Min erfaring med CD's nye HD PVR - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 190
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I dag hoppet PRV'en over til tirsdag 1 april. Antar den fusket på overgangen til sommertid eller noe. Uansett kjedelig og løste seg ved å ta strømmen (fant ikke noen instilling for tid/dag)

Newcomer Arafat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dekoderen henger seg opp.

Sente dtte til CD i dag.
    Har brukt Dekoderen i 14 dager nå, den har hengt seg opp ett par ganger tidligere, men i dag har den væert helt håpløs. Jeg har restartet den, tatt strømmen på den det hjelper ikke. Den fuker ok, men når jeg går inn på "my tv" og skal velge ett av opptakene som ligger der, fryser den og lyster ikke fjernkontrollen lengre. Om jeg går inn i meny, kan jeg gå i de forskjellige menyer men det går utrolig tregt.Går jeg så inn på opptakene igjen, fryser den, og eneste mulie utvei er restart via knappen på boksen. Hva gjør jeg?

Får se hvordan dette går.
    mvh Arafat

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Canal Digital HD PVR mottaker problemer

Det var med stor glede og forventning jeg pakket ut min nye HD/PVR mottaker fra CD. Derfor ble kanskje skuffelsen desto større når jeg fikk tatt den i bruk. Jeg må si meg enig med trådstarter i at dette produktet ikke svarer til forventningene.

Av problemområder vil jeg trekke frem følgende:
    -Støy. Ja den støyer!
    -Elendig brukergrensesnitt.
    -Kanalskift tar MYE lengere tid enn min gamle CDC-7000ST.
    -EPG fungerer MYE dårligere enn min gamle CDC-7000ST.
    -Kan ikke ta opp serier basert på EPG.
    -Opptak slettes av seg selv!?
    -Opptak kan ikke overføres til annet medium, f.eks PC/USB.
    -Ved bruk av HDMI kabel til TV (Philips 32PF9731D) oppstår flimmer i horisontale striper (spes. rødtoner), og lyden blir dårligere enn med SCART!?
    -Mottakeren henger seg opp (fryser).

Nei, Canal Digital, dette er for dårlig. Min mottaker går i retur en av de nærmeste dagene..sorry:cry:

Ps. Kan noen gi et hint om hvilken mottaker som er den beste på markedet (pris inntil 10.000). Jeg trenger en HD tuner som fungerer mot Canal Digital, gir godt bilde, god lyd, har mulighet for HDD for opptak, dual tuner, raskt kanalskift, god EPG. Den kan godt være vanskelig å sette opp, men må være relativt enkel i dagligbruk så kona kan ta fjernkontrollen. Har kikket litt på Vantage 7100 S, Ab Ipbox 9000HD S og DB8000(men den er vel ikke å få tak i ennå?).

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk at dere har siste software, trykk meny - velg i - produkt data - SW version må være V1.4.1.
    Les denne tråden hvis du ikke har siste software, tredje innlegg
    http://avforum.no/forum/satellitt/69...et-signal.html

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Sjekk at dere har siste software
    Det første jeg gjorde var å oppgradere til siste software. Likevel var den en gedigen skuffelse, helt elendig kvalitet gjennomgående. Det var ikke noe annet å gjøre enn å returnere!
    Nå kjører jeg med Clarke-Tech 5000HD. Det er en helt annen verden og utrolig mye bedre bilde:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jowial70
    Ps. Kan noen gi et hint om hvilken mottaker som er den beste på markedet (pris inntil 10.000).
    Jeg kan ikke påstå at den er best, men jeg snakker av egen erfaring når jeg sier at den er utrolig mye bedre enn CDs PVR mottaker. Bildekvaliteten både på SD og HD er mye bedre, svært bra brukergrensesnitt. Den kjører både Canal Digital og Viasat (her bruker jeg X-cam). Den har ikke innebygget harddisk, men softwaren er inkludert. Du kan koble på hvilken som helst USB-disk, det fungerer kjempefint. Den kar kun en tuner.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutd
    Jeg kan ikke påstå at den er best, men jeg snakker av egen erfaring når jeg sier at den er utrolig mye bedre enn CDs PVR mottaker. Bildekvaliteten både på SD og HD er mye bedre, svært bra brukergrensesnitt. Den kjører både Canal Digital og Viasat (her bruker jeg X-cam). Den har ikke innebygget harddisk, men softwaren er inkludert. Du kan koble på hvilken som helst USB-disk, det fungerer kjempefint. Den kar kun en tuner.
    Ser comboen har "second DVB-T Tuner". Men hvor får man tak i denslags boxer egentlig?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I Norge får du den bla. hos Satmaster. I Tyskland finnes den i en mengde nettbutikker. Med MVA og frakt får du den rundt 1000 billigere enn i Norge.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker knutd!

Kan noen ellers bekrefte om den rød opptaksknappen i EPG fungerer eller ikke? Skjer ikke noe når jeg prøver å progge derfra, men ser de stadig sier at EPG ikke funker helt så. Har ikke fått svar fra CD på epost, så ringte dem nettopp, de hadde ikke peiling. Trodde de fikk litt opplæring på produktene de selger?

Ellers får jeg tilsendt ny fjernkontroll (flott!) og "hodet kommer i posten en eller annen gang". Kødder ikke, karen sa det ordrett. Herlig gjeng på CD support...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av apekatt
    Kan noen ellers bekrefte om den rød opptaksknappen i EPG fungerer eller ikke?
    Funker det men trykk på rec (rød prikk) og ikke den hel røde knappen.
    Det fine med denne boksen er at man kan legge til noen min. automatisk slik at man ikke mister slutten hvis programmet er forsinket.
    https://www.canaldigital.no/template...____27704.aspx

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er helt fersk i parabolverdenen, og fikk CD sin Hd-pvr igår, tidlig å gi noe helhetsinntrykk, den har sine positive sider men helt klart også en del negativt. Har forøvrig oppdatert til siste software. Tuneren ordnet dette selv etter å ha stått på ett par min.

Men så var det støy da....må beklage og si meg enig med de andre her, den bråker noe vanvittig! Jeg har allerede iverksatt noen krisetiltak. Støyen demper seg noe ved å trykke/legge noe over høyre side på tuneren. Har derfor satt ett komponent oppe på tuneren, håper den lever over dette...Kjøleribbene er uansett plassert på sidene.
    Ingen andre som nevner det her, men jeg irriterer meg også over klikkelyden hver gang du trykker på fjernkontrollen, mulig pirk, men jeg fatter ikke at d ikke kan gå an å lage en fjernkontroll uten klikkelyd...!!

Ett spm: ved HDMI får jeg kun 4:3 bilde på SD kanalene, setter jeg på en HD-kanal får jeg korrekte 16:9 bilde. Skal det være slik?
    Kjører grunnet dette rgb og scart(dog en heftig) kabel, bilde er bra, men hadde vært ok å kunne utnyttet digital signalet via HDMI.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dec
    Er helt fersk i parabolverdenen, og fikk CD sin Hd-pvr igår, tidlig å gi noe helhetsinntrykk, den har sine positive sider men helt klart også en del negativt. Har forøvrig oppdatert til siste software. Tuneren ordnet dette selv etter å ha stått på ett par min.

Men så var det støy da....må beklage og si meg enig med de andre her, den bråker noe vanvittig! Jeg har allerede iverksatt noen krisetiltak. Støyen demper seg noe ved å trykke/legge noe over høyre side på tuneren. Har derfor satt ett komponent oppe på tuneren, håper den lever over dette...Kjøleribbene er uansett plassert på sidene.
    Ingen andre som nevner det her, men jeg irriterer meg også over klikkelyden hver gang du trykker på fjernkontrollen, mulig pirk, men jeg fatter ikke at d ikke kan gå an å lage en fjernkontroll uten klikkelyd...!!

Ett spm: ved HDMI får jeg kun 4:3 bilde på SD kanalene, setter jeg på en HD-kanal får jeg korrekte 16:9 bilde. Skal det være slik?
    Kjører grunnet dette rgb og scart(dog en heftig) kabel, bilde er bra, men hadde vært ok å kunne utnyttet digital signalet via HDMI.
    Når du får 4:3 bilde på en SD kanal så sender SD kanalen 4:3. Hvis du trykker på on demand knappen så kan du strekke bildet. Geometrien blir feil men bildet vil fylle hele skjermen.

Muligens fungerer dette dårlig med kanalen "FEM" siden de av og til sender 16:9 hvor de sorte stolpene på sidene ikke er laget i dekoderen men av "FEM" selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CD`s hdPVR

Har fått min hd tuner nå, og den funker strøkent nesten ingen støy og nydelige bilder på min 1080P Sony 55".
    Litt dumt at det ikke er innebygd splitter for to tunere. men det er vel da antakelig umulig og splitte singnaler fra parabol :-(

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Støy

Ser at mange klager på støyen fra boksen, men jeg hører ikke boksen i det hele tatt unntatt under oppstart av den. Da hører jeg en svak suselyd i noen sekunder, men etterpå er det stille.
    Har boksen i et skap med glassdør så dette demper nok lyden noe, men har også hatt døren åpen og hører den alllikevel ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ovev
    Ser at mange klager på støyen fra boksen, men jeg hører ikke boksen i det hele tatt unntatt under oppstart av den. Da hører jeg en svak suselyd i noen sekunder, men etterpå er det stille.
    Har boksen i et skap med glassdør så dette demper nok lyden noe, men har også hatt døren åpen og hører den alllikevel ikke.
    Positivt å høre at det finnes bokser som er stille, event. støyer noe, som man kanskje må regne med.
    Men samtidig merkelig at d skal være en slik forskjell på boksene.
    Vurderer seriøst å ta kontakt med CD å be om å få en ny. Vil de normalt sett gå med på noe slikt, og må jeg da returnere boksen jeg har, før jeg får en ny tilsendt?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dec
    Vurderer seriøst å ta kontakt med CD å be om å få en ny. Vil de normalt sett gå med på noe slikt, og må jeg da returnere boksen jeg har, før jeg får en ny tilsendt?
    De sender en i forkant og du får en ferdig frankert returlapp som du klistrer på esken når du skal sende tilbake den andre.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Er ny her. Bestilte parabol og HD-PVR dekoderen for en uke siden. Ringte kundeservice i dag for å høre hvordan det ligger an. De hadde ikke fått registrert bestillingen min ennå, men mente at det kunne ta enda noen dager. Skjønner ikke hvordan dette er mulig, jeg har jo fått mail med bekreftelse på bestilling. Videre så sa de at jeg måtte regne med opp mot en måneds leveringstid. Hvor lenge har dere som nylig har fått denne måtte vente?

I tillegg så ønsker jeg å bestille digital TV i ekstra rom, men med standard tuner. Spurte de om jeg kunne få denne + parabolanlegget med det samme mens jeg venter på HD-PVR tuneren. Men det var ikke mulig. Er dette hva man må forvente seg av Canal Digital?

Har bare TV Norge, bor i Rogaland. Irriterende å måtte vente så lenge, har ikke lyst å kjøpe RiksTV boks bare for at CD er treige.

Håper ikke dette ble for mye off-topic?

Helge

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Argh, nå har boxen min sluttet å ta opp. Dato/tid er riktig, men nada skjer med opptak. Tatt strømmen endel ganger, og funker en stund, men så klikker den igjen. Noen andre som har opplevd lignende?

Får ringe CD i morgen og be om en ny box :/

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis alle feilene og og misnøyen i denne tråden gjenspeiler de fleste kundene som har mottat denne boksen, begynner jeg å tenke på å om CD like gjerne skulle trukket den fra markedet....

Min går iallefall i retur, p.g.a støy. CD sender meg en ny. Kundeservice forklarte støyen med at de første boksene de mottok hadde det dette problemet, men de "nyeste" skulle være støysvake og ikke høres med "vanlig" lyd på tv....Nja, er litt spent på den forklaringa da, vi får se.

Til en i tråden ovenfor her: bestilte boksen i midten av mars og den ble sendt til meg etter ett par dager. Jeg bestilte på CD sin nettside.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av apekatt
    Argh, nå har boxen min sluttet å ta opp. Dato/tid er riktig, men nada skjer med opptak. Tatt strømmen endel ganger, og funker en stund, men så klikker den igjen. Noen andre som har opplevd lignende?

Får ringe CD i morgen og be om en ny box :/
    Nei, jeg har ikke opplevd noe som helst problemer som dette. Jeg er rett og slett strålende fornøyd. Mitt eneste lille ankepunkt er en bug ved start av programert opptak. Hvis man ser noe fra HDD (enten et tidligere opptak eller timeshifted TV) når et programert opptak starter, stopper avspillingen fra HDD og man blir "kastet" tilbake til live TV. Hvis det man så på var et tidligere opptak er dette kun et lite irritasjonsmoment hvor man må starte avspillingen på nytt og spole seg fram dit man var. Heldigvis kan man jo spole svært raskt. Langt verre er det hvis man ser på timeshifted TV. Da er ikke noe av "forskyvelsen" lagret på HDD og man mister det man har "pauset bort". Dette er svært irriterende. Forhåpentligvis kan dette fikses i en kommende fw oppgradering.

Side 5 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •