Min erfaring med CD's nye HD PVR

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 10 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 190
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Min erfaring med CD's nye HD PVR

Yepp, jeg håper virkelig for deres skyld at jeg har fått noe feilvare, for grenser til makkverk er det lenge siden jeg har brukt.

1) den bråker _altfor_ mye, som å ha en pc i stuen. Det høres for meg ut som en vifte som går på max hele tiden. Hvis madammen din godtar det der så er du heldig. Damen min lurte på hva som bråkte og så stygt mot anleggsvirksomheten over veien...

2) fjernkontrollen fungerer bare delvis. Til tiden er den midt på treet og fungerer faktisk selv om den er treg. Resten av tiden banner jeg og trykker som en gal uten at det skjer noe som helst. Byttet batteriene som medfulgte uten heller. Uakseptabelt...

3) bilde og/eller lyd forsvinner. Jeg satt omtrent en time foran skjermen i kveld og mister 3 ganger bildet og lyden helt en haug med ganger (gjerne bare 1-2 sekunder innimellom), mens andre ganger måtte jeg trykke en gang på fjernkontrollen for å få noe liv igjen. Kabler er skikkelig i og signal ser fint ut. Selvsagt ikke noe særlig...

Kan jo skrive punkter om crappy text-tv og lav kvalitet på fjernkontrollen, men du har vel til nå skjønt at min box går i retur til CD i morgen. Jeg hatet min Force 536 og var glad når denne skulle lanseres, men til sammenligning er jo 536'en kanon.

Positive ting er at den ser bra ut og at oppstarten ikke er treg som jeg har sett andre klage på. Er ikke mange sekundene det går for meg. Menysystemet virker også ganske så brukervennlig.

Kan vel virke som feilvare dette eller er det noen andre som opplever lignende?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Fikk du med ett nytt hode i din pakke? Det gjorde nemlig ikke jeg, enda det sto det skulle være med

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope, fikk brev der det stod jeg også. Men i følge andre her så kommer det fra en leverandør. Noe som burde absolutt ha stått i brevet!

Ellers har jeg lest litt om Get sin PVR og det kan synes som om produsentene kjører disken på full guffe hele tiden, noe som er svært unødvendig (kunne aktivert dem kun ved opptak f.eks)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av apekatt
    Nope, fikk brev der det stod jeg også. Men i følge andre her så kommer det fra en leverandør. Noe som burde absolutt ha stått i brevet!

Ellers har jeg lest litt om Get sin PVR og det kan synes som om produsentene kjører disken på full guffe hele tiden, noe som er svært unødvendig (kunne aktivert dem kun ved opptak f.eks)
    Cd har vel aldri levert en mottager som fungerer som den skal,kommer som regel bare billigt shit fra dem,som de selger dyrt.

Vantage 7100S

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av nerokid
    Cd har vel aldri levert en mottager som fungerer som den skal,kommer som regel bare billigt shit fra dem,som de selger dyrt.

Vantage 7100S
    Siden tråden heter erfaringer med CD`s nye PVR tuner så regner jeg med at du uttaler deg med egen erfaring på CD`s box?
    Stølen

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av apekatt
    Hvis du skal ha mulighet til å pause og spole tilbake, må disken være på. Så jeg for min del er glad for at man ikke må slå på disken manuelt. Men det kunne så klart vært et valg å slå den av.

Svenskene har hatt denne tuneren en stund. Også der rapporteres det om støyproblemer. Men det skal komme fra mekaniske vibrasjoner fra vifta som forplanter seg i chassis. Flere har stablet tunge bøker o.l. oppå boksen for å dempe disse vibrasjonene. Noen få har også åpnet boksen og fikset/dempet opphenget av vifta og på den måten redusert7eliminert problemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Hvis du skal ha mulighet til å pause og spole tilbake, må disken være på. Så jeg for min del er glad for at man ikke må slå på disken manuelt. Men det kunne så klart vært et valg å slå den av.

