CD pakke, finner ikke alle kanaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CD pakke, finner ikke alle kanaler

Hei.

Monterte satelitpakke for svigers i dag. Det var CD pakken til 1790.- Analog TV forsvinner i morgen i Rogaland så han var ute i siste liten.

Monterte skål og installerte mottaker (han hadde bedt om gratis installasjon, men ble aldri oppringt, ventet 10 dager så tok jeg jobben). Alt gikk ok. Fant 1 grad vest og søkte inn kanaler. Mottaker viste 70% på signalstyrke og 80% på kvalitet. Manualen til mottaker sa at kravet var 60% på begge for å få bilde på alle kanaler.

Men det er det som er problemet. Vi finner ikke alle kanaler. Har forsøkt "alle mulige og umulige" innstillinger men får ikke inn kanaler som TV2, TV-Norge eller TV3. Får inn alle NRK samt alle andre TV2 kanaler + mange andre CD kanaler (C+ Film, Discovery, etc så jeg er på rett satelitt).

Noen andre som har vært borti det samme ?

I tillegg får vi meldingen "feil med nedlasting" når vi forsøker en sw-upgrade "over the air".

Mottaker er C-5050 typen fra CD:

Har selvsagt forsøkt å ringe CD men de har så mye å gjøre at de opplyser at de ikke tar telefonen i dag. Sikkert mange som skal over fra analog tv....

Uansett: Er det andre som har vært borti det samme ? Eller som har noen tips til oss så vi slipper å vente på CD ?

/Øystein

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hermansen
    Hei.

Monterte satelitpakke for svigers i dag. Det var CD pakken til 1790.- Analog TV forsvinner i morgen i Rogaland så han var ute i siste liten.

Monterte skål og installerte mottaker (han hadde bedt om gratis installasjon, men ble aldri oppringt, ventet 10 dager så tok jeg jobben). Alt gikk ok. Fant 1 grad vest og søkte inn kanaler. Mottaker viste 70% på signalstyrke og 80% på kvalitet. Manualen til mottaker sa at kravet var 60% på begge for å få bilde på alle kanaler.

Men det er det som er problemet. Vi finner ikke alle kanaler. Har forsøkt "alle mulige og umulige" innstillinger men får ikke inn kanaler som TV2, TV-Norge eller TV3. Får inn alle NRK samt alle andre TV2 kanaler + mange andre CD kanaler (C+ Film, Discovery, etc så jeg er på rett satelitt).

Noen andre som har vært borti det samme ?

I tillegg får vi meldingen "feil med nedlasting" når vi forsøker en sw-upgrade "over the air".

Mottaker er C-5050 typen fra CD:

Har selvsagt forsøkt å ringe CD men de har så mye å gjøre at de opplyser at de ikke tar telefonen i dag. Sikkert mange som skal over fra analog tv....

Uansett: Er det andre som har vært borti det samme ? Eller som har noen tips til oss så vi slipper å vente på CD ?

/Øystein
    Jeg ville sjekket signalstyrke og kvalitet på frekvensen til TV2 og TV3.

TV2:
    12322 H

TV3:
    12226 V

Det skal du kunne gjøre i en av menyene. Det skal være mulig å få opp en liste med frekvenser for Thor. Det kan også muligens være noe mer nøye med justeringen på høyere frekvenser.

Et tips er å finjustere antenna på NRK til signalkvaliteten er så høy som mulig. Enten må du se signalavlesning mens du justerer ekstremt forsiktig eller så må du benytte den innebygde satbeeperen og høy lyd på i TV'n.
    Av og til kan man lett skru antenna ut av posisjon når man drar til skruene. Jeg pleier alltid å ha en satbeeper tilkoblet når jeg drar til skruene på rørklemmene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde nesten det samme. Fikk inn alt av interesse, men ikke TV3. Måtte endre på LNB type fra Quad til universal (jeg har LNB med 4 uttak, trodde det var Quad?). Signal styrke ligger på 72-77, og signal kvalitet ligger på 82-85 avhengig av transponder. Tror du skal ha bilde på alt over 60 på begge.
    Når det gjelder feil med nedlasting fikk jeg også det samme. Fikk spørsmål om ny software hver gang jeg skrudde på, når jeg svarte ja fikk jeg feil ved nedlasting. Så plutselig når jeg svarte ja i går kom den (fikk bare beskjed at det ikke var noe ny software). Får ikke opp spørsmål nå når mottakeren skrus på.

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå inn i menyen på mottakeren. På en av valgene der er det "edit transponder" eller noe annet med transponder i. Klikk deg inn, og du vil lå liste over masse på den satelitten. Naviger deg gjennom dem, og du vil se at det sannsynligvis ikke er signal på noen av dem.

Mest sannsynlig så må du vri litt på mottakerhodet, noen grader til den ene eller andre siden.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gameltraver
    Jeg hadde nesten det samme. Fikk inn alt av interesse, men ikke TV3. Måtte endre på LNB type fra Quad til universal (jeg har LNB med 4 uttak, trodde det var Quad?). Signal styrke ligger på 72-77, og signal kvalitet ligger på 82-85 avhengig av transponder. Tror du skal ha bilde på alt over 60 på begge.
    Når det gjelder feil med nedlasting fikk jeg også det samme. Fikk spørsmål om ny software hver gang jeg skrudde på, når jeg svarte ja fikk jeg feil ved nedlasting. Så plutselig når jeg svarte ja i går kom den (fikk bare beskjed at det ikke var noe ny software). Får ikke opp spørsmål nå når mottakeren skrus på.
    Du skal velge universal LNB i alle tilfeller. LNB'ene med 4 utganger som følger med CD pakkene er egentlig 4x universal LNB.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feil funnet. Kom i dag, via CD kundesenter, i kontakt med lokalt firma som skulle ha montert parabolen (de var ca 2 uker på etterskudd grunnet stor pågang). Uansett så kunne de fortelle at det var en relativt stor feilprosent på de LNB'ene som følger med i pakken (var vist et billighode med veil pris 299.-).

Jeg fikk et nytt hode av dem, byttet hode når jeg kom hjem, foretok ny kanalsøk, og vips var alt ok.

I praksis betyr dette at feil på hode kostet meg 2,5 time med unødig feilsøking i går. Så får vi håpe at denne infoen kan hjelpe andre hvis de kommer i samme situasjon som meg.

Takker ellers for dere som svarte.

/Øystein

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •