Viasat : Nå er HD PVR'en her (ViasatPlus HD) - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 122
    Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Problemene ser ut til å vedvare. Men jeg for min del har i hvertfall ikke mistet signalet mens jeg har sett på kanalene. Og det er heldigvis en enkel "work around" på problemet. Hver gang jeg har switchet forbi kanalen og ikke får den inn igjen, kan jeg bare slå av dekoderen og på igjen. Da er bildet tilbake. Litt tungvint, og selvfølgelig skulle det ikke vært nødvendig. Men det går da an å leve med til de løser sine SW problemer..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett litt rundt på forumet. Virker som det er mange som har problem med PL-kanalen, men jeg sliter som sagt med at også flere kanaler faller ut (og det virker tilfeldig hvilke det er). Når dekoderen har vært avslått lenge virker alle kanalene, men etter litt bruk (og kanalskifter) faller kanaler ut. Merkelig nok ser formatering av harddisk og resett til fabrikkinstillinger ut til å løse problemet hver gang. Da kommer alle kanalene tilbake, men etter en stund forsvinner de igjen.

Får vel ringe Viasat.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Men det går da an å leve med til de løser sine SW problemer..
    HAHA - Den var god!
    Da må du antagelig vente lenge.
    Tuneren har vært på markedet i 2 år nå, og fortsatt er det feil på den.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mini-Z
    HAHA - Den var god!
    Da må du antagelig vente lenge.
    Tuneren har vært på markedet i 2 år nå, og fortsatt er det feil på den.
    Det skal vel mye til at den blir feilfri. Det finnes vel ingen perfekt tuner?
    Men jeg regner med det kommer oppdateringer i ny og ne som retter gamle (og nye) feil. Det har vel også blitt gjort noen oppdateringer på de to årene du snakker om? Det er vel ikke den samme bug-lista nå som for to år siden? De mest alvorlige feilene blir vel luket ut etterhvert som de oppdages?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal vel mye til at den blir feilfri. Det finnes vel ingen perfekt tuner?
    Men jeg regner med det kommer oppdateringer i ny og ne som retter gamle (og nye) feil. Det har vel også blitt gjort noen oppdateringer på de to årene du snakker om? Det er vel ikke den samme bug-lista nå som for to år siden? De mest alvorlige feilene blir vel luket ut etterhvert som de oppdages?
    Nei den perfekte tuner finnes sikkert ikke enda, men jeg har en Vantage og en Nokiatuner også, og de kan jeg faktisk ikke huske sist jeg hadde feil på.
    Men når det gjelder Viasat tuneren så tror jeg ikke du finner noen særlig dårligere tuner enn dette.

Og joda, det kommer noen oppdateringer i ny og ne. Men hva de oppdaterer er jeg sannelig ikke sikker på.
    Jeg har i hvertfall ikke merket noen forbedring.
    Og at man stadig vekk må slå tuneren av og på fordi man ikke får skiftet kanal, og at man må ta strømmen på den rett som det er fordi den "henger" seg, er feil som har gått igjen hele tiden. Merkelig at de ikke får fixet på dette.

Men nå har jeg heldigvis ikke lenge igjen av bindingstiden min.
    Og når den er over, skal Viadritt-tuneren veldig fort ut av huset.
    :!:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men nå har jeg heldigvis ikke lenge igjen av bindingstiden min.
    Og når den er over, skal Viadritt-tuneren veldig fort ut av huset.
    :!:
    Har du forslag til annen løsning for å se Viasat HD-kanaler?
    Den største grunnen til at jeg byttet til Viasat, var ønske om å få tilgang til Viasat Sport HD.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du forslag til annen løsning for å se Viasat HD-kanaler?
    Den største grunnen til at jeg byttet til Viasat, var ønske om å få tilgang til Viasat Sport HD.
    Nei, Viasat har klart å låse HD-kanalene sine til sin egen tuner.
    (Det er grunnen til at jeg skaffet meg en Viasat-tuner også.)
    Men Vantage'n kombinert med Samsung LED TV har ikke dårlig bilde i forhold, selv om den ikke viser Viasats HD-kanaler.
    TV1000 og TV1000HD er det i hvertfall ikke mye forskjell på.
    MTV HD ser jeg ikke mye på.
    Og Sport HD har ikke så mange sendinger som er interessante.
    NatGeo HD viser det samme som NatGeo, men ikke alltid samtidig.

Så alt i alt var det ikke verdt det å skaffe seg Viasat HD-tuner.
    Og når man i tillegg ikke kan se annet enn Viasat-kanaler, og det er så mange bugs med tuneren, er det bortkastede penger.
    Vantage'n tar både Viasat og CD kort, i tillegg til at den viser alle de frie kanalene også.
    (Det gjør Nokia'en min også, men den har ikke opptaksmulighet.)

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men Vantage'n kombinert med Samsung LED TV har ikke dårlig bilde i forhold, selv om den ikke viser Viasats HD-kanaler.
    Jeg tviler ikke på at Vantage'n er en god tuner. Men for meg er det i allefall helt uaktuelt å gå glipp av HD kanalene for å få litt bedre brukervenlighet..
    Hos meg er det i allefall stor forskjell på Viasat 4/Viasat fotball og Viasat Sport HD både på 47" TV og 106" lerret. Billedkvaliteten på Viasat Sport HD er svært bra. Jeg kan ærlig talt ikke begripe at noen frivillig velger å se de begredelige SD sendingene i stedet bare for å kunne benytte en annen tuner..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ærlig talt ikke begripe at noen frivillig velger å se de begredelige SD sendingene i stedet bare for å kunne benytte en annen tuner..
    LOL - ikke alle som har vokst opp med alt fra sort/hvitt til farge TV, brukt Bideomax, Beta, VHS osv.
    Jeg er nok ikke like kravstor som deg når det gjelder billedkvaliteten.

Men det er klart at hvis noen vil se noen få HD-kanaler, fremfor å kunne velge blant flere kanaler, så er jo det et individuellt valg.
    Viaskvatt tuneren har jo endel begrensninger i kanalvalg.
    Alternativet er å bruke 2 tunere, eller velge en annen tuner, og ikke få sett de 2 - 3 HD-kanalene som Viasat nekter å slippe gjennom på andre tunere.

Jeg må innrømme at jeg nesten ikke bruker Viaskvatt-tuneren. (Blir for det meste bare brukt til VOD, fordi det er lettere å laste ned VOD-filmene med den, enn å hente dem ned på PC, for så å overføre dem til Vantage'n.)
    Det hender jeg bruker den til å se HD-fil på TV1000HD også.
    Til alt annet bruker jeg bare Vantage'n. Det er så mye enklere.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LOL - ikke alle som har vokst opp med alt fra sort/hvitt til farge TV, brukt Bideomax, Beta, VHS osv.
    Jeg er nok ikke like kravstor som deg når det gjelder billedkvaliteten.
    Jeg har vokst opp med den samme teknologien. Jeg har også hatt UHF antenne med rotor for noen få ganger i året å kunn se engelsk TV. Nettopp derfor ville jeg ALDRI byttet Champions League i HD mot litt bedre funksjonalitet på en tuner. Poenget med all denne teknologien var for meg OPPLEVELSEN jeg fikk - til tross for manglene ved de boksene som jeg måtte sloss mot. Sånn er det nå også. Opplevelsen er best i HD. Eller i 3D. Så får boksene bli bedre etterhvert.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noppe
    Jeg har vokst opp med den samme teknologien. Jeg har også hatt UHF antenne med rotor for noen få ganger i året å kunn se engelsk TV. Nettopp derfor ville jeg ALDRI byttet Champions League i HD mot litt bedre funksjonalitet på en tuner. Poenget med all denne teknologien var for meg OPPLEVELSEN jeg fikk - til tross for manglene ved de boksene som jeg måtte sloss mot. Sånn er det nå også. Opplevelsen er best i HD. Eller i 3D. Så får boksene bli bedre etterhvert.
    Vi er her helt på bølgelengde :-)

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke sikker på hva du mener her. Hva er det du prøver å poengtere med dette?

Jeg har selv vokst opp med sort/hvitt TV. Min første videospiller var en Video 2000 spiller fra Philips tidlig på 80-tallet. Jeg har drevet med analog DMac og D2Mac satellittunere siden slutten av 80-tallet. Jeg har drevet med prosjektorer siden midten av 90-tallet.

Det er selvfølgelig ønskelig med så brukervennlig teknologi som mulig. Men for meg er innhold det aller viktigste og ikke teknologien. Gjennom alle disse årene har søken etter god billedkvalitet for meg vært en god nummer to bak innhold. Og i dag begynner det virkelig å ligne noe med BD og HDTV. Det å velge bort billedkvalitet for brukervennlighet er for meg helt bak mål og et skritt i gal retning.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke sikker på hva du mener her. Hva er det du prøver å poengtere med dette?
    Det jeg mener, er at billedkvaliteten er så mye bedre nå enn det den var før. Selv om man ikke får alt i HD.
    Jeg kan fire litt på billedkvaliteten, så lenge innholdet er bedre.

Gjennom alle disse årene har søken etter god billedkvalitet for meg vært en god nummer to bak innhold.
    Akkurat det jeg mener også. Så jeg velger heller å gå tilbake til en tuner som ikke kan vise Viasat HD, men til gjengjeld kan vise mange flere kanaler, med et bredere og bedre utvalg av filmer og andre programmer.

Sitat Opprinnelig postet av Noppe
    Nettopp derfor ville jeg ALDRI byttet Champions League i HD mot litt bedre funksjonalitet på en tuner.
    Og der er jeg helt motsatt av deg. Kampen er vel like god/dårlig uansett om den er i HD eller ikke.
    Og jeg vil heller se hele kampen, enn å måtte re-starte tuneren midtveis, fordi boksen henger seg opp eller fjernkontrollen mister kontakt med tuneren.

Og enkelte filmer gjør seg faktisk mye bedre i litt dårligere oppløsning.
    (F.eks. filmer med nærbilde av Tommy Lee Jones eller Angelina Jolie.)

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kampen er vel like god/dårlig uansett om den er i HD eller ikke.
    Det har du selvfølgelig rett i. Men opplevelsen synes i allefall jeg er mye bedre når man ser fotballkampen i HD. Kampen var like god/dårlig i sort/hvitt også. Men det ble en mye bedre opplevelse å se den i farger..
    Og jeg vil heller se hele kampen, enn å måtte re-starte tuneren midtveis, fordi boksen henger seg opp eller fjernkontrollen mister kontakt med tuneren.
    Det hører med til min argumentasjon at jeg ikke har opplevd heng overhodet. Jeg har den nyeste Pace PVR 855. kanskje den faktisk er bedre enn tidligere utgave? Eller at nyere SW har blitt mer stabil?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hører med til min argumentasjon at jeg ikke har opplevd heng overhodet. Jeg har den nyeste Pace PVR 855. kanskje den faktisk er bedre enn tidligere utgave? Eller at nyere SW har blitt mer stabil?
    Min heter Pace TDS855NV og jeg får heng rett som det er. Senest i går.
    Skiftet fra TV3 til TV6, fikk bildet på TV6, og startet EPG. TV6 fortsatte i lite bilde nede til venstre, hele EPG'en ble vist, men uten tekst.
    Hjalp ikke hva jeg gjorde, og måtte til slutt ta strømmen.
    Det tok laaaang tid før jeg fikk bildet igjen, og jeg antar jeg fikk en programoppdatering.

Fikk opp TV6 igjen, og fikk åpnet EPG.
    Det var ikke noe å se, så jeg startet play, og valgte et opptak fra forrige dagen. Halvveis ut i filmen pauset jeg mens jeg var på do.
    Play fungerete fint når jeg fortsatte. Men når filmen var ferdig, tok ikke tuneren i mot signaler fra fjernkontrollen.
    Måtte frem til boksen og trykke et par ganger på Back-knappen på tuneren. Prøvde så å skifte kanal med fjernkontrollen, og da funket den igjen.

For ca. 4 uker siden så jeg på F1 på Viasat Sport men skiftet til Viasat Motor, fordi jeg ville høre Svenskenes kommentar på Schumachers pressing av Barichello.
    Bildet ble svart. lyden ble borte, og hverken knappene på fjernkontrollen eller tuneren virket.
    Jeg måtte ta strømmen, og når jeg fikk på strøm og bilde, viste tuneren TV3.

Så vidt jeg har forstått har alle samme SW. Boksen skal jo oppdatere seg selv automatisk.
    Men det er tydeligvis kvalitetsforskjeller på samme tuneren.
    Ta og google viasat support, så ser du at det er mange som har problemer med Viasat HD-tunere.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min heter Pace TDS855NV og jeg får heng rett som det er. Senest i går.
    Skiftet fra TV3 til TV6, fikk bildet på TV6, og startet EPG. TV6 fortsatte i lite bilde nede til venstre, hele EPG'en ble vist, men uten tekst.
    Hjalp ikke hva jeg gjorde, og måtte til slutt ta strømmen.
    Det tok laaaang tid før jeg fikk bildet igjen, og jeg antar jeg fikk en programoppdatering.

Fikk opp TV6 igjen, og fikk åpnet EPG.
    Det var ikke noe å se, så jeg startet play, og valgte et opptak fra forrige dagen. Halvveis ut i filmen pauset jeg mens jeg var på do.
    Play fungerete fint når jeg fortsatte. Men når filmen var ferdig, tok ikke tuneren i mot signaler fra fjernkontrollen.
    Måtte frem til boksen og trykke et par ganger på Back-knappen på tuneren. Prøvde så å skifte kanal med fjernkontrollen, og da funket den igjen.

For ca. 4 uker siden så jeg på F1 på Viasat Sport men skiftet til Viasat Motor, fordi jeg ville høre Svenskenes kommentar på Schumachers pressing av Barichello.
    Bildet ble svart. lyden ble borte, og hverken knappene på fjernkontrollen eller tuneren virket.
    Jeg måtte ta strømmen, og når jeg fikk på strøm og bilde, viste tuneren TV3.

Så vidt jeg har forstått har alle samme SW. Boksen skal jo oppdatere seg selv automatisk.
    Men det er tydeligvis kvalitetsforskjeller på samme tuneren.
    Ta og google viasat support, så ser du at det er mange som har problemer med Viasat HD-tunere.
    Kunne vært fint å vite hvilke software folk hadde. Jeg har en slik som oppførte seg på samme måte som stort sett er skrevet. Men jeg gjorde en "forced update" på min og problemene løste seg. Pace er ikke så flinke på viasat modellen som de er på min pace sky mottaker. Der oppdaterer den seg selv men det er ikke tilfelle på viasat sin box.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det flere som har problem med at det er kun annenhver kanal som fungerer? Har voldsomme problemer med det, så viss nokon har ein løysning på det, så si ifra..

Island: hvordan gjorde du en "forced update"? Mulig det kan hjelpe på problemet mitt?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crazydips
    Er det flere som har problem med at det er kun annenhver kanal som fungerer? Har voldsomme problemer med det, så viss nokon har ein løysning på det, så si ifra..

Island: hvordan gjorde du en "forced update"? Mulig det kan hjelpe på problemet mitt?
    Har du en eller 2 kabler ut til lnb/hode.? Begge må være tilkopplet. ellers er det kun annenhver som vises.

Forced update. er slik. , ta ut og sett inn stikk, når alle leds lyser trykk stb - pil opp - pil ned - stb.

Dette gjorde susen for meg..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av island
    Har du en eller 2 kabler ut til lnb/hode.? Begge må være tilkopplet. ellers er det kun annenhver som vises.

Forced update. er slik. , ta ut og sett inn stikk, når alle leds lyser trykk stb - pil opp - pil ned - stb.

Dette gjorde susen for meg..
    Har 2 ledninger inn fra lnb.. begge har 90% i signalstyrke.

En forced update ser ut som var løsningen! No fungerer hvertfall alle kanalen samtidig! takker island!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det flere her som sliter med veldig smal undertekst på nokre kanalar??

Problem funnet: Har HDMI-innstillingene på 1080, må ned på 576 for å få underteksten "normal", men da mister eg også eindel bildekvalitet.

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •