Kabel vs. parabol - korrekt oppfatning?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Kabel vs. parabol - korrekt oppfatning?

Fra et beskyttet liv i blokk i storbyen med dertil hørende kabel, er vi på flyttefot til enebolig. Blant valgene som da må gjøres er kabel (Canal Digital-kabel er i bruk i huset i dag) eller parabol.

Mitt inntrykk etter å ha lest til jeg får vondt i hodet på Canal digital sine sider er som følger:

• Reelt, så lenge man forholder seg til CDs tilbud, er det liten eller ingen forskjell for tilbudet (utvalg kanaler, etc) om man velger kabel eller satellitt?
    • Parabol gir i prinsippet tilgang til et mye større utvalg kanaler, men da trenger man andre (flere?) dekodere og flere hoder (?)
    • Så lenge det allerede er klargjort for kabel-TV i huset, så er dette et billigere alternativ enn parabol, for sammenlignbar pakke?

Basert på ovennevnte heller jeg til å gå for kabel av bekvemmelighetsgrunner, men om det er noe jeg misforstår her eller glemmer ta hensyn til, så vil jeg gjerne høre det :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SEB
    Fra et beskyttet liv i blokk i storbyen med dertil hørende kabel, er vi på flyttefot til enebolig. Blant valgene som da må gjøres er kabel (Canal Digital-kabel er i bruk i huset i dag) eller parabol.

Mitt inntrykk etter å ha lest til jeg får vondt i hodet på Canal digital sine sider er som følger:

• Reelt, så lenge man forholder seg til CDs tilbud, er det liten eller ingen forskjell for tilbudet (utvalg kanaler, etc) om man velger kabel eller satellitt?
    • Parabol gir i prinsippet tilgang til et mye større utvalg kanaler, men da trenger man andre (flere?) dekodere og flere hoder (?)
    • Så lenge det allerede er klargjort for kabel-TV i huset, så er dette et billigere alternativ enn parabol, for sammenlignbar pakke?

Basert på ovennevnte heller jeg til å gå for kabel av bekvemmelighetsgrunner, men om det er noe jeg misforstår her eller glemmer ta hensyn til, så vil jeg gjerne høre det :-D
    Parabol er best om du vil ha valgfrihet-gratis kanaler-og best bildekvalited(HD)

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har både parabol og kabel. Skulle jeg kvitte meg med en av dem så hadde det blitt kabel.

Mye større valgfrihet med parabol.

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer vel helt an på hvilke og hvor mange kanaler du ønsker. Tror de aller fleste greier seg med et hode.Jeg har CD Family, bare der er har jeg tilgang til mange flere kanaler enn de fleste kabelselskap tilbyr.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er du ut etter kanaler , så er valget enkelt , Parabol
    er du ut etter kvalitet er valget enkelt. Parabol

med parabol er du fri , du ka se på mange forskjelig satelliter, mange land og kanaler hvis du er også glad i noen tysk , fransk, spansk ++++ kanaler

jeg har ikke kabel selv nå, men fra tidligere erfaring så menner jeg at bilde kvaliteten på kabel var mye dorligere en satellite sine kanaler.

til sist , dette er dit valg, det er kun du som må besteme , vi andre bare gir synspunkter.

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er synspunkter jeg er ute etter, så det takker jeg for.

Men, det er noe jeg ikke skjønner ennå. Hvis jeg tar utgangspunkt i hva Razortec skriver:

Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Kommer vel helt an på hvilke og hvor mange kanaler du ønsker. Tror de aller fleste greier seg med et hode.Jeg har CD Family, bare der er har jeg tilgang til mange flere kanaler enn de fleste kabelselskap tilbyr.
    For meg ser CD Family levert via kabel og via parabol helt like ut?

Hva som heller ikke er helt klart for meg, er dette:

Sitat Opprinnelig postet av Bobi
    med parabol er du fri , du ka se på mange forskjelig satelliter, mange land og kanaler hvis du er også glad i noen tysk , fransk, spansk ++++ kanaler
    Er jeg egentlig fri når jeg f.eks velger CDs pakke, eller må ha jeg ha tilleggsavtaler, 70 bokser (tunere) stående i stua, x hoder, etc, etc.?

Beklager newbie-spørsmålene, men det er det jeg er på dette området

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ufarget svar!

Har erfart at det er mye enklere og driftsikkert med kabel.

I følge siste linker her inne, skal parabol gi deg flere kanler pr. krone enn alle andre alternativ.

Vil du ha 1 tuner til flere tilbydere velger du dreamboks, bare ikke si til dem at du har det. <tunere fra dem er jo gratis. <Si aldri i ettertid at du har dreamboks, da klikker det for dem.

Ha alltid serienummer på boksene du fikk tilgjengelig ved henvendelser til kundeservice.

Hilsen Jan Ove, jeg har Parabol med 2 quad hoder og spredenett til alle rom i huset.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok jeg kjønner at du er fersk på Parabol , og da blir ting litt uforsåelig.

Hva jeg mente med FRI , er at du kjøper en pakke fra CD eller VIA
    uansett hvem du velger er det sant at dem sender med en boks til deg.

Hvis du er utte etter kun Norske kanaler , da holder det lenge med den tunneren canal digital eller viasat sender med. Eller du kan stike gjennom elkjøp , expert
    og kjøpe en san pake løsning dem har der, inn i den finnes talarken , kabel, lnb hode, korte og mottaker.
    Jeg hade anbefalt kanal digital da dem har en mye bedre kanal tilbud.

Hvis du vill litt mere av ditt TV og kanaler, så hade jeg anbefalt en san europa parabol med 4 lnb hoder eller motorstyrt, med en slik pake kan du see på Canal digital eller viasat samtidig som du godt kan see på tusen vis av utlandske kanaler helt gratis, fra 45 øst til 45 vest, plus alt annen som er gratis og noen paker som blir cracket in i melom.

Selv beggynte jeg med Viasat og Canal digital 1w og 5e den gangen
    etter litt tid opgraderte jeg til 8 lnb hoder, og siste 4 år har jeg motorstyrt parabol, kjempe fornøyd med motor , mange gratis kanaler fra hele verden rund

Sport, film,musik plus andre kanale, noen kanaler er også i englesk, mens mange er i tysk, fransk,italeins, gresk +++.

men som sagt , det er du som må first finne ut hva du vil, er det kun Norske kanaler da er det mere en nøk med hva cd eller via leverer.
    du kan ikke forvente kvalitet på det dem gir til abonenter, men det er nøk til å se på tv.

vil du ha noen mere avansert , hdd, pvr, ta opp en kanal mens se på en anne
    da må du nøk kjøper en litt mere avansert mottaker.

lykke til med kjøpet.

bobi

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri hatt noe problemer med driftsikkerheten med min parabol, deteneste er nå det snør som f****, da må jeg ut å børste av snøen som har lagt seg på hodet.

Vil tro at Dreamboks er for litt avanserte brukere, har aldri testa Dreamboksi frykt for at jeg ikke greier å få den til å virke.

Når jeg sa at en får flere kanaler med parabol enn kabel vardet p.g.a alle de kanalene som ikke står listet opp på hjemmesida til CD, det er ganske mange søppelkanaler i tilleg til de som er annonsert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for parabol, jeg kuttet kabelen for lenge siden!
    Bruk gjerne dreambox, det finns mange fora på nettet som mer enn gjerne hjelper deg å komme igang.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

parabol + bredbånd

har 2 tallerkner, 4 lnb, 1 digiality 304 tuner = ca 300 kanaler av en viss verdi. gratis...

mangler da selvsagt alt norsk, nøyer meg med analog antenne og rikstv når analogt slukker. gidder ikke betale penger for tv signal.

internett gir jo masse festlig underholdning. bruk heller kroner på det i huset.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei !

For min del er ganske "fed upp" av CD sin behandling av kabel kunder. Hadde jeg flyttet til enebolig hadde jeg nok satset på parabol og dreambox.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •