Viasat : Nå er HD PVR'en her (ViasatPlus HD) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 122
    Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RVL
    Da blir det OL i HD døgnet rundt både på Viasat og Canal Digital :smile:

Canal Digital skal starte å sende Eurosport HD fra 25 Mai.

Dagens it - OL gir hd-krig
    Tour de France i HD-kvalitet

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janengan
    Samme her. Den tikkinga er så ille at jeg vurderer å sende tilbake og heller gå over til CD. Skal ringe Viasat og mase om dette jeg også. Sikkert bra at de får mange henvendelser om det samme problemet.

Snakket nettopp med Viasat, og de sa at siden dette var en HD-mottaker så skulle den lage lyd. Svaret på mitt spørsmål om hvorfor, var det godt gjennomtenkte "Fordi at derfor"...:-(
    Nå har jeg akkurat snakket med kundeservice og fikk beskjed om at den tikkinga ikke var normalt i det hele tatt. Fikk beskjed om å sende den inn så skulle jeg få en ny i retur.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg akkurat snakket med kundeservice og fikk beskjed om at den tikkinga ikke var normalt i det hele tatt. Fikk beskjed om å sende den inn så skulle jeg få en ny i retur.
    Såpass, men måtte du sende den inn før du fikk en ny? Dårlig. Isåfall skal du vel ikke betale abonementsavgift for tiden du står uten denne mottakeren...?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhagl
    Såpass, men måtte du sende den inn før du fikk en ny? Dårlig. Isåfall skal du vel ikke betale abonementsavgift for tiden du står uten denne mottakeren...?
    krangla i fem lange og fem breie, utrolig dårlig service.Kunne ikke sende meg en ny så jeg kunne returnere min. viasat må først sende meg ett skade og returskjema så må jeg returnere, og så meg jeg sitte og vente på den nye. Prøvde å argumentere med at jeg har vært gullkunde i mange år, men det var bare sånn policyn deres var:-(

Newcomer Dr.GoNzO sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den tikkinga må jo være hardisken som lager... hvis det er den så må man jo kunne skru den av på no måter. tror ikke det hjelper å sende den tilbake hvis alle har samme problem.
    å jeg som gleda meg sånn til å få HD-pvr...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dr.GoNzO
    Den tikkinga må jo være hardisken som lager... hvis det er den så må man jo kunne skru den av på no måter. tror ikke det hjelper å sende den tilbake hvis alle har samme problem.
    å jeg som gleda meg sånn til å få HD-pvr...
    Tror ikke det er mulig å skru av harddisken i de vanlige menyene iallefall. Kanskje i en skjult meny...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Retur

Denne går i retur til Viasat for feilsøking. Har hatt problemer med at den låser seg og at lyden av og til blir konvertert til noen sinnsyke skrikelyder. Iht Viasat's politikk må den sendes inn før jeg eventuellt får en ny mottaker. Dette er for dårlig etter min mening, må ta til takke med den gamle mottakeren i mellomtiden. Skal ihvertfall ha kompensert dette på abonnementsavgiften.
    Noen andre som har hatt lignende problemer?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    krangla i fem lange og fem breie, utrolig dårlig service.Kunne ikke sende meg en ny så jeg kunne returnere min. viasat må først sende meg ett skade og returskjema så må jeg returnere, og så meg jeg sitte og vente på den nye. Prøvde å argumentere med at jeg har vært gullkunde i mange år, men det var bare sånn policyn deres var:-(
    Har du fått din tilbake nå?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sendte min aldri inn, den fungerer veldig bra egentlig. tikkinga hører jeg ikke lenger da jeg plasserte den i glasskapet under tv`n. Den sinnsyke skrikelyden du snakker om har jeg hørt en del ganger, måtte bytte kanal fram og tilbake for å bli kvitt det. Hos meg kom lyden hver gang tv2 gikk til reklame og omvendt. Virker som det problemet er borte her hos meg nå. Ellers er jeg veldig fornøyd. Opptak, serielink, pause, tilbakespoling og alle disse funksjonene fungerer foreløpig hundre prosent.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er på Tv2 det skjer med meg også, har ikke lagt merke til om det er i de situasjonene du beskriver, men det kan godt stemme. Uansett skal det ikke være slik. Har gitt seg hos deg sier du? Kan du gå inn på hovedmenyen under mottakerinformasjon og sjekke om du har fått noen oppdateringer som jeg ikke har fått, jeg har følgende;

EPG release version: 2.4.4 Mar 03 2008
    Girgit version: 2.4.4 Mar 03 2008
    App Manager Version 2.2.14 Mar 05 2008

Og hva har du i signalstyrke har du? Jeg har 94% på begge.

Du har ikke erfart at den låser seg?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er på Tv2 det skjer med meg også, har ikke lagt merke til om det er i de situasjonene du beskriver, men det kan godt stemme. Uansett skal det ikke være slik. Har gitt seg hos deg sier du? Kan du gå inn på hovedmenyen under mottakerinformasjon og sjekke om du har fått noen oppdateringer som jeg ikke har fått, jeg har følgende;

EPG release version: 2.4.4 Mar 03 2008
    Girgit version: 2.4.4 Mar 03 2008
    App Manager Version 2.2.14 Mar 05 2008

Og hva har du i signalstyrke har du? Jeg har 94% på begge.

Du har ikke erfart at den låser seg?
    jeg har akkurat de samme talla som deg. Han har nok kanskje låst seg ett par ganger, men ikke noe mer enn det.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tikking og skrikelyd

Har hatt min PVR i omtrent en måned nå. Jeg opplever det samme som enkelte andre her. Tikking fra harddisk. Den er ganske hørbar tikking, som kan være irriterende hvis man hører etter. Men, den kan skrus av. Under oppsett kan man stille inn hvor mange løpende minutter den skal ta opp til enhver tid. Den står vel som standard på 30 minutter (eller 60) slik at man når som helst skal kunne spole tilbake det man ser på. Ikke noe jeg har bruk for, så når den settes til 0 minutter, stopper harddisken å ta opp kontinuerlig og tikkingen blir borte. Tikking vil det da bare komme tilbake når man setter et program på pause eller det gjøres opptak. (Jeg satte også sletting til manuell i stedet for automatisk, men tror ikke det hadde noe å si.)
    Det burde ikke være noen grunn til å ha tikking uansett. Forstår at det kan bli det hvis det skal skrives til harddisken samtidig som den sletter det eldste, - da flyr skrivehodet fram og tilbake hele tiden, men det burde være nok å slette det eldste f.eks. en gang i minuttet. Hvis mange klager, kan dette kanskje løses i en software oppdatering.

Skrikelyder i stedet for vanlig lyd fra kanaler opplever jeg også. Ikke kun TV2, også andre. Det løser seg ved å bytte til en annen kanal og tilbake. Men det er nok en feil dette også.

Jeg har også opplevd at det ikke kommer lyd i det hele tatt fra et opptak, men det løste seg også hvis jeg stoppet og startet opptaket på nytt fra start.

Savner mulighet for å lage favorittlister på kanaler. Tungvint at enkelte kanaler man ser ofte på ligger langt ute i kanallisten og man må enten pugge programnummer eller bla i det uendelige. (Eller har jeg oversett noe?)

Informasjon/omtale av program er kun på engelsk og mye kortere/dårligere enn på en vanlig mottaker fra Viasat.

Newcomer hjafjel sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy software problemer, pace TDS850NV

finner ikke kanalene, har bra med signal styrke/kvalitet

Jeg tror jeg har mistet software'n

Er det noen som kan hjelpe meg.

Newcomer Kenneth_T sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Sitat Opprinnelig postet av hjafjel
    finner ikke kanalene, har bra med signal styrke/kvalitet

Jeg tror jeg har mistet software'n

Er det noen som kan hjelpe meg.
    Jeg fikk min for en uke siden!! Koplet den opp, hadde 94% signal og kvalitet,
    Men når jeg var ferdig med oppsettet, og skulle slå over på en kanal, så låste dritten seg.. Har prøvd å resette den, men samme skjer igjen..

Hvorfor dette skjer med så mange av oss er vel ett spørsmål man kan stille seg..

Thumbs up for kvalitets kontrollen til Viasat:evil:

Du må nok gjøre som meg.. Ring Viasat og be de sende deg ett returskjema.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi tester Viasat Plus HD-PVR
    teknofil.no hørte ingen tikkelyd!!?

Fikk tydeligvis ikke til den linken der.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi tester Viasat Plus HD-PVR
    teknofil.no hørte ingen tikkelyd!!?

Fikk tydeligvis ikke til den linken der.

Her er den: Vi tester Viasat Plus HD-PVR - teknofil.no

Teknofil skriver jo mye bra, det stemmer jo også, men mitt eksemplar har ihvertfall noen uakseptable feil og er som nevnt tidligere sendt inn for feilsøking. Ser at noen har lignende feil og det vil vel sikkert bli rettet på med softwareoppdateringer etterhvert som Viasat blir klar over disse.
    Man har vel en tendens til å fokusere på det negative...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne går i retur til Viasat for feilsøking. Har hatt problemer med at den låser seg og at lyden av og til blir konvertert til noen sinnsyke skrikelyder. Iht Viasat's politikk må den sendes inn før jeg eventuellt får en ny mottaker. Dette er for dårlig etter min mening, må ta til takke med den gamle mottakeren i mellomtiden. Skal ihvertfall ha kompensert dette på abonnementsavgiften.
    Noen andre som har hatt lignende problemer?

Har du fått tilbake din?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått tilbake din?
    Ja, fikk den tilbake for to uker siden. Lydproblemene er der fortsatt, men den har ikke låst seg siden jeg fikk den igjen. Tror ikke det er gjort noe med den, på følgeskrivet sto det bare "testet ok." Har snakket med Viasat igjen angående lydproblemene, de sa at det jobbes med saken og at det vil komme en softwareoppdatering som tar hånd om problemet etterhvert.

En annen ting som irriterer meg litt for tiden er at det enda ikke er støtte for serieopptak på TV2 og TVNorge, disse kanalene har jo vært i Viasat's portefølje noen måneder nå og det burde absolutt vært på plass nå. De reklamerer jo for denne funksjonen. Her sier Viasat at det vil bli støtte for dette i den nye EPG'en som kommer "snart."

Newcomer Kenneth_T sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dolby Digital lyd på Viasat HD PVR!!

Hei. Jeg har akkurat fått i gang min HD PVR, og er stort sett fornøyd.
    Men hvordan får jeg DD lyd ? Bruker HDMI kabelen som fulgte med, men forsterkeren min oppfatter ingen DD signal, selv om det ifølge kanalen skal være det.

Går ut ifra at jeg ikke må bruke en optisk kabel i tillegg.

Volum styringen til boksen virker heller ikke.......

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    volumstyringa er til tv`n.