Min erfaring med CD's nye HD PVR - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 190
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Opptak OK

Da virker PVR-en som den skal. tok en reset til fabrikkstandard og installerte på nytt. Da virket opptak som det skal gjøre. Kan nå ta opp fra en kanal og se på en annen.
    Har prøvd å endre noe på innstillingene på TV-en og SD-bildet har blitt noe bedre. Har fått noe mer farge i bildet slik at det ikke er så blast og grålig. Ellers er jo HD-bildet aldeles strålende. Har kun fått sett litt på Canal+Sport HD og litt på Canal+film HD. Bildet på Canal+Sport HD er jo utrolig bra. :shock: Har sett litt ishockey og fotball, og spillerne får nærmest en 3D-effekt. Venter på at resten av HD-kanalene blir tilgjengelig. Kundeservice har nettopp fått registrert det nye kortet mitt. Gleder meg.:razz: :razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nedtur

Dette var en STOR skuffelse, og viser ikke testingen kommende helg bedre resultater går den i retur på mandag!
    Det første som slo meg da jeg slo den på var at jeg hadde kjøpt en støvsuger. Riktignok manglet slanger osv. men lyden var omtrent den samme. Det er helt uholdbart i en stille stue. For moro skyld slo jeg på mine 2 Sony DVD HD opptakere og en bærbar PC samtidig. CDs HD PVR boks bråket mye mer enn de 3 til sammen!
    Jeg er også misfornøyd med bildet. SD-kanalene har jeg sammenlignet nøye med bildet fra min gamle Force, og Force har overlegent skarpere og bedre bilde. SD-kanalene på min Clarke-Tech 5000C HD er også bedre.
    En annen ting er at uansett om jeg setter CD-mottakeren i 720p eller 1080i så sendes SD-kanalene i 1080i. Dette må da være en bug? HD-kanalene derimot sendes i 720p hvis jeg setter det.
    HD-bildet er også skuffende. Bildet på f.eks. canalPlus Sport HD er nok LITT bedre enn på SD-kanalene, men ikke mye. Da jeg switchet over til min Clarke-Tech 5000HD fikk jeg nesten sjokk. HD-bilene var så utrolig mye bedre, sylskarpe og av en helt annen verden enn CD PVR.
    Finner jeg ikke ut noe annet i helgen så blir det som sagt å benytte angrefristen!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutd
    Dette var en STOR skuffelse, og viser ikke testingen kommende helg bedre resultater går den i retur på mandag!
    Det første som slo meg da jeg slo den på var at jeg hadde kjøpt en støvsuger. Riktignok manglet slanger osv. men lyden var omtrent den samme. Det er helt uholdbart i en stille stue. For moro skyld slo jeg på mine 2 Sony DVD HD opptakere og en bærbar PC samtidig. CDs HD PVR boks bråket mye mer enn de 3 til sammen!
    Jeg er også misfornøyd med bildet. SD-kanalene har jeg sammenlignet nøye med bildet fra min gamle Force, og Force har overlegent skarpere og bedre bilde. SD-kanalene på min Clarke-Tech 5000C HD er også bedre.
    En annen ting er at uansett om jeg setter CD-mottakeren i 720p eller 1080i så sendes SD-kanalene i 1080i. Dette må da være en bug? HD-kanalene derimot sendes i 720p hvis jeg setter det.
    HD-bildet er også skuffende. Bildet på f.eks. canalPlus Sport HD er nok LITT bedre enn på SD-kanalene, men ikke mye. Da jeg switchet over til min Clarke-Tech 5000HD fikk jeg nesten sjokk. HD-bilene var så utrolig mye bedre, sylskarpe og av en helt annen verden enn CD PVR.
    Finner jeg ikke ut noe annet i helgen så blir det som sagt å benytte angrefristen!

Uff uff. Har akkurat bestilt meg en CD PVR og gledet meg til bedre bilder og ett enkelt opptakssystem for oss med parabol. Får håpe du finner ut av det i helgen og snur nedtur til opptur. Fint om du holder oss oppdatert.

Ha en fin dag
    mvh
    Frode

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjipt!

Hei!
    Var ny på dette forumet i går.
    Har hatt min Hd pvr i ca 3 uker nå.
    Fikk min Samsung LE46M86 BDX i fjor høst.
    Dette er en kjempe tv med 1080p i oppløsning.
    Har prøvd å koble min nye Hd Pvr til i Hdmi inngangen, dette virker ikke. På tv`n står det så greit "Mode not supported" Snakket med CD de sa at Samsung kjører Hdmi 1-3 (Det nyeste systemet) og at Den nye Hd Pvr`n var enten 1-1 eller 1-2. Det jeg måtte gjøre var å gå på verksted med tv`n og oppgradere firmwaren sa CD.
    Fikk gjort dette i går, kan tro jeg ble lang i masken da resultatet var det samme når jeg fikk koblet det opp igjen. Så nå kjører jeg fortsatt bilde og lyd gjennom scart og inn i DVD Opptakeren og fra den inn i tv`v via Hdmi

Ganske fortvilende!!!
    Er det noen som har vært borti det samme problemet?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alfa,har samme type tv,dog 40`,Har softwareversjon 2007 men overhodet
    ingen problem med hdmi bortsett fra at jeg må slå på tven før jeg starter pvr.
    Bildet blir grønt hvis jeg ikke gjør det.Regner med at du har prøvd en annen hdmi kabel..Håper du finner ut av problemet,det kan jo også være en feil på pvren fra cd.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjipt!

Hei jeg har versjon 2012 nå etter oppgraderingen og kabelen jeg bruker var den dyreste EL-price hadde når jeg kjøpte tv`n.
    Har prøvd dette med å slå tå tv og så Pvr og motsatt, men samme resultat.

Skal prøve noe i helgen, svigerfar har samme tuner så jeg ska teste hans opp mot mitt tv så for vi se!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dumt spørsmål,men..har du prøvd med den hdmi kabelen som fulgte med pvren?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det har jeg med samme resultat!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alfa159TI
    Ja det har jeg med samme resultat!
    Prøv også begge/alle HDMI inngangene på Samsungen.
    Og sjekk at du har siste software på boksen, V1.4.1.

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ovev
    Det tenkte jeg ikke på. Skal test det, men nå var det jo egentlig ikke meningen å bruke scart noe mer. Måtte koble scarten opp igjen for å bruke TV-ens innebygde tekst-tv, da den innebygde tekst-tv generatoren i PVR-en mildest talt kan beskrives som elendig. Siden jeg ikke er førnøyd med det oppskalerte SD-bildet tenkte jeg også å sjekke om vanlig tv-bilde via scart er noe bedre.

Har du fått prøvd noe mer med scart?? Hadde vært veldig int. å høre hva du fant ut....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    Har du fått prøvd noe mer med scart?? Hadde vært veldig int. å høre hva du fant ut....
    Har testet litt, men ser fint lite forkjell på RGB og Compositt signalet. Litt klarere kanskje på RGB, men liten forskjell.
    Synes fortsatt at både det oppskalerte SD-bildet og SD-bildet via scart både med og uten RGB er dårligere enn fra CDC7000, men det er ikke så dårlig at jeg ikke skal klare å venne meg til det.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lurer på to ting.

Har hatt min tuner i et par ukers tid nå og må si at jeg er fornøyd med den. Hvordan klarte jeg meg uten? :???:

To ting jeg lurer på:

1. Når jeg ser på opptak fra f.eks. Discovery så er teksten ganske ofte ute av synk. Dette spesielt hvis jeg pauser og spoler en del frem og tilbake i opptaket som jeg ser på. Flere som har opplevd dette? Teksten kommer enten 2-3 sekunder før eller etter den egentlig skal vises.

2. Har ikke helt funnet ut hvordan jeg tar opp et program som allerede har startet. Funker ikke å gå via EPG og trykke på REC, da skjer det ingenting. Slik jeg gjør det i dag er at jeg må se på programmet og trykke på REC for så å avsluttet opptaket på samme måte når programmet er ferdig. Er det slik det skal fungere? Med Viasat+ tuneren gikk det greit å gå via EPG og trykke REC på et program som allerede har startet.

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ovev
    Har testet litt, men ser fint lite forkjell på RGB og Compositt signalet. Litt klarere kanskje på RGB, men liten forskjell.
    Synes fortsatt at både det oppskalerte SD-bildet og SD-bildet via scart både med og uten RGB er dårligere enn fra CDC7000, men det er ikke så dårlig at jeg ikke skal klare å venne meg til det.

Tusen takk for svar.
    Litt synd at det er dårligere enn med en standard mottaker da... (og det er vel antakelig ikke noe som kan rettes med en firmwareoppgradering heller...)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alfa159TI
    Hei!
    Var ny på dette forumet i går.
    Har hatt min Hd pvr i ca 3 uker nå.
    Fikk min Samsung LE46M86 BDX i fjor høst.
    Dette er en kjempe tv med 1080p i oppløsning.
    Har prøvd å koble min nye Hd Pvr til i Hdmi inngangen, dette virker ikke. På tv`n står det så greit "Mode not supported" Snakket med CD de sa at Samsung kjører Hdmi 1-3 (Det nyeste systemet) og at Den nye Hd Pvr`n var enten 1-1 eller 1-2. Det jeg måtte gjøre var å gå på verksted med tv`n og oppgradere firmwaren sa CD.
    Fikk gjort dette i går, kan tro jeg ble lang i masken da resultatet var det samme når jeg fikk koblet det opp igjen. Så nå kjører jeg fortsatt bilde og lyd gjennom scart og inn i DVD Opptakeren og fra den inn i tv`v via Hdmi

Ganske fortvilende!!!
    Er det noen som har vært borti det samme problemet?
    Har samme typen TV, men 40 tommer. Har oppgradert software hos Infocare
    på Kongsvinger. Jeg har ikke problemer med HD-PVR boksen og HDMI.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig AC3 lyd

Så fikk jeg endelig AC3 lyd i fra HD-PVR boksen til CD :-D
    Lyden mikses ned til Stereo over HDMI (forstå det den som kan) så en må benytte SPDIFutgang på CD tuner, men så har jo Samsung hjemmekino bare optisk inngang. Jeg måtte derfor kjøpe en konverter i fra SPDIF til optisk. Kjøpte en konverter til kr 130,- og den fungerer utmerket. Det ble en lang og kronglete veg for å få AC3 lyd på hjemmekinoanlegget når de desverre ikke kjører AC3-lyd over HDMI, men nå virker detsom det skal i alle fall.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fontene i subtitles

Ser at noen tidligere har kommentert subtitles på den nye HD PVR'en.
    Det har vært en skikkelig nedtur, fra en nydelig tekst på den "gamle" HD-boksen, til en fordelig font med svart bakgrunn på den nye HD PVR'en på en del kanaler/filmer.

Er det noen som vet om dette kan/blir løst ved software-oppgradering etter hvert?

Hadde ellers vært artig å høre noen forklare litt mer om hvordan subtitles overføres, hvordan dette fungerer, da det er stor variasjon mellom kanaler og enkeltfilmer.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av risk
    Ser at noen tidligere har kommentert subtitles på den nye HD PVR'en.
    Det har vært en skikkelig nedtur, fra en nydelig tekst på den "gamle" HD-boksen, til en fordelig font med svart bakgrunn på den nye HD PVR'en på en del kanaler/filmer.

Er det noen som vet om dette kan/blir løst ved software-oppgradering etter hvert?

Hadde ellers vært artig å høre noen forklare litt mer om hvordan subtitles overføres, hvordan dette fungerer, da det er stor variasjon mellom kanaler og enkeltfilmer.
    Hvilken kanaler tenker du på ? Den gamle HD boksen har en "bug" som gjør at subtitles på HD kanaler vises feil ( bakgrunnen ble ikke vist korrekt) mens den nye HD-PVR'en viser subtitles slik de sendes av den aktuelle TV kanalen.

Underteksten på de fleste HD kanalene er lik den som Discovery brenner inn i video på SD kanalen (med unntak av C+Film HD & Silver HD).

Det er kanskje teletext subtitlingen på SD kanalene du tenker på siden du mener at det er en annen font ?

HD kanalene benytter DVB subtitling system. TV kanalen kan da sende ut "proff" tekstgrafikk som boksen
    legger på selv. I prinsippet er det 100% lik kvalitet på slik underteksting som på en proff tekstmaskin som legger på underteksten i video før den sendes ut. I DVB subtitle systemet er det TV kanalen selv som bestemmer plassering,bakgrunn,farger,gjennomsiktighet osv. Det sendes egentlig ikke fonts men hele grafikk bilder som inneholder den aktuelle tekststripen.

På SD kanaler er programmet tekstet via teletext sider (dersom teksten er valgbar). Da sendes det rader med ascii tegnkoder. Skjermen deles inn i 24 rader og plasseringen bestemmes ut fra hvilken rad undertekstene sendes i. Normalt sett sendes teletext underteksten i rad 20 og 22 med dobbel høyde font. I teletext undertekst er det boksprodusenten som bestemmer utseende. Derfor vil utseende på teletext underteskt variere stort fra boks til boks. Faktisk så hadde de første Nokia 95xx/96xx boksene fra 95-96 den beste teletext subtitlingen jeg noensinne har sett (kvalitetsmessig på høyde med proff tekst) . Noe av problemet med undertekst er at det kun er i Norden det er særlig utbredt. De store mottagerprodusentene legger trolig ikke mye jobb i å få teletext undertekst til å se like bra ut som DVB type tekst.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Det er kanskje teletext subtitlingen på SD kanalene du tenker på siden du mener at det er en annen font ?
    Ja, det var disse jeg tenkte på, f.eks Canal+ kanalene.
    Alle HD-kanalene er jo slik de "bør" være.

Takker for et lærerikt svar!

Etter det jeg leser ut av det du skriver, er det kanskje ikke mye håp om oppgradering til noe bedre.
    Synes det er er stor nedtur når noe nyere blir dårligere...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå prøvd svigerfar sin Hd Pvr på mitt tv, fikk samme resultat.
    Da kan vi konkludere med at det ikke er noe galt med Hd Pvr`n fra CD.
    Jeg får ta med både Tuner og Tv ut på Electrotec til uken.
    Heia Brann!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Falcon1975
    Uff uff. Har akkurat bestilt meg en CD PVR og gledet meg til bedre bilder og ett enkelt opptakssystem for oss med parabol. Får håpe du finner ut av det i helgen og snur nedtur til opptur. Fint om du holder oss oppdatert.
    Da er den pakket sammen og klar for retur til CD. Dette er rett og slett for dårlig!

Side 4 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •