Viasat : Nå er HD PVR'en her (ViasatPlus HD) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 122
    Newcomer Kenneth_T sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da er dette første tuneren jeg har hvor det ikke er mulig å regulere volumet! Men er det ingen der ute som kan fortelle meg en løsning på DD problemet ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sett sirius på a thor på b desqitchen

Newcomer dejavu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg vurderer innkjøp..

..av denne tuneren i forkant av OL. Dere som kjøpte den,og allerede abonnerte på Gullpakken,-hva måtte dere betale ekstra?

Selv er jeg p.t. lykkelig eier av "redningspakken"(=siste tilbud til kunde som er i ferd med å forlate skuta), og betaler 0 kr. i mnd. for Viasat i 12 mnd.

Også lurer jeg på hvor mange HDMI utganger boksen har. Trenger 2 stk.-èn til TV og èn til prosjektor.Dersom det bare er èn utgang,-hvordan løser jeg da det problemet?

Til sist,-er alle tunerene befengt med den tikkelyden?
    vennlig hilsen
    dejavu

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Merkelig praksis i Viasat

Er så fornøyd med sportssendingene i HD fra Canal Digital at jeg ikke orket tanken på en ny sesong med Champions League i SD. Kunne også tenke meg å følge NRKs OL-sendinger.

Derfor tok jeg en telefon til Viasat for å melde min interesse i å bli en HD PVR kunde også hos dem.

Snodig opplevelse.

Det viste seg at HD PVRen var reservert for allerede eksisterende kunder. Jeg måtte derfor først kjøpe et ordinært abonnement. Deretter, etter at pakken med antenne og SD tuner var mottatt, kunne jeg ringe inn og oppgradere til HD PVR.

Makan til sløsing. Nå sitter jeg med en ordinær SD tuner og en HD PVR. Hva er vitsen? Hvor mye CO2 gikk med i unødvendig produksjon og frakt? Og hvor mye unødvendig tid for å komme igang?

Kjøpte en ny tallerk også slik at jeg slipper to på veggen. Ferdig montert var jeg klar til å prøve boksen. Men nei, den ville ikke boote og gi meg oppsett menyen. Masse fram og tilbake med helpdesken (skulle ringe meg tilbake flere ganger, ringte ikke eller ringte to ring med blokkert nummer og la på, måtte forklare hele saksgangen for ulike personer, returlapp skulle sendes men kom aldri osv. osv.). Hyggelige folk, men et totalt hjelpeløst supportapparat ut fra brukeropplevelsen.

Her sitter jeg med en ubrukelig HD PVR i fanget og er lei hele greia. Og OL er bare dager unna ...

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noppe
    Og OL er bare dager unna ...
    Du får OL i HD fra Canal Digital også. På Eurosport HD
    OL PÅ EUROSPORT HD

Hele OL i HD døgnet runt
    - 15 timer LIVE hver dag
    - Nyheter og høydepunkter: Nihao Beijing, Mission to Bejing, Beijing Express
    - Prime time: dagens høydepunkter i beste sendetid pga. tidsforskjellen

Du ser hele OL både på Eurosport HD og på moderkanalen Eurosport.
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skuffet

Driver og monterer HD anlegg til folk for tiden, og må si at tuneren fra Viasat, ikke er et produkt som de kan være stolte over. CD sin HD tuner er vel hakket bedre, men ingen av de er noen påkostede greier. Ikke tekst via HDMI, lurer på hvor mye de har spart der....ikke switche muligheter til andre satellitter, og det jeg leste tidligere om å kjøpe en normalpakke først, for å så...få HD, det er så tullete at jeg lurer på hvor verden er på vei. Nei, produktene fra både CD og Viasat holder ikke mål, er min mening, og nå er det viktig for dere å klage friskt, så selskapene skjønner at dette ikke går i lengden. Takke vet jeg min kjære Vantage...den har tekst-tv i HDMI modus, jeg har nærmere 2500 kanaler på 4 posisjoner. I tillegg sender den knivskarpe SD bilder....

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roarr
    Ikke tekst via HDMI, lurer på hvor mye de har spart der....
    Det er ikke teknisk mulig å sende
    teletext data over HDMI.
    Det er ingen andre HD mottagere som klarer dette heller. Om mottageren hadde sendt teletext over HDMI så hadde neste problem blitt at ingen TV'er er i stand til å dekode teletext VBI sendt over HDMI.

De som tror de ser teletext via HDMI ser egentlig teletext dekodet i mottageren og sendt videre til TV'n som video over HDMI. Dette gjør også CD's HD-PVR. Det er kanskje en intern teletext dekoder Viasats HD-PVR som mangler ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slettet

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roarr
    Ikke tekst via HDMI, lurer på hvor mye de har spart der....
    Ikke mye... HDMI støtter ikke tekst-tv (data signalene). Man må derfor benytte tekst-tv modulen i boksen hvis man har koblet opp TV'n med HDMI. Dette har ingenting med Viasatt/CD å gjøre..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om tds850nv kan motta det svenske frikanalspaketet? Forgjengeren 460 kunne ikke dette. Hvis ikke, må jeg i tilfelle skaffe en egen tuner for dette, og må jeg da installere ett ekstra hode på parabolen? Evt andre muligheter til å få inn disse kanalene mottas med takk :-D

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan altså ikke koble antennen rett inn på boksen? Har 4 hoder og splitter ute. Skal brukes sammen med Vantage.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pace TDS850NV

Har lest litt om denne Pace`n her inne.

Jeg får fram tekst tv via HDMI. skjønner ikke hvorfor dere ikke gjør det? bare å trykke på den røde knappen hehe.

Jeg har laget egen favoritt liste på denne, gå inn på oppsett å bruker valg, der kan dere sortere listen, trykk deretter på EPG--> TV--> favoritt liste å ta den i bruk. jeg fikk beskjed om at denne funksjonen kom i forje uke å krever en rask oppdatering får å få den. 8)

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viasat har udgivet en ny softwareopdatering til deres HD PVR boks. Den nye software, som indstalleres automatisk, giver blandt andet mulighed for at se tekst-tv via boksen direkte via HDMI udgangen. Hidtil har det været nødvendigt at koble boksen til via scart og vælge dette input for at kunne se tekst-tv via ens fjensyns teksts-tv dekoder. Desuden er der nu også mulighed for at oprette favoritliste af kanaler, så man kan få sin egen ønskede rækkefølge.

Der er også ændret på undertekst og menuskriftyper i den nye software. Boksen virker generelt hurtigere i menuerne end tidligere.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjenner-86
    Jeg får fram tekst tv via HDMI. skjønner ikke hvorfor dere ikke gjør det? bare å trykke på den røde knappen hehe.
    Men HDMI støtter fortsatt ikke tekst-tv. Du kan ikke bruke tv'ens tekst-tv via HDMI...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

ang tikking (kommer fra harddisken), så skjer det på review buffer, dvs at hvis du skrur på mottakeren din, så kan du spole 15, 30 eller 60 minutter tilbake.. Den har hele tiden X antall minutter i minnet.. Dette kan du skru av under Setup -> Brukerinstillinger -> Harddisk, der finner du "review buffer", sett den på 0 minutter, save og skru av mottakeren, og denne tikkingen er borte

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cliveng
    Hei,

ang tikking (kommer fra harddisken), så skjer det på review buffer, dvs at hvis du skrur på mottakeren din, så kan du spole 15, 30 eller 60 minutter tilbake.. Den har hele tiden X antall minutter i minnet.. Dette kan du skru av under Setup -> Brukerinstillinger -> Harddisk, der finner du "review buffer", sett den på 0 minutter, save og skru av mottakeren, og denne tikkingen er borte
    Men da skrur du også av en av tunerenes hovedfunksjoner..

Newcomer wovenhand sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hjelp!

Er det noen som har problemer med at tekst kommer i forkant av lyd og forsvinner?dette gjelder alle hd kanalene til viasat.er det noe man kan gjøre? har snakket med viasat men de har som vanlig lite å fare med.... jeg har pace 850nv hd pvr.håper på ett svar fra noen der ute.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvordan går det?

Jeg er drittlei Canal Digital og deres elendige HD-PVR boks. Vurderer sterkt å gå for VIASAT sin HD-PVR boks, men etter hva jeg leser her inne, så klarer jeg ikke å bestemme meg.

Hva er bra, og hva er de største ankepunktene ved denne boksen?
    Har lest testen på teknofil, men den blir kritisert andre steder.

:roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Happymeal.
    Ved for stor irritasjon over Canal Digitals HD-receiver(e) bør du vurdere Vantage og enkelte andre kvalitetsreceivere som kan kombineres med Canal Digital, slik som mange andre i Forumet gjør, fremfor å "konvertere" til Viasat. CD har et vesentlig bedre kanaltilbud og har også en rekke HD-kanaler i familiepakken uten pristillegg slik Viasat krever. En slik receiver kan dessuten knyttes opp mot en multifokusantenne og motta hundrevis av gratiskanaler. Den gamle CD-mottageren kan ved behov plasseres på hytta (kombinert med din gamle antenne?) og du trenger da bare å flytte over CD-kortet når du er på hyttetur.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av happymeal
    Jeg er drittlei Canal Digital og deres elendige HD-PVR boks. Vurderer sterkt å gå for VIASAT sin HD-PVR boks, men etter hva jeg leser her inne, så klarer jeg ikke å bestemme meg.

Hva er bra, og hva er de største ankepunktene ved denne boksen?
    Har lest testen på teknofil, men den blir kritisert andre steder.

:roll:
    Har hatt Viasat HDPVR i ca 1 år, men vurderer å bytte til en Vanatge eller lignende. Men det er mest fordi jeg ønsker å gå over til Canal Digital da jeg mener at de har ett bedre programtilbud.

Men her er ihvertfall min vurdering av Viasat HDPVR;

Positivt;
    Støtter serieopptak.
    Støtter VOD over bredbånd. (Video on demand.)
    Bra grensesnitt, enkel å bruke.

Negativt;
    Serieopptak kun på Viasats egne kanaler, som TV3, Visat 4 osv.
    Låser seg litt for ofte. Må da ta strømmen, og når man plugger i igjen tar det 2-3 min før man får bilde.
    Usynkronisert tekst på HD kanaler.
    Kun 7 dager EPG.
    Ingen mulighet til å programmere opptak manuellt.

Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •