Viasat : Nå er HD PVR'en her (ViasatPlus HD)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 7 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 122
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Viasat : Nå er HD PVR'en her (ViasatPlus HD)

Har akkurat motatt den nye Viasat HD PVR'en; Pace TDS850NV. Har nettopp koblet den opp, men ikke alle kanalene virket med en gang. Må visst stå på TV3 norge ett par timer for å aktivere HD-abbonementet. Klarer nesten ikke å vente... Erfaringer følger senere i kveld!!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm. Ikke fått opp alle kanalene enda. PVR'en har to tunere og det fulgte med to stk. quad LNB. Jeg har ikke installert de nye LNB hodene enda.

Må begge tunerene på PVR'en være tilkoblet LNB for å få alle kanalene til å virke? Jeg har foreløpig kun koblet en tuner(input1) til parabolen.

Noen kloke hoder som har noen formeninger?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan ikke du bare ringe et nummer og aktivere kanalene?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kewell79
    kan ikke du bare ringe et nummer og aktivere kanalene?
    Det gjorde jeg, og så skulle mottakeren stå på TV3 ett par timer. Det har den gjort, men ingen endringer enda. Har heller ikke fått sett på noen av HD kanalene enda.
    Ser ut som om det er bare annenhver kanal som virker forløpig. Tror det må ha noe med at det er meningen at begge tunerene skal brukes. Altså to kabler fra samme hode, rett i input 1 og 2. Må nok ta meg en tur på taket i morgen...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DISEqC

Kan jeg eventuellt bruke en DiseqC switch som en splitter? Der jeg kobler LNB til "out" og tunerene på mottakeren til "LNB A" og "LNB B" ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhagl
    Kan jeg eventuellt bruke en DiseqC switch som en splitter? Der jeg kobler LNB til "out" og tunerene på mottakeren til "LNB A" og "LNB B" ?
    Nei det går ikke, må ha en LNB med to uttak (Twin lnb).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thhomas
    Nei det går ikke, må ha en LNB med to uttak (Twin lnb).
    Ok, takk. Har to quad hoder som fulgte med. Skal opp på taket om litt. (Gruer meg, langt ned... :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om denne støtter motor med for eks. diseq 1.2? Sånn at du eventuelt kan se HD kanaler på andre satelitter. Det jo ein del tyske åpne kanaler på 19.2 øst?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått funksjon på anlegget. Installerte quad LNB med to kabler direkte til PVR'en.
    Førsteintrykket er bra. Bra billedkvalitet. Enkel operasjon. HD-kanalene leverer som forventet til min 720 P prosjektor.
    Foreløpig negative ting er at det ikke er display på boksen og at fjernkontrollen er alt for stor, men jeg bruker en logitech 885 så det går greit for min del..

Noen andre som har bestillt denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke mulig å lage favorittlister. Ihvertfall ikke enda...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er oppskaleringen av SD signaler i forhold til gamle sd dekodere med SCART?

Og er det en ethernet-port (eller USB-port) som det er mulig å hente ut videofiler fra?

Og hvordan fungerer serieopptak på denne?

Hilsen sveinaha, som vurderer å bestille seg en selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sveinaha
    Hvordan er oppskaleringen av SD signaler i forhold til gamle sd dekodere med SCART?

Og er det en ethernet-port (eller USB-port) som det er mulig å hente ut videofiler fra?

Og hvordan fungerer serieopptak på denne?

Hilsen sveinaha, som vurderer å bestille seg en selv.
    Når det gjelder oppskalering av SD, vil jeg si at det er meget bra. Jeg hadde før en gammel dekoder som var koblet med scart til en DVD opptaker med oppskalering, og må si at jeg syns at bilde er mye bedre nå når jeg kjører signalet direkte til prosjektor via en HDMI switch.

PVR'en har 2 usb porter, en foran og en bak i tillegg til ethernet port bak. Disse står som "reservert til fremtidig bruk." Men at det skal være mulig å hente filer ut fra disse er jeg litt tvilende til.

Har ikke prøvd serieopptak enda, men jeg har sett at funksjonen ligger der, og det ser veldig enkelt ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Teksttv virker ikke

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har fått denne nå. Veldig fornøyd, men den bråker noe forferdelig. Det kommer en sånn høy tikkelyd fra`n akkurat som om det sitter en gammeldags klokke inne i den. er det flere som har det eller er det noe gæli med min? har hørt med teknisk på Viasat, men de kunne ikke svare meg og skulle kontakte meg senere.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RVL
    jeg har fått denne nå. Veldig fornøyd, men den bråker noe forferdelig. Det kommer en sånn høy tikkelyd fra`n akkurat som om det sitter en gammeldags klokke inne i den. er det flere som har det eller er det noe gæli med min? har hørt med teknisk på Viasat, men de kunne ikke svare meg og skulle kontakte meg senere.
    Har ikke lagt merke det før men når du sier det, så lager faktisk min også de lydene. Men jeg legger ikke merke til de uten at jeg går helt bort til boksen og hører etter. Jeg syns iallefall ikke det er sjenerende...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke lagt merke det før men når du sier det, så lager faktisk min også de lydene. Men jeg legger ikke merke til de uten at jeg går helt bort til boksen og hører etter. Jeg syns iallefall ikke det er sjenerende...
    Har også problemer med å ta inn Zone reality, E og Hallmark. Får opp en melding hvor det står "feil med kopieringsbeskyttelse".Hat hatt det sånn siden fredag uten at Viasat skjønner noe av det. Sånn bortsett fra det er jeg veldig fornøyd med boksen. EPG og planner fungerer veldig bra og er veldig enkle i bruk. Det er en fryd å ha mulighet til å pause og ta opp og spole å greier. Bildet er veldig bra og HD var mye bedre enn jeg trudde, men den jæ##a tikkinga da. Hvor fornøyd er dere andre? har dere noen problemer som jeg har?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også problemer med å ta inn Zone reality, E og Hallmark. Får opp en melding hvor det står "feil med kopieringsbeskyttelse".Hat hatt det sånn siden fredag uten at Viasat skjønner noe av det. Sånn bortsett fra det er jeg veldig fornøyd med boksen. EPG og planner fungerer veldig bra og er veldig enkle i bruk. Det er en fryd å ha mulighet til å pause og ta opp og spole å greier. Bildet er veldig bra og HD var mye bedre enn jeg trudde, men den jæ##a tikkinga da. Hvor fornøyd er dere andre? har dere noen problemer som jeg har?
    Jeg hadde noen problemer med de kanalene jeg også(samme melding) de første dagene, men det fungerer fint nå. Lurer på om det kan ha noe med HDMI å gjøre?? Når det gjelder HD er syns jeg det er bra, men TV1000HD kunne vært bedre. Har en mistanke om at det kan være SD oppskalert og solgt som HD. Den kanalen viser jo akkurat det samme som vanlig TV1000. Se førøvrig egen tråd om dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme her. Den tikkinga er så ille at jeg vurderer å sende tilbake og heller gå over til CD. Skal ringe Viasat og mase om dette jeg også. Sikkert bra at de får mange henvendelser om det samme problemet.

Snakket nettopp med Viasat, og de sa at siden dette var en HD-mottaker så skulle den lage lyd. Svaret på mitt spørsmål om hvorfor, var det godt gjennomtenkte "Fordi at derfor"...:-(

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0