Viasat : Nå er HD PVR'en her (ViasatPlus HD) - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 122
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ok takk
    Men min HD kabel til 900,- gir et dårligere bilde enn scart kontakten
    Får snakke litt med butikken om dette

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av h-e-i
    Fikk i ettermiddag en slik dekoder og har nå koblet den opp.
    Endte opp med å sette den opp med en scart kontakt da det ga mye bedre bilde enn HDMI kabel, er dette vanlig??
    Jeg vet ikke hva du mener med "bedre bilde", eller hva som er feil via HDMI. Men det kan være en runde med en kalibreringsdisc hadde gjort seg, f.eks DVE.
    Ellers har den favoritt lister men når jeg har stilt disse inn etter slik jeg vil ha de så kan jeg ikke bruke lista. Etter TVNorge på kanal 7 så kommer Viasat fotball på 8, men siden jeg har stilt inn favoritter regnet jeg med at jeg gikk direkte til kanal 18 som heter Fem, men det gjør den ikke.
    Er det noe galt med min eller??
    Jeg kjenner ikke denne tuneren. Men jeg tror ikke en favorittliste i noe tilfelle ville gjort slik at du hoppet over kanaler når du trykker kanal opp/ned eller +/-. Men du kan velge kanaler direkte i favorittlista. Og der synes kun de valgte favorittene.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Ok takk
    Men min HD kabel til 900,- gir et dårligere bilde enn scart kontakten
    Får snakke litt med butikken om dette
    Har du vært inne i menyen=set up og bestemt hva slags bildekvalitet som går ut av boksen? 576-720-1080? og aktivisert HD knappen? samme med lyd også....og Scart kan ikke gi bedre bilde....det er analogt ut av Viasatboksen, mens HDMI er digitalt ut av boksen og til din TV....

mvh
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som helst sjanse for å få inn andre satellitter en sirius på denne dekoderen?

Newcomer EX-Force sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Toppskarv
    Er det noen som helst sjanse for å få inn andre satellitter en sirius på denne dekoderen?
    nej

:| :| :| :|

Hygge

EX-Force

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er erfaringene med de nyeste dekoderene? Jeg sitter med 2 stk. CD PVR dekodere i dag som jeg vurderer å bytte ut med enten Viasat sine eller å gå over til Altibox via bredbånd.

Jeg også en Samsung HD boks i tillegg for Viasat Sport HD. Nå som CD mister PL var håpet å kunne greie seg med en leverandør.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Merkelig med tekstingen

Så har jeg fått en slik boks også. ville jo ha HD-kanalene til Viasat, men først og fremst Video On Demand.
    Men for et dårlig produkt!!!!

Alle opptak, uansett om det er fra VoD, eller vanlig- eller HD-kanal, så henger tekstingen etter filmen bare etter noen få sekunder.
    Blir litt teit når tekstingen kommer 1/2 til 1 minutt etter at setningen er sagt.

Ringte Viasat kundesupport, men de mente at det var bare å sette filmen på pause noen sekunder, så ordnet det seg.
    Joda, men etter 2 - 3 minutter var problemet der igjen.
    (Etter pausingen tar det forresten 10 - 20 sek. før teksting blir synlig.)
    Og det er litt kjedelig å pause filmen hvert 3. minutt, og spole tilbake 15 sek. for å få med deg teksten.

Jeg har resatt helde dritten, og formatert harddisken.
    Men problemet er der fortsatt.

Styr unna denne mottageren!!!!
    * Den tar kun inn Viasat-kanaler.
    * Ofte virker ikke (dek kjempestore og klumpete) fjærnkontrollen, og jeg må frem for å trykke på en av knappene på mottageren.
    (Men så fungerer fjernkontrollen igjen.) Dette skjer nesten daglig.
    * Ingen info i displayet. (Er ikke noe display.)
    * Ingen mulighet for å "spare" film eller program annet enn på harddisken.
    * Ingen mulighet for å streame til PC.
    * Ikke mulig med flere kort (kun Viasat)
    * Liste med favorittkanaler er mulig, men tungvint å bruke.
    * Serieopptak er mulig, men ved sletting av sette opptak, blir siste episode hengende igjen.
    - Umulig å slette med mindre du går via planlegger, og fjerner serieopptak FØR du prøver å slette siste episode.
    (Prøver du å slette først, "låser" serieopptaket seg.)
    * VoD opptak har en tendens til å låse hele nettverket,
    men setter du opptaket på pause, virker det igjen.
    (Jeg har 10mbit linje, så jeg skjønner ikke at VoD skal trenge all båndbredden.)

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå gått over fra CD HD PVR til Viasat HD PVR, Pace TDS855NV. Enn så lenge har jeg begge.
    Foreløpig virker Viasatboksen helt grei. Jeg har ikke lest manualen enda. Men det har jeg tenkt å gjøre da jeg liker å bli kjent med komponentene mine.

Det jeg så langt savner fra CD HD PVR er en enkel kanalliste. Trykker man "ok" knappen på CD HD PVR kommer det opp en enkel kanalliste hvor man kan bla både opp/ned og sidelengs. Dette er veldig kjekt når en skal finne en kanal man ikke husker nøyaktig hvor ligger.
    På Viasat HD PVR har jeg ikke funnet annen liste enn å gå inn i epg og bla der.

Et spørsmål til dere som kjenner boksen: Kan man editere opptak?
    CD HD PVR har en fin funksjon for å editere opptak. Man kan klippe bort unødig opptak både i forkant og etterkant av programmet. Man kan også klippe bort reklamer midt i. Og man kan slå sammen flere opptak til ett.
    Jeg har ved første øyekast ikke sett noe slikt på Viasats HD PVR.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mini-Z
    * Ofte virker ikke (dek kjempestore og klumpete) fjærnkontrollen, og jeg må frem for å trykke på en av knappene på mottageren.
    (Men så fungerer fjernkontrollen igjen.) Dette skjer nesten daglig.
    Dette har jeg opplevd også. Det virker som fjernkontrollen lett kommer inn i en annen "mode". Men det løses enkelt ved å trykke "Viasat" knappen på toppen av kontrollen. Da er den tilbake i TV-mode igjen.
    :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, Jeg har brukt denne tuneren noen måneder nå og Madammen har tatt opp flittig på hardisken, men så kommer problemet, Den vil ikke slette noen opptak, Det er ikke alle men noen og nei programmet er ikke låst. Noen som har erfart noe liknende??
    Jan-Erik.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan-erik
    Hei, Jeg har brukt denne tuneren noen måneder nå og Madammen har tatt opp flittig på hardisken, men så kommer problemet, Den vil ikke slette noen opptak, Det er ikke alle men noen og nei programmet er ikke låst. Noen som har erfart noe liknende??
    Jan-Erik.
    Se litt lenger oppe på mitt forrige innlegg:
    - Umulig å slette med mindre du går via planlegger, og fjerner serieopptak FØR du prøver å slette siste episode.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Mini-Z
    Se litt lenger oppe på mitt forrige innlegg:
    Det er to steder man kan slette opptak. Den vanligste er fra lista over opptak...Fungerer ikke det så gå et steg videre som om du vil se på opptaket...da har du også en sjanse til å slette...og den virker alltid....
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye classic46, Det gjorde susen. Nå begynner hardisken og få plass igjen.
    Jan-Erik.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Toppskarv
    Takker for tipset. Feilen ble rettet etter å ha resatt hele dekoderen. Oppskriften for resette fikk jeg over Viasat sin automatiske hjelper på telefon.... Rart ikke slikt er beskrevet i manualen eller på nettet.

Men nå virker alt
    ... og for oss andre som trenger å resette tuneren ... hvordan gjor du dette?

På forhånd takk for hjelp

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av 2rB
    ... og for oss andre som trenger å resette tuneren ... hvordan gjor du dette?

På forhånd takk for hjelp
    Den finner du i menyen..:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Den finner du i menyen..:-)
    Takk for svar, men var meir ute etter ein "trykk slik og slik på boksen mens du gjer slik og slik"-metode.

Med andre og meir forklarande ord:
    Eg starta opp boksen før eg fekk kortet frå Viasat. Så kom eg ikkje forbi signal-sida i oppsettet. Konkluderte med at enten er parabolen min litt ute av posisjon - eller at kortet måtte stå i tuneren for å komma videre.

Men det som skjedde seinere var at då eg putta kortet i - så klarte eg på eit eller anna vis å komme inn i ein eller anna meny (Før signalsida. Trykte sikkert på ein knapp eg ikkje skulle) og kom meg ikkje ut derifrå igjen. Etter å ha slått boksen av og på igjen har eg no havna på automatisk oppdatering av software. Dette er litt teit då eg sansynleg / tydleg ikkje har signal nok til å få lasta denne ned. Finner heller ingen måte å komma meg vekk herifrå på.

Derfor skulle eg gjerne ha resatt boksen uten å måtte gå gjennom menyen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant det ut fra den automatiske kundehjelpen hos Viasat.

---

Hvordan resette ViasatPlusHD-tuneren Pace TDS850NV fra frontpanelet.

Trekk ut strøm-kontakten
    Hold inne EPG og BACK på frontpanelet (ikkje slipp)
    Sett inn strøm-kontakten
    Fortsett å holde inne EPG og BACK til "rød prikk" og "grønn pil" lyser.
    Slepp EPG og BACK
    Trykk BACK og slipp.

Nå skal visst "First installation setup" vises.

---

Men her er eg stuck på "UPDATING SYSTEM SOFTWARE" .
    Så veit ikkje om det er heeeilt rett - eller om eg har havna i eit software-problem her ...
    Kjedelig. Litt rådvill nå.
    Har vert ute og bytta hode på tallerken til det som eg fikk med tuneren (eit med 2 utganger på) uten at det hjalp.

Må eg ta ned parabolen eg har frå CD og setta opp den eg fikk med Viasat-pakken?
    Alt ser greit ut når eg sjekker signalstyrke (på Sirius sjølvsagt) på Dreambox'en eg brukte til CD.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb Truleg løyst

Først: beklager at dette er den 3. posten på rad - men iom at dei inneholder så forskjellig informasjon tar eg meg den frihet. Vennligst gi beskjed om det allikevel ikkje er OK - så skal eg rette meg etter det neste gang.

---

Eg ser ut til å ha løyst mitt problem.
    Hadde gitt opp i sted, men så skulle eg bare sjekka om eg hadde signal på Dreambox'en med alle kablene. Det viser seg at eg har eit kabelbrudd. Det ser ut som om problemet er i den ferdiglaga F-kontakten (?) på coaxial-kablen eg fikk med pakken. Når eg tok den kabelen vekk, og kobla kabelen eg hadde til CD over på Viasat-hodet og plugga den i Viasat-tuneren sammen med den av ledningene som virka ser det no ut som om boksen oppdaterer seg. Har vertfall fått "progress bar" (mangler eit godt noksk ord for det).

Takk for hjelpa folkens - sjølv om eg måtte fiksa det sjølv ;-)
    Håper uansett mine poster er til hjelp for andre - og eg kommer nok til å henge rundt forumet her framover.

Lite tips om nokon har liknande problem som eg hadde er å bytte om kablene inn til tuneren (Input 1 og Input 2). Ser ut til at tuneren starta å oppdatere seg før eg var ferdig å flytte CD-kabelen min over på Viasat-hodet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problem

Jeg har nettopp montert parabol og sliter med at kanaler detter ut (får opp en feilmelding om ikke signal etc.). I utganspunktet trodde jeg at dette skyldes dårlig signal, men det er to grunner til at jeg nå mistenker dekoderen:

1. Når jeg resetter dekoderen til fabrikkinstillinger, virker alltid alle kanalene. Har prøvd dette flere ganger, og det slår aldri feil. Etter litt tid med kanalskifter, oppstår imidlertid problemene, og kanaler kan komme og gå.

2. Så lenge jeg ikke bytter kanal, har jeg aldri problemer. De oppstår kun ved kanalskifte.

Dersom dårlig signal var grunnen burde vel ikke resetting av dekoderen virke hver gang, og kanaler burde vel da falle ut også uten kanalskifte.

Jeg har prøvd å justere parabolen i timesvis, men uten forbedring. Har standard Viasat-pakke med to kabler fra parabolhodet og inn til HD-plus dekoderen.

Noen som har opplevd lignende problem?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter innimellom med å ta inn TV2 PL1 HD - og får symptomene du snakker om. Når eg da sjekker om eg har signal får eg at eg har 0% signalstyrke, men 100% signalkvalitet på den kanalen.
    Innimellom detter TV2 PL2 HD ut også.
    Har fortsatt ikkje heilt forstått hvorfor.

Har ikkje prøvd å resette når problemet oppstår - men plutselig er bare kanalen tilbake - gjerne etter eit programskifte på kanalen ...

Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •