Søke opp bakkenett på CDs nye HD PVR

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Søke opp bakkenett på CDs nye HD PVR

Når jeg installerte den nye boksen søkte jeg ikke opp bakkenettkanalene fordi jeg ikke hadde vanlig antennesignal tilgjengelig.

Nå har jeg fått på plass antenne, men nå finnes ikke dette valget i menyen lengre. Heller ikke om jeg resetter til fabrikkinstillingen.

Hva kan jeg gjøre da?

CD "support" sier de ikke supporterer denne funksjonaliteten, men det kan vel reint forbrukerjusmessig ikke holde vann så lenge dette er en funksjonalitet som er beskrevet i brukerveiledningen. (I motsetning til ethernet utgangen som er beskrevet som deaktivert i manualen).

Anyway, tips mottas med takk!!

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    automatisk eller manuelt DTT søk skal du finne i menyen

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DTT = Digital terrestrial television

Da lærte kanskje noen noe nytt i dag også

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kewell79
    automatisk eller manuelt DTT søk skal du finne i menyen
    Det er dette som er problemet. De menyvalgene som vises i manualen er ikke der. På side 32 er vist at ved å trykke på meny-knappen, velge mottakerinnstillinger og trykke ok skal det komme opp to valg, et for kanalsøk sat og et for kanalsøk dtt.

Disse to valgene kom opp ved førstegangskonfigurering av mottakeren, men de kommer ikke opp nå lenger. Nå finnes kun valget kanalsøk sat.

Jeg får heller ikke tilbake disse valgene ved å kjøre tilbakestilling til fabrikkinstilling (som resetter alle andre valg og innstillinger og restarter mottakeren).

Hva kan da være greia her, mon tro?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vist du drar ut antenne kabelen kanskje?

siden du skriver menyen var der når du ikke hadde antenne første gangen........

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noppe
    Det er dette som er problemet. De menyvalgene som vises i manualen er ikke der. På side 32 er vist at ved å trykke på meny-knappen, velge mottakerinnstillinger og trykke ok skal det komme opp to valg, et for kanalsøk sat og et for kanalsøk dtt.

Disse to valgene kom opp ved førstegangskonfigurering av mottakeren, men de kommer ikke opp nå lenger. Nå finnes kun valget kanalsøk sat.

Jeg får heller ikke tilbake disse valgene ved å kjøre tilbakestilling til fabrikkinstilling (som resetter alle andre valg og innstillinger og restarter mottakeren).

Hva kan da være greia her, mon tro?
    Når jeg fikk min var det heller ikke mulig å søke DTT. Det fungerte først etter at mottageren oppdaterte software. Jeg har bare koblet til 1 LNB og da fikk jeg ikke inn ny software. Begge LNB'ene ser ut til å måtte være tilkoblet for å få hentet ny software.

For å søke DTT benytter jeg Meny/Mottagerinstillinger/Kanalsøk/
    Da kan det velges mellom Automatisk DTT søk eller Manuelt DTT søk.
    DTT delen har ingen stor nytte enda siden lyden bare hakker. Bildet på NRK kanalene er ok. De andre kanalene vil jo aldri kunne fungere pga. krypteringen.

DTT TV kanalene ligger i TV liste på kanalnummer over 500. DTT radiokanalene ligger i radiolista med kanalnummer over 500.

Du kan jo sjekke at PVR'en har siste programvare versjon ( V 1.4.1 ). Har den det så kan du kanskje forsøke å tilbakestille til standardinstillinger i menyen for mottagerinstillinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk også opp mulighet til å søke bakkenett etter at jeg hadde koblet til en dual lnb med 2 kabler. Og dekoderen hadde fått oppdatert seg.

Nå er det vell ikke noe bakkenett sending her jeg bor (Tromsø). Så jeg gidder ikke å prøve å søke engang.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •