Newb på satelitt, ønsker til tips til antenne osv. for fta

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Newb på satelitt, ønsker til tips til antenne osv. for fta

Har pr. i dag digital kabel TV fra CD, men tenkte jeg skulle suplere med en parabol, mest for "lek og forskning" og tenkte i all hovedsak på å ta inn gratiskanalene som ligger på Eurobird 1 (og eventuelt Astra 2 hvis det er mulig å få inn disse i norge).

Når det gjelder sat er jeg rimelig grønn og er veldig usikker på hva jeg trenger av utstyr og hva som er bra, og hvordan jeg skal sette opp dette. Det eneste som egentlig er sikkert er at tuneren skal være PC basert og at jeg kommer til å fortsette med Mediaportal og at det derfor mest sansynlig er snakk om en Fire/FloppyDTV-S2 eller lignende tuner (kom gjerne med anbefalinger).

Hva slags antenne og tilbehør trenger jeg? En eller flere LNB og hvilke er bra? Er det noen andre satelitter som kan være verdt å ta ned i trondheimområdet? Siden jeg også har kabel-tv er kanskje ikke Sirius/Thor så viktig, det ligger vel uansett ikke så mange fra kanaler der.

Håper noen kan komme med innspill/forslag.

- Judaz

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kingofsat:-)

bruk litt tid på KingOfSat - European Satellite Zapping & Directory hvor du finner oppdaterte oversikter over satelitter og kanaler som er fta. Der og på LyngSat - Lyngemark Satellite finner du også kart som viser dekningsområde for satelittene.

Du bør kunne få inn 13Ø og 19Ø som skulle gi deg et rikt tilbud av sentraleuropeiske kanaler. Krever språkkunnskap...

Med en diger tallerken kan du kanskje også få inn 28Ø og da får du inn masse kanaler fra UK. Kan hende du bør bruke en separat tallerken til denne satelitten, og en annen tallerken til de litt enklere satelittene.

Bruk de nødvendige kronene på å få en montør til å sette opp tallerken, lnb mv. (engangsinvestering)

Tuner: mpeg-2 + en harddisk. Kjøp en som ikke er godkjent for canal digital eller visatat, koster mindre og gjør en bedre jobb på fta-kanaler. pt for få kanaler med HD til å bry seg om.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut i fra footprint på Eurobird 1 at jeg burde ta inn både fixed og S1 på en 80-90cm tallerken eller leser jeg kartet feil? Det er først og fremst de engelske kanalene som er interessante og 13e/19,2e er egentlig å betrakte som bonus. Dersom jeg kan få inn disse på¨samme tallerken er det selvfølgelig interessant.

Ønsker som sagt en PC basert tuner for å slippe ytterligere bokser. Kan noen av disse antennene brukes Satelitt1 • Din lokale parabol leverandør

- Judaz

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Judaz
    Ser ut i fra footprint på Eurobird 1 at jeg burde ta inn både fixed og S1 på en 80-90cm tallerken eller leser jeg kartet feil? Det er først og fremst de engelske kanalene som er interessante og 13e/19,2e er egentlig å betrakte som bonus. Dersom jeg kan få inn disse på¨samme tallerken er det selvfølgelig interessant.

Ønsker som sagt en PC basert tuner for å slippe ytterligere bokser. Kan noen av disse antennene brukes Satelitt1 • Din lokale parabol leverandør

- Judaz
    T90 kan brukes eller en motorstyrt parabol, sjekk qxl, parabolutstyr er billigst der.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •