Min erfaring med CD's nye HD PVR - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 10 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 190
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Barrabas
    Jeg skal egentlig ha denne HD PVR for canal digital kabel-TV (kommer snart), men har forstått det slik at disse blir like. Det jeg da lurer på er, hvis jeg kobler min sony HDD opptaker til Scart RGB (jeg har ikke HDMI på den) gjennom denne tuneren, vil da tuneren konvertere dette til HDMI slik at jeg bare trenger HDMI kabel opp til TV`en?
    Nei

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Nei
    Takk for kort greit svar, det var synd...ja ja

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satte denne opp i går, men jeg har ikke fått ny LNB fra Canal Digital (skal være sendt), så jeg har kun en kabel inn til Sat1 inngangen for nå.

Men trenger du altså å tilkoble begge inngangene for å ta opp fra EPG? Den skifter nemlig ikke kanal selv, så selv om EPG opptak fungerer, så må jeg sette den manuelt på rett kanal for at den skal ta opp. Er det slik at det er SAT2 tilkoblingen som brukes til å skifte kanal automatisk for opptak?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    Satte denne opp i går, men jeg har ikke fått ny LNB fra Canal Digital (skal være sendt), så jeg har kun en kabel inn til Sat1 inngangen for nå.

Men trenger du altså å tilkoble begge inngangene for å ta opp fra EPG? Den skifter nemlig ikke kanal selv, så selv om EPG opptak fungerer, så må jeg sette den manuelt på rett kanal for at den skal ta opp. Er det slik at det er SAT2 tilkoblingen som brukes til å skifte kanal automatisk for opptak?
    Den kan ta opp fra EPG med 1 LNB dersom det er opptak fra den kanalen du ser på eller sist så på når du slo av mottakeren. Skifte av kanal fungerer ikke før du har 2 LNBer. (Det er denne konfigurasjonen den er laget for.)

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange takk, da vet jeg at det ikke var noe annet. Får bare vente til jeg får den nye LNB i Posten.

Og for å legge til litt mer i denne tråden, så er jeg i utgangspunktet ganske fornøyd med boksen. Har ikke holdt på så altfor mye, men tok opp Heroes i HD i går, og var veldig fornøyd med kvaliteten dette ga via min BenQ W10000 prosjektor. Så førsteinntrykket er bra.

Eneste minuset er HDMI handshake problem. Hvis jeg skifter receiveren over til en annen kanal (som da kutter HDMI tilkoblingen mellom PVR og receiver) så er jeg nødt til å slå av og på mottaker for å få bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Støy

Jeg har nå fått en ny HD PVR etter at jeg klaget til CD på mye støy, den hadde et vesentlig høyere støynivå en min PS3.
    Den nye fikk jeg i posten i dag og jeg er fortsatt like misfornøyd. Som noen sa, den støyer nesten like mye som en støvsuger, kanskje noe overdrevet det da.

Er det noe som vet om angreretten gjelder når man har bestilt på telefon? Har ikke betalt for den enda.

Nå vurderer jeg å plassere denne i kjelleren og finne frem min gamle HD mottaker uten PVR, selv om jeg må betale 3.000,-.

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderte denne selv. Men har ikke vært fornøyd med den gamle HD-tuneren fra CD og kan heller ikke skryte av support/oppdatering til denne. Det jeg anbefaler dere som vurderer HD-tuner; KJØP DREAMBOX DM8000. Eller Vantage for den saks skyld.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HelgeX
    Jeg har nå fått en ny HD PVR etter at jeg klaget til CD på mye støy, den hadde et vesentlig høyere støynivå en min PS3.
    Den nye fikk jeg i posten i dag og jeg er fortsatt like misfornøyd. Som noen sa, den støyer nesten like mye som en støvsuger, kanskje noe overdrevet det da.

Er det noe som vet om angreretten gjelder når man har bestilt på telefon? Har ikke betalt for den enda.

Nå vurderer jeg å plassere denne i kjelleren og finne frem min gamle HD mottaker uten PVR, selv om jeg må betale 3.000,-.
    Jeg har nå hatt min HDPVR i en uke, og må bare si at jeg er kjempefornøyd når det gjelder lyd og bildekvalitet.Ett stort steg fremover i forhold til den forrrige HD tuneren fra CD.ER også veldig fornøyd med brukervennligheten på PVR delen.Min boks bråket også en del da jeg fikk den,ikke så merkelig det,da viften stort sett ligger løst inne i boksen og lager masse resonans i kabinettet.Løsningen er å ta av lokket på tuneren,(det har en festeskrue under merkelappen i bunnen på tuneren) sjekke hvor vifta har kontakt med chassiet og prøve seg fram med plassering av dempemateriale (skumgummi) rundt viften.Tok ca.en halv time,nå hører jeg ikke boksen lenger.:-D :-D

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Force Twin SD tuner (7-serien).
    Der var det også problemer med viftestøy. På råd fra Force koblet jeg ut vifta. Tuneren har nå vært vifteløs i flere år uten problemer.

Kanskje en idé for HD PVR'n?

(PS. hvis noen prøver det og tuneren kneler, husk å koble på viften igjen før du sender den tilbake som garanti reklamasjon :-D )

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan komponent tilkoblingene fungere. Står lite i manualen. Jeg lurer på om den sender ut 576i/p når PVRen i menyen har satt HD til "Nei". Eller om denne fungerer akkurat som HDMI, og kun sender når HD er aktivert.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk skjemaet som fulgte med i forsendelsen. 14 dagers fri retur

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit, da har jeg mottat min box #2 og ingen bedring. Støyer like mye og fjernkontrollen funker like dårlig (nå har jeg 3 stk å velge mellom). Da vet vi i allefall at de nye boxene ikke er bedre enn de første som ble sendt ut, dessverre :/

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går fint. Jeg bestilte på telefon og har returnert min!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    Noen som vet hvordan komponent tilkoblingene fungere. Står lite i manualen. Jeg lurer på om den sender ut 576i/p når PVRen i menyen har satt HD til "Nei". Eller om denne fungerer akkurat som HDMI, og kun sender når HD er aktivert.
    = HDMI
    Slå du den av slår du komponent av.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest tråden slapp jeg i alle fall å bruke penger på PVR før sommeren i alle fall. At det skal være så vanskelig å lage en boks som fungerer. Virker som de ikke tar med seg erfaringene fra forrige boks over i den nye, men starter med blanke ark hver gang. En ting er at de subsidierte 1-krones tilbudene ikke tilbyr suverene produkter, men en dekoder til 3000,- burde gjøre susen.
    De kunne i de minste godkjent bokser fra andre leverandører og latt det stå til.

Vi får også håpe kvaliteten på overføringenen bedres nå som vi får to nye satelitter i løpet av året som kommer. Det skal visst doble båndbredden i forhold til idag, uten at PVR-boksen blir noe bedre av den grunn..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gadd ikke iritere meg mer over viftestøy.
    Lagde ett hull i gulvet og trakk HDMI ned i kjelleren.
    Styrer HD pvren med Logitech 895 og ir extender.
    - Ikke en lyd.
    Så nå er boksen helt topp

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haavarda
    Gadd ikke iritere meg mer over viftestøy.
    Lagde ett hull i gulvet og trakk HDMI ned i kjelleren.
    Styrer HD pvren med Logitech 895 og ir extender.
    - Ikke en lyd.
    Så nå er boksen helt topp

Fungerer denne med Harmony One ?.
    Da tror jeg at jeg skal gå for samme løsningen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På Logitechs hjemmeside lå PVR'ens fjernkontroll ferdig programmert til Harmony 885 i hvert fall.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutd
    Det går fint. Jeg bestilte på telefon og har returnert min!
    Hva må du sende tilbake da? Jeg har kastet/rotet bort alt så fulgte med utenom dekoderen og fjernkontrollen...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av qwerty
    Fungerer denne med Harmony One ?.
    Da tror jeg at jeg skal gå for samme løsningen.
    Det er bare harmony 895 og harmony 1000 som støtter rf extender.
    Det er altså bare disse som har innebygget rf.
    Men du kan jo kjøpe en annen type extender.

Side 7 av 10 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •