeg meg unna veien rundt her jeg bor.
    for da nok med tullinger som er ute og kjører.

Troeen

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for tilbudet Troeen. Jeg har et gavekort på 1000,- i posten fra canal digital så jeg tenkte å benytte det hvis jeg ikke finner ut av det selv. Jeg bare lurer på om du har vært borte i noe lignende og kan gi meg ett tips på hvor jeg skal starte feilsøkingen. Vet ikke hvordan ett sånt gavekort fungerer men hvis du kan benytte det så kan du gjerne få jobben.

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atle99
    takk for tilbudet Troeen. Jeg har et gavekort på 1000,- i posten fra canal digital så jeg tenkte å benytte det hvis jeg ikke finner ut av det selv. Jeg bare lurer på om du har vært borte i noe lignende og kan gi meg ett tips på hvor jeg skal starte feilsøkingen. Vet ikke hvordan ett sånt gavekort fungerer men hvis du kan benytte det så kan du gjerne få jobben.

se etter skade på lnb hode, hvis det veldig gammel se om det universal lnb
    (de gamle var ikke det) vi snaker da 10 på 15år.

hvis da har 2 lnb, så har en disqc som kan gi feil.
    sett kabel rett i tuner i lnb til den satelitt du skal ha.. 1w sitter i mot øst
    og mot satt for 5e

om kabelen er riktig avisolert
    se bilde 1-5
    Links | Reference | How to do section | How to fit a crimp 'f' plug onto CT100 type coax cable

se om kabelen har grønn farge, hvis den har det,
    har det kommet vann i den en gang og den bitet bør fjernes eller bytte hele veien fra inn til ut...

Troeen
    mye av det er gammel som du kansje har sett på

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    I tillegg så legger vel "langeren" på en betydelig sum . Firmaene som selger videre Sky abbonement gjør det vel neppe uten påslag.

Setanta sendes på Eurobird 1 og da skulle det ikke være noe problemer med signalet samme hvor man befinner seg i Norge. Muligens må det benyttes 1meter antenne helt nord i landet.

Sky Sports Extra sendes på Astra 2A north beam og kan trolig mottas på 50cm antenne selv i Nord Norge ( i pent vær...). Sky Sports 1,2,3 sender på Astra 2B south beam og er litt værre men det burde ikke være problem på øst og sørlandet. I Oslo går det antagelig fint med 60cm i pent vær.

Setanta, Eurobird:

Sky Sports Extra 2A north:
    Astra 2A at 28.2°E - LyngSat Maps

Sky Sports 1,Sky Sports 2,Sky Sports 3 2B southbeam:
    Astra 2B at 28.2°E - LyngSat Maps

Det er MYE værre å motta kanalene på Astra 2D. Sky ser ut til å benytte 3 transpondere på Astra 2D og av sport er det kun Sky Sports Interactive og Sky Sports 2 in Pubs som sendes der.
    "Langeren" tar 100 euro i året,men langeren er god å ha dersom problemer oppstår,noe som har hendt meg.
    Stølen

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Troeen
    se etter skade på lnb hode, hvis det veldig gammel se om det universal lnb
    (de gamle var ikke det) vi snaker da 10 på 15år.

hvis da har 2 lnb, så har en disqc som kan gi feil.
    sett kabel rett i tuner i lnb til den satelitt du skal ha.. 1w sitter i mot øst
    og mot satt for 5e

om kabelen er riktig avisolert
    se bilde 1-5
    Links | Reference | How to do section | How to fit a crimp 'f' plug onto CT100 type coax cable

se om kabelen har grønn farge, hvis den har det,
    har det kommet vann i den en gang og den bitet bør fjernes eller bytte hele veien fra inn til ut...

Troeen
    mye av det er gammel som du kansje har sett på
    Har koblet rett inn i lnb for å utelukke diseq. har ikke lagt merke til noe grønnfarge. Det er ett triax system med to lnb som skal være ca 8 år gammelt. Skjønner bare ikke hvorfor jeg får stabilt med opptil 76% på alt som har H frekvenser mens alle frekvenser som ligger på v er dårlige. Eneste jeg merket var at nrk1 ble litt bedre når jeg koblet ut diseq. tv3 har fortsatt 0 i signalstyrke. jeg får opp epg på tv3 så jeg tror den skal være innstalert. har forøvrig også problemer med å få oppdatert epg.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atle99
    Har koblet rett inn i lnb for å utelukke diseq. har ikke lagt merke til noe grønnfarge. Det er ett triax system med to lnb som skal være ca 8 år gammelt. Skjønner bare ikke hvorfor jeg får stabilt med opptil 76% på alt som har H frekvenser mens alle frekvenser som ligger på v er dårlige. Eneste jeg merket var at nrk1 ble litt bedre når jeg koblet ut diseq. tv3 har fortsatt 0 i signalstyrke. jeg får opp epg på tv3 så jeg tror den skal være innstalert. har forøvrig også problemer med å få oppdatert epg.
    Det høres ut som du har behov for en ny og bedre LNB. 8 år er ganske gammelt.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Det høres ut som du har behov for en ny og bedre LNB. 8 år er ganske gammelt.
    Jeg har en EDISON sl-5 liggende. En universal single lnb. Kan jeg koble til den? prøvde å få opp feste til lnb men det var en firkanta skrue som jeg ikke hadde bits til. har fått tak i en som kan funke nå.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stikkord for denne tråden