Svenskene har hatt denne tuneren en stund. Også der rapporteres det om støyproblemer. Men det skal komme fra mekaniske vibrasjoner fra vifta som forplanter seg i chassis. Flere har stablet tunge bøker o.l. oppå boksen for å dempe disse vibrasjonene. Noen få har også åpnet boksen og fikset/dempet opphenget av vifta og på den måten redusert7eliminert problemet.
    Da er det jo skremmende av CD å ikke ordne ett slikt problem før lansering i Norge spør du meg. Dette er jo heller ikke ett problem som kan løses med software oppdatering e.l så ikke bra i det hele tatt...

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes at det lite seriøst av CD å komme med nok et produkt som ikke holder den kvalitet som den burde da de jo har hatt en del problemer med Sagem sine tunere og ikke skjønner jeg hvorfor de ikke går over til et annet merke med en bedre og mer stabil software.

Det måtte vel vært bedre for CD å ha kunder som er fornøyd med produktene de leverer.
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff og huff.
    Dette var tragisk lesning når en må ut med 3000 spenn for sekundavare.
    Får ikke håpe det er slik på alle :evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skriv gjerne litt når dere mottar deres box, litt interresant om dette er bare hos meg..

Newcomer Arafat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Egentlig fornøyd med boxen.

Men, ikke med at lyden ikke er annet enn stereo fra hdmi kabelen. Må bruke den digitale lydutgangen for å få dolby digital mm.
    Hvor høy signalstyrke får dere, jeg har ca 200 og grønne søyler på begge lnb, men det kan veksle over til gul søyle, for så å gå tilbake til grønn.
    Hva er støytallene(dempning i db på hodet fra canal digital? jeg har ett fra før som har 0,1db. du får nok ikke så bra når det er 4 uttak på det.
    mvh Arafat

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arafat
    Hvor høy signalstyrke får dere, jeg har ca 200 og grønne søyler på begge lnb, men det kan veksle over til gul søyle, for så å gå tilbake til grønn.
    Jeg har 125 på den ene inngangen, og 127 på den andre, søyla er alltid grønn, men bare «halvfull». Har du virkelig 200?? Er da den grønne signalsøyla nesten full?
    OPPDATERT: Fikk 184/189 i signalstyrke etter programvareoppdatering

Kan flere opplyse hvilken signalstyrke de har?

Jeg har en standard antenne fra CD, og 4-uttaks LNB som fulgte med da jeg kjøpte den «gamle» HD-pakka for et års tid tilbake.

OPPDATERT: Som et par andre har nevnt, programvareoppdatering kom først når jeg hadde kobla til antennekabel nr 2.

For øvrig er jeg sånn passe fornøyd med boksen.

Positivt:
    - PVR-funksjonalitet er dødskult, har aldri hatt det før
    - 2 tunere er veldig digg
    - Noe bedre SD-bilde enn fra den gamle HD-boksen
    - Fullbredde = lettere å stable

Negativt:
    - Suser for mye (og det er ingen resonans, bare jevn hørbar viftestøy.)
    - Noe tregt kanalskifte (ca 3 sek)
    - Utrolig stygge undertekster, Vic 20 hadde penere fonter (sier kanskje litt om min alder)
    - Elendig favorittliste-system, du må inn i menyen for å endre favorittliste (med mindre jeg har oversett noe fundamentalt)

Newcomer cstromme sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo helt på trynet!

Jeg har kun mulighet for å ha en kabel til tuneren, da parabolen er på andre siden av huset, og den kabelen vi bruker i dag ligger i vegg/gulv uten rør.

Nå viser det seg at det ikke er mulig å forhåndsprogrammere den for opptak så lenge du bare har en kabel inn i boksen. Den skifter ikke kanal av seg selv! Den vil bare prøve det "andre" hodet, og når den ikke finner kanalen der så gjør den ingenting.

Andre tunere forteller jo deg at et opptak skal til å begynne på en annen kanal, og du må trykke en knapp for å unngå at den skifter kanal.

Nå må jeg si at jeg er skuffet.

Det er ikke mulig å få to signal via samme kabel altså? Vi gjør jo dette i dag med Viasat + Canal Digital på hvert sitt hode. Eller er dette boksen ute som skifter mellom hva den sender til tuneren?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av schmog
    - Elendig favorittliste-system, du må inn i menyen for å endre favorittliste (med mindre jeg har oversett noe fundamentalt)

Prøv å trykke info, så på den blå knappen, så ok

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hei,nytt medlem,men har lest mye paa forumet.Maa bare si at jeg er meget fornoid med hd-Pvr,minimal stoy,ok design,ikke crash,bedre bilde sd,nydelig paa hd-kalene.Er vert 3000,- for, meg iallefall

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haavarda
    Prøv å trykke info, så på den blå knappen, så ok
    HAHA, fy f jeg er dust. Takk for tipset - det gjorde WAF'en betydelig høyere. Det der var jo faktisk en helt grei måte å zappe mellom lister på

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cstromme
    Dette er jo helt på trynet!

Jeg har kun mulighet for å ha en kabel til tuneren, da parabolen er på andre siden av huset, og den kabelen vi bruker i dag ligger i vegg/gulv uten rør.

Det er ikke mulig å få to signal via samme kabel altså? Vi gjør jo dette i dag med Viasat + Canal Digital på hvert sitt hode. Eller er dette boksen ute som skifter mellom hva den sender til tuneren?
    Jo, hvis boksen støtter SaTCR. Vet ikke om Canal Digital's HD-PVR gjør dette, men det kan du finne ut av i manualen. Viasat sin støtter iallefall det.
    Du må da kjøpe en SaTCR LNB + en splitter som er beregnet til dette. Du kan da dra to kabler fra splitteren og inn i tuneren, du vil da få full funksjonalitet.

Link; Maximum One Cabel LNB V-OCS1. Universal One Calbel LNB. SatCR.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av schmog
    Jeg har 125 på den ene inngangen, og 127 på den andre, søyla er alltid grønn, men bare «halvfull». Har du virkelig 200?? Er da den grønne signalsøyla nesten full?
    OPPDATERT: Fikk 184/189 i signalstyrke etter programvareoppdatering

Kan flere opplyse hvilken signalstyrke de har?

Jeg har en standard antenne fra CD, og 4-uttaks LNB som fulgte med da jeg kjøpte den «gamle» HD-pakka for et års tid tilbake.

OPPDATERT: Som et par andre har nevnt, programvareoppdatering kom først når jeg hadde kobla til antennekabel nr 2.

For øvrig er jeg sånn passe fornøyd med boksen.

Positivt:
    - PVR-funksjonalitet er dødskult, har aldri hatt det før
    - 2 tunere er veldig digg
    - Noe bedre SD-bilde enn fra den gamle HD-boksen
    - Fullbredde = lettere å stable

Negativt:
    - Suser for mye (og det er ingen resonans, bare jevn hørbar viftestøy.)
    - Noe tregt kanalskifte (ca 3 sek)
    - Utrolig stygge undertekster, Vic 20 hadde penere fonter (sier kanskje litt om min alder)

Har bestilt meg parabol for første gang, samt denne HD-pvr`n, litt spent...

Hva mener du med fontene på underteksten? Tenker du i menyene eller teksten som i en tekstet film(subtitle) f.eks?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så langt er jeg veldig fornøyd.

Mine erfaringer så langt:
    *Savner bedre EPG, på noen kanaler er det bare 2 programmer fremover som vises.
    *Støyen er til å leve med, hører den ikke når jeg har lyden på.
    *Boksen er "pen". Den passer bra i stereobenken.
    *Kanalskifte er for tregt.
    *PVR funksjonene er geniale, veldig enkle i bruk. Også for kona.
    *Fikk ikke noe nytt hode med som jeg skulle. Kanskje det kommer, jeg klarte ihvertfall ikke å vente. Så jeg dro på elkjøp å kjøpte ett.
    *Veldig rask å søke opp kanaler.
    *Fungerer fint sammen med min harmony universalfjernkontroll.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dec
    Hva mener du med fontene på underteksten? Tenker du i menyene eller teksten som i en tekstet film(subtitle) f.eks?
    Teksten på tekstede filmer som ikke har "innebygde" undertekster. Jeg gjetter på at en del kanaler sender undertekstene som rå tekst, mens andre sender dem som en del av bildet.

Det er disse rå tekst-subtitlene som ser fæle ut. Blocky og store, med en diger svart stripe bak.

Flott om noen som har mer teknisk peiling enn meg kan si et par ord om hvordan undertekster sendes med en sending.

Side 1 av 10 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •