Min erfaring med CD's nye HD PVR - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 10 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 190
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå har jeg også fått HD-PVR'en, jeg bestilte den sammen med parabolanlegg + vanlig dekoder for ekstra rom. Fikk alt ca 2.5 uker etter bestilling og etter mange telefoner til kundeservice. HD PVR'en bråker temmelig mye, men kommer nok til å åpne den etterhvert og dempe viftestøyen. Fungerer bra ellers. Men jeg lurer på et par ting:

1. Har et litt eldre Pioneer hjemmekinoanlegg, denne har S/PDIF inngang men manualen sier at de anbefaler PCM kilder. HD PVR sender ut AC3 format. Vil dette si at jeg ikke kan få surround lyd eller finnes det noen form for konverter jeg kan sette mellom boksene?

2. På HD-PVR'en får jeg TV3 i listen men ikke på den vanlige SD dekoderen. Har norgespakken på begge. Noen tips om hva som er problemet?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hakima
    Hva må du sende tilbake da? Jeg har kastet/rotet bort alt så fulgte med utenom dekoderen og fjernkontrollen...
    Da får du nok problemer. Du må nok returnere ALT!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Helgeo
    Har et litt eldre Pioneer hjemmekinoanlegg, denne har S/PDIF inngang men manualen sier at de anbefaler PCM kilder. HD PVR sender ut AC3 format. Vil dette si at jeg ikke kan få surround lyd eller finnes det noen form for konverter jeg kan sette mellom boksene?
    Fant ut av det med lyden, måtte rett og slett lese manualen for Pioneer-anlegget. Det var et menyvalg for å velge mellom analog og digital på 2 av videoinngangene, default var analog. Så nå har jeg surroundlyd fra HD kanalene

Da gjenstår det bare å finne ut hvorfor TV3 ikke dukker opp på den andre dekoderen (CDC 5050).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haavarda
    Det er bare harmony 895 og harmony 1000 som støtter rf extender.
    Det er altså bare disse som har innebygget rf.
    Men du kan jo kjøpe en annen type extender.

Noen som har forslag til hvilken extender jeg bør ha til Harmony One ?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Helgeo
    Da gjenstår det bare å finne ut hvorfor TV3 ikke dukker opp på den andre dekoderen (CDC 5050).
    Du må nok gjøre et kanalsøk på din SD tuner.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte å bestille CD family i nærmeste fremtid, har ikke hdtv for øyeblikket, men vil gjerne ha hd kanalene klare til jeg får hdtv. Tenkte å kjøpe en vantage 7100s HD tuner og sette cd kortet i den.
    Så over til spørsmålet:
    Må jeg bestille hd tuneren til CD til 990kr ekstra for å få de hd-kanalene? Vet jeg ikke får sett de med CD sd tuneren, men de vil være aktivert i selve kortet forde? Gidder ikke bruke 990kr på en hd tuner vis jeg slipper.

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra 1. juni vil alle HD kanalene være inkludert Familypakken til Canal Digital (unntatt Canal+ HD kanalene, som det trengs ekstra abonnement til). Så det skal ikke være noe problem og kjøpte en mottaker selv, da kanalene skal automatisk være tilgjengelig på abonnementet ditt fra 1. juni uansett.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det med betaling for mottakeren? Har hatt den i 2 uker, men ikke fått noen faktura på den enda. Er heller ikke plusset på eFaktura på siste måneds abonnement heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    Fra 1. juni vil alle HD kanalene være inkludert Familypakken til Canal Digital (unntatt Canal+ HD kanalene, som det trengs ekstra abonnement til). Så det skal ikke være noe problem og kjøpte en mottaker selv, da kanalene skal automatisk være tilgjengelig på abonnementet ditt fra 1. juni uansett.
    Det er bra, var bare redd for at de tenkte: han bestilte ikke hd-tuner, så vi åpner ikke opp hd kanalene på kortet hans.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sakset fra Canal Digital:

"Alle kunder med Family, Entertain eller Canal+ vil fra 1. juni få flere nye HD-kanaler inkludert. Nå er endelig ekte HDTV tilgjengelig for folk flest. Det eneste du trenger er en HD-mottaker fra Canal Digital og en HD-klar tv.
    Voom HD, Silver HD, Discovery HD, History Channel HD, National Geographic HD og Eurosport HD inkluderes fra 1. juni. I Entertain får du i tillegg Canal+ Film HD og Canal+ Sport HD."
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CD's nye HD-tuner...

Ser at dette er en samletråd over erfaringer med den nye boksen fra CD, så jeg vil da få si noen ord om hva jeg har merket meg.

Først og fremst, her jeg bor, og akkurat her, er det ett sant ******* å få inn kanaler i det heletatt via satelitt. Hva årsaken er, er det ingen som har klart å finne ut, verken folk med erfaring eller folk som jobber innen faget, om det er som montør eller annen tekniker i sammenhengen.
    Men, at det er ett eller annet som forstyrrer signalet er det ingen tvil om...

Jeg har hatt alle CD's tunere også Dreambox, og ingen av de har klart å ta inn signaler skikkelig. Det er enten hyperfølsomt for vær og vind eller så er det kanaler som er umulig å se på. En av de, har siden den kom, vært TV2 Nyhetskanalen. Den virker bra når det er godt under minusgrader (-4+), ikke ellers.

Antennen er sjekket 458 ganger (!) og det er ikke noe iveien med den eller kablingen imellom.

Så, hvorfor i all verden da kjøpe seg en HD-tuner?
    Nei, det er jo dette med å fortsette å prøve da. Alternativene her er ikke så mange. Det er elendig forhold for RiksTV også - og det var faktisk ett alternativ frem til CD fikk TV3 og Viasat4. Så nå vil jeg ha det til å virke. Og jeg tror jaggu noe har skjedd - for det VIRKER!!!

Har hatt boksen nå i en måneds tid. Og før det var jeg vant til heng som måtte løses med å dra ut strømmen (CDC-5050) og frys i deler av bildet. Og dette kunne skje alt mellom 2 til 10 ganger pr dag. Konstant dårlig signal også, på kanaler som TV2 og TNNorge. Nyhetskanalen og FEM har vært hyperfølsomme hele tiden, så de tar jeg ikke med i betraktningen engang.

Den nye tuneren er visst endel mer følsom enn forgjengerene til CD. Tydelig bedre tuner her også enn det er i Dreambox - overraskende nok. Nå skal det sies at vi ikke har spart så mye på å teste ut ulike hoder heller. Endte opp med Invacom Universal Twin NF 0,3dB (før dette, single).

Men, tilbake til tuneren. Den leverer. Og den responderer som den skal. Kanalene kommer inn og bildene er veldig gode. Ser det er mange som klager på bildekvaliteten, men her må jeg faktisk få minne om at TV'n også står ovenfor en jobb med å vise det korrekt. Det er ikke bare tuneren dette står på. Jeg har justert litt på TV'n etter at HD-boksen kom i hus ihvertfall.

Jeg har ikke hatt noen problemer med HD-tuneren i det heletatt. Ikke noen andre problemer enn de som natrulig nok dukker opp fordi man kun bruker en LNB. Ellers leverer den slik den skal. Det er ett minus, og det er støy.
    Jeg har funnet ut at det ikke er lagt inn isolasjon (støydempene) mellom disken og topplokket i chassis - det er dette som skaper de utrolige vibrasjonene som får dne til å høres ut som en støvsuger. Folk løser det med, som vi også har lest i denne tråden, med å stable ting oppå den. Jeg vurderer å åpne den og legge inn støymatte imellom - og kanskje andre steder det er store plastflater som ikke er dekket med noe. Viften er vel ikke av den mer rolige sorten, men det er mye fordi den er så liten. Teknisk sett kunne man fjernet hele greia og satt en 250mm vifte til å blåse rett ned i boksen. Støyen hadde vært mer lavfrekvent og boksen hadde fått bedre kjøling.

3000,- er mye penger. Men det er også 5000,- og slik jeg ser dagens marked, så er ikke dette veldig dyrt mot hva andre tunere med samme funksjonalitet leverer. DreamBox 8000S (HD-saken de skulle komme med) ser ut til, om den kommer, å lande på rett over 7000,- Men når kommer den da?

Oppsummert Positivt:
    - Greit brukergrensesnitt
    - Enkel EPG (denne fungerer glimrende hos med, uavhengig av kanal)

Negativt:
    - Noe støy - veldig avhengig av plassering
    - Litt treg på skifte mellom kanaler

Vel, det var det fra meg i denne omgang.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CD HD PVR og AV input

Hei,

Fikk nytt anlegg på fredag etter å ha forsøkt Riks TV en stund og var ikke så fornøyd med det. Etter å ha brukt boksen en stund så hender det at den bytter AV input når jeg blar gjennom kanalene. Dette skjer om jeg blar via EPG'en eller direkte på fjernkontrollen. Det spiller heller ingen rolle om jeg bruker HDMI eller scart (eller begge deler samtidig for den saks skyld).

Jeg har har valgt HDMI som standard AV input på tv'n men det hjelper ikke.

Noen som har vært borte i liknende problem?

Jon

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jon-b
    Hei,

Etter å ha brukt boksen en stund så hender det at den bytter AV input når jeg blar gjennom kanalene. Dette skjer om jeg blar via EPG'en eller direkte på fjernkontrollen. Det spiller heller ingen rolle om jeg bruker HDMI eller scart (eller begge deler samtidig for den saks skyld).

Jeg har har valgt HDMI som standard AV input på tv'n men det hjelper ikke.

Noen som har vært borte i liknende problem?

Jon
    Nei, jeg har ikke opplevd noe slikt.

Du skriver at "den (boksen) bytter AV input". Mener du da at boksen bytter AV-utgang. Eller er det AV-inngangen på TV'n som skiftes?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Du skriver at "den (boksen) bytter AV input". Mener du da at boksen bytter AV-utgang. Eller er det AV-inngangen på TV'n som skiftes?
    Det er AV-inngangen på TV'n som skifter.
    Har hatt boksen fra Riks TV via HDMI i en lengere periode og hadde ikke samme problemet med den så er litt merkelig hele greia.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det med betaling for mottakeren? Har hatt den i 2 uker, men ikke fått noen faktura på den enda. Er heller ikke plusset på eFaktura på siste måneds abonnement heller.
    Min står på mai fakturaen

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av apekatt
    Min står på mai fakturaen
    OK, da kommer det sikkert på juni-fakturaen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har den snodige effekten at når jeg slår på TVen, så er bildet grønt. Skifter jeg kanal så forsvinner det og alt er normalt. Har ikke hatt det på noen andre tunere jeg har hatt.
    Er det flere som har et slikt fenomen, eller har noen forklaring på det.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av qwerty
    Jeg har den snodige effekten at når jeg slår på TVen, så er bildet grønt. Skifter jeg kanal så forsvinner det og alt er normalt. Har ikke hatt det på noen andre tunere jeg har hatt.
    Er det flere som har et slikt fenomen, eller har noen forklaring på det.
    Jeg har ikke opplevd noe slikt. Er dette via HDMI? Har du isf hatt HDMI utgang på de andre tunerene du har hatt? Er det slik på flere utganger?
    Du har ikke tilfeldigvis Samsung TV?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg har ikke opplevd noe slikt. Er dette via HDMI? Har du isf hatt HDMI utgang på de andre tunerene du har hatt? Er det slik på flere utganger?
    Du har ikke tilfeldigvis Samsung TV?
    Tipper han har Toshiba TV, hørt om det på den.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er via HDMI ja, og TVen er en Samsung M87 og jeg har hatt det via HDMI før på bl.a Riks TV sin Grundig tuner uten at det var slik.

Side 8 av 10 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •