HD/PVR dekoder og problemer med 16:9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HD/PVR dekoder og problemer med 16:9

Hei

Nettopp hentet Canal Digitals nye HD / PVR dekoder for parabol. Har koblet denne til min HD tv med HDMI kabel. Problemet er at jeg på de fleste kanaler får svarte felter på sidene av bilde (slik at selve tv bilde blir 4:3)

Her undersøkt instillingene i dekoderen, og de står på HDMI og 16:9. Hvis jeg kobler til TV en med SCART fungerer det greit, da blir bilde dradd slik at det passer 16:9 skjermen min.

Er det noen som har borti tilsvarende problemer?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er meningen at det skal være sånn. Det kommer av at noen sendinger sendes i 4:3 format. Bruker du scart så dras bare bildet utover skjermen din, og proporsjonene blir feil. Det er ikke noe gøy. Heldivis så sender de fleste i 16:9 lignende format nå fortiden.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan velge å strekke bildet/zoome ved å trykke på "on demand" knappen på nederste rekke på fjernkontrollen. Hvis du velger 16:9 på en 4:3 sending blir bildet strekt, og som nevnt, blir proporsjonene feil. Men du kan også velge 14:9 som zoomer bildet noe. Da blir bildet klippet litt på topp og bunn. Du får fortsatt sorte striper på sidene, men tynnere. Jeg husker ikke akkurat nå om det også var en 16:9 zoom modus.
    Det jeg la merke til, var at "on demand" knappen ikke virket når man spilte av et opptak fra HDD. Jeg fikk det i hvertfall ikke til. Da var man prisgitt originalt AR.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Det jeg la merke til, var at "on demand" knappen ikke virket når man spilte av et opptak fra HDD. Jeg fikk det i hvertfall ikke til. Da var man prisgitt originalt AR.
    Man må ha gjort valget før filmen spilles av. Har man valgt at 4:3 sending skal fylle hele skjermen vil også opptak av 4:3 fylle hele skjermen, litt klønete..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •