Min erfaring med CD's nye HD PVR - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 10 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 190
    Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av dec
    Hvis alle feilene og og misnøyen i denne tråden gjenspeiler de fleste kundene som har mottat denne boksen, begynner jeg å tenke på å om CD like gjerne skulle trukket den fra markedet....
    Slike tråder er jo alltid overrepresentert med problemer. Det er jo alltid de med problemer som har størst behov for å ytre seg..

Min går iallefall i retur, p.g.a støy. CD sender meg en ny. Kundeservice forklarte støyen med at de første boksene de mottok hadde det dette problemet, men de "nyeste" skulle være støysvake og ikke høres med "vanlig" lyd på tv....Nja, er litt spent på den forklaringa da, vi får se.
    Svenskene har jo rapportert om mye støyproblemer. Den jeg har fått er imidlertid svært stillegående. Jeg hører den hvis jeg muter lyden. Men selv ikke da bråker den mye. Den bråker langt mindre enn min PS3 som jeg synes støyer litt i overkant..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Slike tråder er jo alltid overrepresentert med problemer. Det er jo alltid de med problemer som har størst behov for å ytre seg..

Svenskene har jo rapportert om mye støyproblemer. Den jeg har fått er imidlertid svært stillegående. Jeg hører den hvis jeg muter lyden. Men selv ikke da bråker den mye. Den bråker langt mindre enn min PS3 som jeg synes støyer litt i overkant..
    Wow! Mindre enn PS3? Ja, da skal jeg holde på med retur/mottak av boks til jeg mottar en som er såpass støysvak! Har en PS3 selv og den hører jeg knapt.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow! Mindre enn PS3? Ja, da skal jeg holde på med retur/mottak av boks til jeg mottar en som er såpass støysvak! Har en PS3 selv og den hører jeg knapt.
    Nå har jeg 60GB PS3 som går til nivå 3 på vifta. Den er helt klart hørbar. Hvis du har en 40GB PS3 er det gode sjanser for at den er mer stillegående enn min. Ref PS3 og støyproblemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er også en av de som er veldig fornøyd med HD PVR'n. Det er nesten ikke til å tro at det skal være så stor forskjell fra boks til boks slik det tydelig fremkommer her...!
    Etter 14 dagers bruk:
    - SD bildet i 1080i er veldig bra på de beste kanalene. Dette varierer selvsagt fra hvilket program/kanal. Men jeg har aldrig hatt bedre SD tv bilder på mine skjermer. Basta.! (har hatt Topfield, Nokia og Force)
    - HD bilder fra de beste programmer/filmer er også tett opp til min Sony BDP-S1.( med siste software 3.8 )
    Kan jo ikke måle seg med store panoreringer i bevegelse sammenlignet med Blue Ray spilleren i 1080/24p, men flere av filmene jeg har sett på Canal+ HD og Silver HD har imponert meg.
    - Støyen er heller ikke noe problem. Legger kun merke til dette med lyden mutet og i oppstartsfasen. Vifta fra Sony BDP-S1 suser egentlig like mye.
    - Opptaksdelen med EPG fungerer også helt glimrende.
    - Lyden via stereo rca er også bedre enn jeg er vant med fra mine tidliger bokser. Bl.a med mer trøkk i bass/mellomtone. Dette merkes spesielt på tale/stemmer.
    Så jeg synes egentlig jeg har fått utrolig mye for kr. 3000. Min forrige Topfield kostet meg 6500.
    Skal prøve å få lånt en Vantage HD 7100 for direkte sammenligning og kjøper denne tvert hvis bildene er enda ett hakk opp i kvalitet!! Men to tunere må egentlig være et must.....
    Mvh.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atletico
    Er også en av de som er veldig fornøyd med HD PVR'n. Det er nesten ikke til å tro at det skal være så stor forskjell fra boks til boks slik det tydelig fremkommer her...!
    Etter 14 dagers bruk:
    - SD bildet i 1080i er veldig bra på de beste kanalene. Dette varierer selvsagt fra hvilket program/kanal. Men jeg har aldrig hatt bedre SD tv bilder på mine skjermer. Basta.! (har hatt Topfield, Nokia og Force)
    - HD bilder fra de beste programmer/filmer er også tett opp til min Sony BDP-S1.( med siste software 3.8 )
    Kan jo ikke måle seg med store panoreringer i bevegelse sammenlignet med Blue Ray spilleren i 1080/24p, men flere av filmene jeg har sett på Canal+ HD og Silver HD har imponert meg.
    - Støyen er heller ikke noe problem. Legger kun merke til dette med lyden mutet og i oppstartsfasen. Vifta fra Sony BDP-S1 suser egentlig like mye.
    - Lyden via stereo rca er også bedre enn jeg er vant med fra mine tidliger bokser. Bl.a med mer trøkk i bass/mellomtone. Dette merkes spesielt på tale/stemmer.
    Så jeg synes egentlig jeg har fått utrolig mye for kr. 3000. Min forrige Topfield kostet meg 6500.
    Skal prøve å få lånt en Vantage HD 7100 for direkte sammenligning og kjøper denne tvert hvis bildene er enda ett hakk opp i kvalitet!! Men to tunere må egentlig være et must.....
    Mvh.
    Det er godt å høre at det er noen som er fornøyde med boksen. Om det er forskjell på boksene, eller om forumbrukerne er ekstremt "kresne" er jeg usikker på. Uansett så gleder jeg meg noe mere til å motta min boks nå. Håper flere vil legge inn erfaringer.

En liten ting...vet dere om harmony 895 (m radiobølger) kan styre pvr menyen på tuneren?

mvh
    Frode

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter 14 dagers bruk:
    - HD bilder fra de beste programmer/filmer er også tett opp til min Sony
    BDP-S1.( med siste software 3.8 )
    Mvh.
    Jeg er også veldig godt fornøyd med HD-PVR boksen. Veldig bra billedkvalitet.

Susingen varierer mye, av og til hører du den knapt, noen ganger litt for mye, men ikke nok til at den overdøver TV lyden på normal lydstyrke. Har dette noe
    med temperaturen i rommet, akkurat nå er det 15-16 grader i stua. Jeg hører knapt vifta til HD-PVR boksen ? Kona fyrer veldig mye med ved av og til i stua.

Vedr. sytepavene på denne nettsiden. Er det noen av dere som jobber i salgs-/markedsavdelingen i GET eller Viasat ? Hadde jeg anmeldt denne
    boksen selv ville jeg gitt den minst 5 på terningkastet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Heldor
    Jeg er også veldig godt fornøyd med HD-PVR boksen. Veldig bra billedkvalitet.

Susingen varierer mye, av og til hører du den knapt, noen ganger litt for mye, men ikke nok til at den overdøver TV lyden på normal lydstyrke. Har dette noe
    med temperaturen i rommet, akkurat nå er det 15-16 grader i stua. Jeg hører knapt vifta til HD-PVR boksen ? Kona fyrer veldig mye med ved av og til i stua.

Vedr. sytepavene på denne nettsiden. Er det noen av dere som jobber i salgs-/markedsavdelingen i GET eller Viasat ? Hadde jeg anmeldt denne
    boksen selv ville jeg gitt den minst 5 på terningkastet.
    Du er veldig godt fornøyd, en haug av oss andre er det ikke. Er vi sytere for det og må derfor jobbe hos GET eller Viasat? Hva slags logikk er det?

Min box:
    - støyer noe forferdelig
    - måtte bytte fjernkontrollen da den ikke virket på 90% av trykkene
    - den tullet med datoer rundt 1 april
    - må stadig ta strømmen for å få se tv
    - opptak fra epg fungerer ikke
    - opptak generelt har nå sluttet å fungere
    - når jeg preiker med support på CD så har de ikke peil på boxen - mailer svarer de ikke på

Forventer du da at jeg skal gi den minst terningkast 5 og holde kjeft på et satelitt forum?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den bråker langt mindre enn min PS3 som jeg synes støyer litt i overkant..
    Jeg har en PS3 60Gig og min HD-PVR bråker MYE mer en hva PS3 gjør.

Jeg pleier ikke være kresen på støy, siden jeg sitter ganske langt unna tenkte jeg at den kunne ikke bråke så mye at det var irriterende da jeg bestillte. Men jeg vurderer å bruker angreretten for støyen er jo helt håpløs. Kommer til å sende den tilbake for å prøve med en ny først.

Ellers er jeg meget fornøyd med HD-PVR, sliter litt med lyd synk av og til er det eneste. Men hvis ikke jeg får en ny boks som støyer mindre så kommer jeg ikke til å beholde den...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [Opprinnelig skrevet av knutd]
    Det første som slo meg da jeg slo den på var at jeg hadde kjøpt en støvsuger. Riktignok manglet slanger osv. men lyden var omtrent den samme. Det er helt uholdbart i en stille stue. For moro skyld slo jeg på mine 2 Sony DVD HD opptakere og en bærbar PC samtidig. CDs HD PVR boks bråket mye mer enn de 3 til sammen!

HD-bildet er også skuffende. Bildet på f.eks. canalPlus Sport HD er nok LITT bedre enn på SD-kanalene, men ikke mye. Da jeg switchet over til min Clarke-Tech 5000HD fikk jeg nesten sjokk. HD-bilene var så utrolig mye bedre, sylskarpe og av en helt annen verden enn CD PVR.
    QUOTE]

Bråker som en støvsuger!!!! og HD bildene på Clark-Tech tuneren var av en "helt annen verden" enn CD PVR.
    Slike utsagn rimer jo utrolig dårlig med mine egne erfaringer feks. sammenlignet med min Blue Ray spiller.
    Jeg har ærlig talt litt vanskelig å ta dette helt alvorlig......

Hvis dette derimot stemmer må det bare bety at det er betydelig kvalitetsforskjell/problem i produksjonslinja til disse tunerene. Dette bør Canal Digital evnt. raskt finne ut av å rette opp i.
    mvh.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare til orientering.
    Fikk oppringing i kveld av en kompis som hadde mottat HD PVR'n i går.
    Med ny 50" Panasonic plasma tilkoblet, fikk han "hakeslepp" over den gode bildekvaliteten sa han.
    "Måtte bare se ishocky på Canal sport HD, utrolig bra bilder" Dette var hans første møte med HD formatet på tv.
    Han syntes heller ikke det var mer støy i den nye boksen sammmenlignet med den gamle med 80 GB Hd.
    Han sender den garantert ikke i retur.......
    I morgen blir det også innkjøp av Blue Ray spiller. Utrolig hvor raskt en blir hektet på HD :-)
    Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heldor: du får ta d litt med ro med å karakterisere andre forum medlemmer som sytepaver når du ikke vet hva du snakker om. Du får ta deg en tur hjem til meg i Trheim og høre på "vidunderet", så kan du event. få kalle meg en sytepave.

Jeg har 40gig PS3 og sitter på over fire meters avstand, håper på at d er mandagsproduktene jeg med flere her inne har fått...
    Venter spent på ny boks

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heldor: du får ta d litt med ro med å karakterisere andre forum medlemmer som sytepaver når du ikke vet hva du snakker om. Du får ta deg en tur hjem til meg i Trheim og høre på "vidunderet", så kan du event. få kalle meg en sytepave.

Jeg har 40gig PS3 og sitter på over fire meters avstand, håper på at d er mandagsproduktene jeg med flere her inne har fått...
    Venter spent på ny boks
    Jeg får unnskylde alle som jeg har kalt for sytepaver. Er enig at den bråker litt for mye til tider...men alt det andre folk klager på skjønner jeg ikke noe av...
    billedkvalitet, opptaksmuligheter, epg, fjernkontroll (bytt den ut med logitech harmony), jeg har ikke disse problemene. Anbefaler alle som har de andre
    problemene om å bytte decoder. Er det noen som har hørt med CD hvor mye
    støy det skal komme fra en normal boks ?

Jeg har selv en ps3. Den hører du knapt viften på, er helt fantastisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Heldor
    Vedr. sytepavene på denne nettsiden. Er det noen av dere som jobber i salgs-/markedsavdelingen i GET eller Viasat ? Hadde jeg anmeldt denne boksen selv ville jeg gitt den minst 5 på terningkastet.
    Prøv å være litt saklig da! Min boks var helt ubrukelig. Jeg hadde vel ikke returnert den hvis den var bra? Terningkast 1!
    Nå kjører jeg Clarke-Tech 5000HD som har en utrolig mye bedre bildekvalitet, både på SD og HD:-D (jeg er ikke ansatt hos Clarke-Tech heller!)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av apekatt
    - når jeg preiker med support på CD så har de ikke peil på boxen - mailer svarer de ikke på
    Nå er det nesten 2 uker siden jeg sendte mail og spurte om prosedyren for retur. Etter det har jeg purret 2 ganger. Det eneste jeg har fått tilbake er en automatisk mail som sier at de skal svare innen EN arbeidsdag!
    Og i siste nummer av kundenytt skryter de av at kundeservice er oppgradert og at det omtrent ikke er ventetid!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ærlig talt litt vanskelig å ta dette helt alvorlig......
    Har du lest innleggene fra alle som er misfornøyd? Tar du ingen av oss alvorlig?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av apekatt
    Du er veldig godt fornøyd, en haug av oss andre er det ikke. Er vi sytere for det og må derfor jobbe hos GET eller Viasat? Hva slags logikk er det?

Min box:
    - støyer noe forferdelig
    - måtte bytte fjernkontrollen da den ikke virket på 90% av trykkene
    - den tullet med datoer rundt 1 april
    - må stadig ta strømmen for å få se tv
    - opptak fra epg fungerer ikke
    - opptak generelt har nå sluttet å fungere

Forventer du da at jeg skal gi den minst terningkast 5 og holde kjeft på et satelitt forum?
    Du har jo helt åpenbart en enhet med feil på.. Det nytter ikke å vurdere en feilaktig enhet som om alle skulle være slik.. EPG og opptak fungerer som en drøm på min. Fjernkontrollen har jeg aldri merket noe galt med. Og den støyer svært lite. Send din i retur og få en ny som fungerer så blir nok alt så meget bedre:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutd
    Har du lest innleggene fra alle som er misfornøyd? Tar du ingen av oss alvorlig?
    Kan jo hende at de første boksene CD sendte ut var mandagsprodukter, slik som noen på forumet har antydet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har jo helt åpenbart en enhet med feil på.. Det nytter ikke å vurdere en feilaktig enhet som om alle skulle være slik.. EPG og opptak fungerer som en drøm på min. Fjernkontrollen har jeg aldri merket noe galt med. Og den støyer svært lite. Send din i retur og få en ny som fungerer så blir nok alt så meget bedre:-)
    Jeg venter på ny og håper hver dag at postmannen kommer med en pakke, men nada så langt. Om den fungerer brillefint så kommer jeg selvsagt til å skrive det i tråden Nå skal det jo sies at svært mange har hatt problemer så jeg håper de har gjort endringer, noe mye tyder på siden mange også er fornøyde.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutd
    Prøv å være litt saklig da! Min boks var helt ubrukelig. Jeg hadde vel ikke returnert den hvis den var bra? Terningkast 1!
    Nå kjører jeg Clarke-Tech 5000HD som har en utrolig mye bedre bildekvalitet, både på SD og HD:-D (jeg er ikke ansatt hos Clarke-Tech heller!)
    Ja jeg er jo forsåvidt fornøyd med bilde og lyd, med unntak av at ikke det går AC3 lyd over HDMI, men kun lyd nedmikset til stereo. Ellers savnes jo alle kanaler (radio/tv) som ikke er CD sendinger. Vurderer derfor å kjøpe en annen PVR-HD boks, men så har jo CD paret kort og mottaker. Jeg lurer derfor på hvorledes du får din Clarke Tech 5000 HD mottaker til å virke. Hvis jeg kjøper en mottaker eller lignende vil jeg da får inn HD sendinger til CD? SD vil nok virke da disse ikke har paret kort slik jeg har forstått det. Må si at jeg savner å kunne motta kanaler som er sperret for å motta på CD-boksen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal egentlig ha denne HD PVR for canal digital kabel-TV (kommer snart), men har forstått det slik at disse blir like. Det jeg da lurer på er, hvis jeg kobler min sony HDD opptaker til Scart RGB (jeg har ikke HDMI på den) gjennom denne tuneren, vil da tuneren konvertere dette til HDMI slik at jeg bare trenger HDMI kabel opp til TV`en?

(Tuner har HDD, men dette er interessant for meg likevel ifm opptak på DVD)

Side 6 av 10 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •