Min erfaring med CD's nye HD PVR - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 190
    Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Tipper han har Toshiba TV, hørt om det på den.
    Vel, jeg har Toshiba 47Z3030 TV. Det har aldri forekommet noe slikt på den. Grunnen til at jeg spurte om Samsung var at der har det jo vært en del kompatibilitetsproblemer med sagemboksene via HDMI.

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er rett og slett et "HDMI handshake" problem. Hadde en del problemer med min første HD DVD spiller og prosjektoren, der jeg måtte kutte HDMI tilkoblingen ved å skifte inngang, og så gå tilbake igjen. Opplevde deg også en gang med Blu-ray spilleren.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    Det er rett og slett et "HDMI handshake" problem. Hadde en del problemer med min første HD DVD spiller og prosjektoren, der jeg måtte kutte HDMI tilkoblingen ved å skifte inngang, og så gå tilbake igjen. Opplevde deg også en gang med Blu-ray spilleren.
    Ligger da problemet i TV'n, i tuneren eller på begge sider?
    Vil det f. eks kunne bli bedre ved å prøve en ny tuner? Synes det bare er rart at dette skjer, har brukt Riks TV tuner og PC via HDMI og har aldri opplevd dette.

Jon

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ofte er det en kombinasjon av produkter, alt etter hvilke som "passer sammen". Virker for meg som ganske tilfeldig.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    Det kan være verd et forsøk å prøve en annen HDMI-kabel.Vi har opplevd at HDCP handshaken faktisk hopper inn ved å bytte kabel.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rask Text TV på denne tuneren???

Noen som kan si meg hvordan text TV fungerer på denne tuneren, har den minne slik at den lagrer de fleste sidene så man slipper å vente på at text TV teller seg opp til siden man har valgt?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pgs123
    Noen som kan si meg hvordan text TV fungerer på denne tuneren, har den minne slik at den lagrer de fleste sidene så man slipper å vente på at text TV teller seg opp til siden man har valgt?

Nei.
    Den har ikke minne, så de av oss som er har brukt f.eks force vil oppleve tekst-tv som veldig tregt.
    Tekst-tv blir heller ikke overført via hdmi, så hjelper ikke med minne i tven.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på en liten ting ang denne tuneren til CD. Siden den er dual-tuner, kan man da se på to forskjellige kanaler samtidig? Hvis man f.eks har to tv'er, eller vil dele opp tven i to (PiP) og se 2 forskjellige kanaler. Går dette? Eller er dette bare en funksjon som er nyttig for opptak?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andbakk
    Jeg lurer på en liten ting ang denne tuneren til CD. Siden den er dual-tuner, kan man da se på to forskjellige kanaler samtidig? Hvis man f.eks har to tv'er, eller vil dele opp tven i to (PiP) og se to forskjellige kanaler. Går dette? Eller er dette bare en funksjon som er nyttig for opptak?
    Twin-tuner funksjonen er kun for opptak på 2 kanaler samtidig, eller en annen kanal enn den du ser på. Det er utgang kun fra én tuner. For flere TV-apparater må du ha tvillingabb. og ekstra tuner.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fersk test av HD PVR-en

Her er en fersk test av den nye HD-PVR-en:

Dagens it - Svak HD-mottaker

Kurt

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tilbake til den "gode" gamle

Etter en del frem og tilbake har jeg nå fått sendt tilbake min HD PVR nr. 2 i rekken til Canal Digital. Selv om det har gått over en måned siden jeg fikk den, kunne jeg sende den tilbake og slippe faktura for den.

Har da gått tilbake til min gamle HD-mottaker uten PVR, du verden så stille og fredelig det ble.

Selv med PS3 på, er det er fryd for øret.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HelgeX
    Etter en del frem og tilbake har jeg nå fått sendt tilbake min HD PVR nr. 2 i rekken til Canal Digital. Selv om det har gått over en måned siden jeg fikk den, kunne jeg sende den tilbake og slippe faktura for den.

Har da gått tilbake til min gamle HD-mottaker uten PVR, du verden så stille og fredelig det ble.

Selv med PS3 på, er det er fryd for øret.
    Hmm.. uheldig du da.
    Min HD PVR hører jeg kun i det den starter opp og så blir den stille :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme med min også! Hører ingenting til den etter oppstarten er ferdig.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min også er tilnærmet lydløs etter en liten "utlufting" i oppstarten. Når det tidligere er forklart i denne tråden at man enkelt kan åpne den opp og sjekke/utbedre manglende støydemping så er det for meg litt underlig at så mange syter uten å ha forsøkt å gjøre noe annet med problemet enn å returnere den til Canal Digital.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GodtVoksen
    Min også er tilnærmet lydløs etter en liten "utlufting" i oppstarten. Når det tidligere er forklart i denne tråden at man enkelt kan åpne den opp og sjekke/utbedre manglende støydemping så er det for meg litt underlig at så mange syter uten å ha forsøkt å gjøre noe annet med problemet enn å returnere den til Canal Digital.
    Hei, tenker du da på å koble ut viften, eller å legge inn støymatte? Vil man ikke da miste garantien, og vil ikke dekoderen gå "varm" hvis man kobler ut viften?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Falcon1975
    Hei, tenker du da på å koble ut viften, eller å legge inn støymatte? Vil man ikke da miste garantien, og vil ikke dekoderen gå "varm" hvis man kobler ut viften?
    Det er vel en grunn til at det sitter en vifte der . Den er vel ikke der bare for å lage støy. Hvis det er ubalanse i viften er det kanskje mulig å gjøre noe med det? Åpner man et produkt gjelder nok ikke garantien lenger(hvis det blir oppdaget).

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loce
    Det er vel en grunn til at det sitter en vifte der . Den er vel ikke der bare for å lage støy. Hvis det er ubalanse i viften er det kanskje mulig å gjøre noe med det? Åpner man et produkt gjelder nok ikke garantien lenger(hvis det blir oppdaget).
    Nå kommer ikke støyen i fra vifta i seg selv, men fra resonanser i chassis. De som har problemer med støy kan gjøre noe med dette ved å feste/isolere vifta slik at vibrasjoner ikke forplanter seg. Man gjør naturligvis dette på eget ansvar. Og det burde selvfølgelig vært helt unødvendig. Men man kan altså relativt enkelt gjøre noe med dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde også store problemer med støy fra min HD-PVR. Det bråket som et uvær. Overdøvet alt annet. Selv ved normal lyd på hjemmekinoen hørte man godt PVR'en. Jeg vurderte veldig å sende den tilbake. Støyen er en showstopper. Den er bare ikke til å leve med. Bildekvaliteten er jeg derimot fornøyd med. Og siden dette er min første PVR, så er funksjonaliteten også noe jeg har savnet. Så jeg vil gjerne beholde den, men da må støyen fjernes.

Etter å ha lest tips om å åpne den å se på viften så gjorde jeg det. Jeg fikk nesten sjokk når jeg tok av lokket. Den lille viften ligger jo bare løst inne i boksen. Ikke rart det bråker! Hvis alle boksene er på denne måten så er det ikke mye vits i å prøve en annen. Det er da bare flaks om man får en hvor vifta ligger i en posisjon som ikke skaper viberasjoner.

Fiksen var enkel. For å fjerne viberasjonsstøyen fra vifte brukte jeg 6mm tetningslist i "skumgummi". Funket perfekt. Alle kontaktpunkter mellom viften og chassiet ble isolert. Forskjellen var enorm. I tillegg satte jeg på viberasjonsdempende føtter for å hindre at noe viberasjoner forplanter seg til stereobenken. Fortsatt var det ikke helt bra. Lokket (som er i tynn dårlig festet plast) lager også litt viberasjonsstøy. Ved å legge noen tykke bøker på toppen av PVR'en så ble det borte også. I sum gjorde dette hele forskjellen. Nå er det så vidt jeg hører den når den har startet opp. Støyen er ingen plage lenger.

Jeg synes det er dårlig av canal digital å sende ut en boks av så dårlig kvalitet. Da snakker jeg om "innpakningen". Det er uakseptabelt at man selv må fikse disse tingene. Bilde synes jeg er supert. HD kanalene er knallbra.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som andre her synes jeg også det er uakseptabelt at man som forbruker må løse støyproblemene. Sagem som produsent er jo ingen smågutt med sin første box og CD er jo en gigantisk bestiller som burde stille krav. Skulle likt å sett resultatene av testingen deres.

Tar med en kommentar til slutt:

Den nye videoopptakeren er altså ikke helt fri for bugs. Men det vil den i følge Cathrine Barth-Nossum være når Canal Digitals nye flaggskip lander i Norge.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den velger automatisk 1080i

Synes ikke den bråker så galt jeg, hører den ikke når PJ er på. Har derimot et problem at den automatisk velger 1080i selv om jeg ber om 720p. Noen som vet hvorfor?

Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •