Norske kanaler i Sverige ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Norske kanaler i Sverige ?

Jeg flytter til Sverige men ønsker å få ned de Norske kanalene + HD via parabol. Jeg er ikke interessert i de Svenske. Hvordan skal jg få til det da?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Arrow alternativer

-Hvis du fortsatt har registrert adresse i norge, er det bare å bestille abbonement og mottager med parabol dit, og ta med til sverige.
    -Hvis ikke får du egle deg innpå slekt eller venner, og bestille abbonnement og utstyr gjennom dem, og så ta med utstyret til sverige. Ellers er det etter det jeg vet ikke mulighet til å bestille norsk abbonement i sverige.
    Vantage HD8000S | Nad | Dali | Samsung

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok... det er vel mulig det. Skal til Gøteborg så det burde være mulig å få inn alt av kanaler da....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Arrow Garantert

Sitat Opprinnelig postet av utvandrer
    ok... det er vel mulig det. Skal til Gøteborg så det burde være mulig å få inn alt av kanaler da....
    Du får garantert inn norsk tv via parabol i sverige, da både thor og sirius har sverige innenfor dekningsområdet sitt. Det er kun det at du egentlig må ha norsk folkeregistrert adresse for å få kort fra canal digital eller viasat i norge...
    Vantage HD8000S | Nad | Dali | Samsung

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    alright. Skakke være lett....

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det virkelig være et problem å få abonnement hos CD for en nordmann som har flyttet utenlands? Trodde de hadde et ansvar der for å besørge at eiere av norske pass kan se norske nyheter og underholdning? Men mulig jeg tar feil?!? Men det bør jo CD kunne svare på i enten Norge eller Sverige.

Om det mot formodning ikke skulle gå, så har du vel muligheten av å gjøre en byttehandel med noen som er fortsatt bosatt i Norge som kunne tenke seg svensk abonnement pga. f.eks TV4HD, SVTHD og resten av TV4-pakken og what-not. Legaliteten rundt det er jeg usikker på, men innen EU og EFTA så er det vel et prinsipp som kalles "fri flyt av varer" - så hvor galt kan det bli?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Her skal du sjekke grundig....

Min "hjertets utkårede" er svensk, men vi bor i Norge. Ho hadde same ønske som deg, berre omvendt.
    Så vi kjøpte ein Canal Digital pakke der borte, i mora sitt navn, reise heim, sette denne opp og full pakke med ein gong. Alle kanalar osv Dette funka i 14 dagar, den perioden du får alt, så datt alt ut.
    Ringte til CD der borte fekk fleire nye kort osv, men ingen forbetring.
    Eg hadde ikkje sagt noko til dei om at vi skulle ta med utstyret til Norge, ho ringte til dei kvar gong, med skjult id osv.
    Til slutt snakka eg med ein på CD der borte, teknisk support, la alle korta på bordet og han kunne for telle at dei ikkje hadde sende rettigheiter i Norge og derfor verka det ikkje. Korleis dette verkar reint teknisk skal eg ikkje prøve meg på, men hadde vore topp om nokon viste dette ?
    Pakken hadde binding, så dette blei ei dyr erfaring !!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må kanskje velge svensk språk når du setter den opp i Norge