Min erfaring med CD's nye HD PVR - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 190
    Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppskalering

Har nå hatt min CD HD boks i en uke nå.
    Det som irriterer meg er oppskaleringen i CD boksen.
    Bildet er nydelig i hd, men som oftest på SD kanaler slik som eks. tv2 og NRK så brenner fargene ut, folk blir hvit-blanke i annsiktet og litt for mye gulfarge(høy gamma?)

Hvis jeg går inn i menyen for harddisken og blar mellom programmene som er tatt opp, går så ut igjen med TV (exit) knappen, så er bildet meget bra igjen...??

Er det noen som har en formening om dette?
    Bruker HDMI inn i Onkyo`en min, denne nedskalerer til 720P som er det som pioneer skjermen min liker best. (dette gir forøvrig kjempe bilde på Blu-ray og DVD) Føler at Onkyo sin omskalering er mye bedre enn pioneer sin egen i skjermen. så å mate skjermen med 720P i stedet for eks. 1080i gir flottere og roligere bilder, også med panorering.

Tilbake til CD-HD boksen, har noen samme erfarng, er det noen hemmelige menyer der en kan trikse med skaleringen eller fargeinnstilling?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

720p vs. 1080i

Jeg har den nye CD HD PVRen og en 42 tommer 1080p plasma, men jeg klarer ikke å bestemme meg for hvilket utgangssignal som gir meg det beste bildet:

1. 720p
    2. 1080i u/overscan på TVen (gir på enkelte kanaler bilde som ikke strekker helt ut til rammen)
    3. 1080i m/overscan på TVen.

Jeg har lagret ulike typer sendinger fra ulike kanaler, men jeg klarer ikke å bestemme meg. Noen som har noen tanker rundt dette?

Mitt førstevalg har tidligere (gamle HD-boksen, Apple TV osv.) har alltid vært 720p, men nå er jeg som sagt veldig usikker ...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som stusser over at når man går inn på EPG så skifter minibildet til discovery?

Newcomer cstromme sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhagl
    Jo, hvis boksen støtter SaTCR. Vet ikke om Canal Digital's HD-PVR gjør dette, men det kan du finne ut av i manualen. Viasat sin støtter iallefall det.
    Du må da kjøpe en SaTCR LNB + en splitter som er beregnet til dette. Du kan da dra to kabler fra splitteren og inn i tuneren, du vil da få full funksjonalitet.

Link; Maximum One Cabel LNB V-OCS1. Universal One Calbel LNB. SatCR.

Hmm… Kan ikke se noe i manualen om at tuneren støtter dette. Men manualen er ganske mangelfull, så det vil ikke nødvendigvis si noe.

Noen som vet noe mer om dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haavarda
    Noen som stusser over at når man går inn på EPG så skifter minibildet til discovery?
    Kan i det minste bekrefte tilsvarende oppførsel på min boks. Men ikke alltid samme kanal(!). Noen ganger Discovery, andre ganger Disc. Travel & Living. Det er vel programmert inn en random kanal sånn omtrent midt i 40-området

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haavarda
    Dette er fordi at EPG til Canal Digital ligger på samme frekvens som Discovery. Det kan variere vilken kanal som vises i bildet, men alle ligger på samme frekvens.
    Hvis en blar i kanalene og trykker ok, så blir den nye kanalen vist, men da stopper nedlastningen av EPG.
    Syns dette er en elendig løsning. Tuneren har tross alt 2 tunerblokker, så lenge ikke tuneren er i opptak modus, så burde den ene tuneren lasta ned EPG og den andre forhåndvist bilde for kanalen en ser på.
    NEI! Jeg er ikke fornøyd med denne tuneren.
    SKULLE hatt en FORCE mottaker som kunne vise HD kanaler. Vi får bare HÅPE på at Technisat-force har noe i ermet til oss. Eksempelvis HD-S2 mottakeren med nordisk software, slik at EPG fungerer for oss....

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sende i retur?

Har den gamle HD boksen fra Canal Digital. Jeg har sett meg lei på de irriterende feilene med denne boksen. Flimring på rødfarger, hvite blinkene streker og frysing. Er det mulig å forlange penga igjen? De har lovet med oppdateringer, men det kommer jo aldri no ... Det blir heller den nye HD-tuneren til Force eller en Dreambox ved oppgradering.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har mottatt ny HD PVR fra CD. Jeg må si førsteinntrykket er ganske bra. Billedkvaliteten er god. Spesielt gledelig er det at kvaliteten på SD er et hakk opp fra den gamle. Enheten jeg har fått støyer svært lite. Jeg kan høre den, men kun når jeg muter lyden. Selv da er det ikke veldig forstyrrende.
    Det eneste negative jeg har oppdaget så langt er at AR-knappen, som heter "on demand" av en eller annen grunn, ikke virker når man spiller av et opptak fra HDD. Men man får ut korrekt AR så det er ingen big deal.
    Til prisen synes jeg denne virker lovende. Så får jeg heller vurdere markedet igjen om et år eller to.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes dekoderen fra CD virker bra jeg!

Men hvorfor fulgte det med et nytt smartkort med dekoderen, jeg fikk jo smartkort med da jeg bestilte pakken fra CD. Hvorfor skal jeg ha to?

Jeg bruker det gamle smartkortet og det fungerer bra, men jeg får ingen tilgang til HD kanalene (som CD lover at jeg skal få) Må jeg bytte smartkort til det som fulgte med PVR'en?

Jeg har ikek villet teste det i tillfelle jeg plutselig skal få regning på to smartkort..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fjøslukt
    Synes dekoderen fra CD virker bra jeg!

Men hvorfor fulgte det med et nytt smartkort med dekoderen, jeg fikk jo smartkort med da jeg bestilte pakken fra CD. Hvorfor skal jeg ha to?

Jeg bruker det gamle smartkortet og det fungerer bra, men jeg får ingen tilgang til HD kanalene (som CD lover at jeg skal få) Må jeg bytte smartkort til det som fulgte med PVR'en?

Jeg har ikek villet teste det i tillfelle jeg plutselig skal få regning på to smartkort..
    Det er vel vanlig at det følger med nytt kort når man bestiller ny tuner. Sett inn det nye kortet du, så får du alle kanalene fra CD i 2-3 uker uansett abonement. Deretter stenges de kanalene utenfor abonementet. Det gamle kortet blir deaktivert etter ei stund.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man må ha lastet ned siste software for ikke å ha problem med fjernkontroll og HDMI, det er ikke alle som hadde problem med den forige softwaren men veldig mange. Ny har version 1.4.1.

Man kan få inn ny software med et signal, gjør følgende:
    -Gjør ferdig førstegangsinstallasjon med signalet i LNB 1
    -Slå av boksen i st.by
    -Flytt signalet til LNB 2
    -Slå på boksen
    -Oppgraderingsplakaten vil vises i noen sekunder (først kommer "ingen signal") trykk OK mens plakaten vises, rakk du det ikke slå av og prøv igjen.
    -Nå må du flytte signalet raskt over til LNB 1.
    -Teller displayet fra 00 til 01/4 så var det vellykket.
    -Står det er09 i displayet må du prøve igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Dennis Har du en fix for støyen også? Synes text-tv ble mye penere nå også, stemmer det at det ble oppdatert i samme slengen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk til Dennis for tipset for ny programvare for oss som foreløpig kjører med en lnb til en tuner 1 på HD-PVR 101-ST. Har en god single Invacom lnb som jeg foreløpig ikke vil skifte ut, men kommer nok til å kjøre med twin opplegg på sikt.
    Min erfaring med programvare 1.4.1:
    Positivt:
    - Overaskende gode bilder i SD kvalitet og veldig bra i HD kvalitet.
    - Bra tekst-tv.
    - Brukervenlig for resten av familien. Dette er jo et produkt for "folk flest" og her har egentlig CD gjort en god jobb synes jeg.
    - Lyden i stereo er slett ikke verst.
    - Liten med et bra design.

Negativt:
    - Det røde lyse som ikke går ann å dimme.
    - Litt støy, men egentlig ikke noe problem på nomale lyttenivåer.
    - Noe "kjip" byggekvalitet.

Alt i alt , bra fornøyd og en får egentlig mye for kr. 3000 og for meg var dette mye, mye bedre enn jeg hadde fryktet!!
    Mvh.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte Family pakken og denne tuneren. Ble da fortalt at jeg skulle få gratis tilgang til HD kanalene, og etter vhert skulle disse komme gratis inn i pakken.

Den eneste HD kanalen jeg har er Canal + Film HD (har vel den i 2-3 mnd siden jeg er nyabonnent)

Hvorfor får jeg ikke tilgang til Discovery HD, National Geo. HD etc? Det var jo det de lovet. Noen andre som har problemer med det?

Og kan man bruke LAN tilkoblingen til noe fornuftig?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fjøslukt
    Jeg bestilte Family pakken og denne tuneren. Ble da fortalt at jeg skulle få gratis tilgang til HD kanalene, og etter vhert skulle disse komme gratis inn i pakken.

Den eneste HD kanalen jeg har er Canal + Film HD (har vel den i 2-3 mnd siden jeg er nyabonnent)

Hvorfor får jeg ikke tilgang til Discovery HD, National Geo. HD etc? Det var jo det de lovet. Noen andre som har problemer med det?

Og kan man bruke LAN tilkoblingen til noe fornuftig?
    Du får ikke tilgang før kortet ditt er registert ferdig hos Canal Digital, det burde ikke ta mange dagene. Når kortet er nytt så har man tilgang til alle kanalene, utenom HD kanalene, i et par uker slik at CD kan rekke å få inn kontrakt og registrere. LAN kan ikke brukes til noe.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av apekatt
    Takk Dennis Har du en fix for støyen også? Synes text-tv ble mye penere nå også, stemmer det at det ble oppdatert i samme slengen?
    Tekst-tv vet jeg ikke noe om.
    Ser i et svenskt forum at noen har åpnet sin og festet vifta bedere, noen har brukt en tjukk dobbelsidig teip med hell. Boksen har bare en skrue resten er klips.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Du får ikke tilgang før kortet ditt er registert ferdig hos Canal Digital, det burde ikke ta mange dagene. Når kortet er nytt så har man tilgang til alle kanalene, utenom HD kanalene, i et par uker slik at CD kan rekke å få inn kontrakt og registrere. LAN kan ikke brukes til noe.
    Jeg ringte Canal Digital. Etter opplysniger on mitt kortnummer og serienr. på HD tuneren, åpnet kundebehandleren 7 hd kanaler for meg.
    Måtte ta nytt kanalsøk, kutte power min 30 sek. Så sette i kortet på nytt og sette tuneren på TV2. Etter en halv time var 7 hd kanaler på plass. :-)
    Mvh.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atletico
    - Lyden i stereo er slett ikke verst.
    Ja det har jeg også lagt merke til. Man behøver ikke flaggermus ører for å høre at stereolyden fra HD-PVR er ekstremt mye bedre enn stereolyden fra den vanlige Sagem HD boksen.

- Det røde lyse som ikke går ann å dimme.
    Du kan kanskje dimme det helt med en sort tape bit eller tape fast farget plast eller liknende ?

- Litt støy, men egentlig ikke noe problem på nomale lyttenivåer.
    Syns også det er litt mer støy enn nødvendig syns jeg men det hjelper litt å sette mottageren på noe som ikke gjør at vibrasjonene forplanter seg
    i racket/møbel. Lurer på om det hadde vært mulig å henge opp disken i strikk inne i mottageren men støyproblemet har ikke vært så stort at jeg har orket å forsøke noe slikt...og laptop'en som alltid står på overdøver HD-PVR :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Man må ha lastet ned siste software for ikke å ha problem med fjernkontroll og HDMI, det er ikke alle som hadde problem med den forige softwaren men veldig mange. Ny har version 1.4.1.

Man kan få inn ny software med et signal, gjør følgende:
    -Gjør ferdig førstegangsinstallasjon med signalet i LNB 1
    -Slå av boksen i st.by
    -Flytt signalet til LNB 2
    -Slå på boksen
    -Oppgraderingsplakaten vil vises i noen sekunder (først kommer "ingen signal") trykk OK mens plakaten vises, rakk du det ikke slå av og prøv igjen.
    -Nå må du flytte signalet raskt over til LNB 1.
    -Teller displayet fra 00 til 01/4 så var det vellykket.
    -Står det er09 i displayet må du prøve igjen.
    Glimrende Dennis! Jeg var kommet så langt som til å flytte signalet til LNB2 og observere at den ville laste ned ny programvare. Trikset med å bytte tilbake til LNB1 gjorde susen!!

Etter oppdatering av programvaren har jeg fått forbedret signalstyrke med ca. 40 punkter (fra 124-125 til 166-167), enda bedre SD-oppskalering og muligheten for å søke opp bakkenettet (DTT) er tilbake.

For oss som foreløpig kjører med en LNB er bakkenettet en velsignelse ettersom det gir mulighet for å ta opp NRK-programmer fra bakkenettkanalene mens vi ser på en CD kanal. (Og lyden er helt normal.)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Puhh....Har bestilt denne HD-pvr`n og begynner å få tilbake litt av forventningene til å få den i hus, som følge av de positive tilbakemld. etter oppdateringen av software!
    Noen som vet om vi som enda ikke har pvr`n får den levert med ferdig installert oppdatering?

Edit: Fulgte det med coax digital lydkabel med pvr`n!

Side 2 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •