Setanta på Dreambox

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Setanta på Dreambox

Hei.

Har null peiling på dreambox, men har hørt at det er mulig å få inn f.eks Setanta på dreambox selv om man bor i Norge?

Jeg flytter i ny leilighet til sommeren og må da over på parabol anlegg da kabel ikke er et alternativ. Vurderer canal digital sin Entertain pakke med HD dekoder.

Kan jeg få inn alle de kanalene på en dreambox? Hvor mye 'arbeid' må til for å vedlikeholde en dreambox?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av beckstd
    Hei.

Har null peiling på dreambox, men har hørt at det er mulig å få inn f.eks Setanta på dreambox selv om man bor i Norge?

Jeg flytter i ny leilighet til sommeren og må da over på parabol anlegg da kabel ikke er et alternativ. Vurderer canal digital sin Entertain pakke med HD dekoder.

Kan jeg få inn alle de kanalene på en dreambox? Hvor mye 'arbeid' må til for å vedlikeholde en dreambox?
    Dersom du bor i Bergen så finns det muligheter for å få inn Sky og Setanta som ligger på 28,2 øst.Men du må nok opp over 1 meter tallerken.
    Stølen

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Dersom du bor i Bergen så finns det muligheter for å få inn Sky og Setanta som ligger på 28,2 øst.Men du må nok opp over 1 meter tallerken.
    Stølen
    Med Dreambox?

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer canal digital sin Entertain pakke med HD dekoder.

De nye Dreambox 800HD og 8000HD kan du ta inn HD kanaler. men disse er ikke på markedet enda. Å sette opp en Dreambox krever sitt... les mer om denne på eks : NPF- Norsk Parabol Forum - powered by vBulletin

DM800HD info.
    On the rear panel are: RS232, DVI, 2xUSB2.0, LAN-1 Gbit Ethernet, SATA, under modem RJ45 connector, Scart, optic digital audio S / PDIF and Fiber Connectors to connect +12 B from the outside BP.
    To obtain exit HDMI receiver complete with a DVI cable-HDMI (HDMI version 1.3), 1.8 meters long.

Newcomer Gadgetfreak sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vudrer denne

Hei.

Ettersom dreambox er både dyr og UTEN HDMI utgang så tror jeg at jeg hadde vurdert denne hadde jeg vært deg. Billigere, linuxbasert (som Dreambox), HDMI utgang osv. Gir deg sikkert Setanta også. Jeg får min denne uken
    Satbutikken.no har den for salg i Norge.

Klikke her for en annen tuner.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gadgetfreak
    Ettersom dreambox er både dyr og UTEN HDMI utgang så tror jeg at jeg hadde vurdert denne hadde jeg vært deg. Billigere, linuxbasert (som Dreambox), HDMI utgang osv. Gir deg sikkert Setanta også. Jeg får min denne uken
    Satbutikken.no har den for salg i Norge.

Klikke her for en annen tuner.
    Det var da voldsomt som du reklamerer for denne Ab boxen. Misforså meg rett; Jeg er interssert i denne selv. På samme måte som jeg er interessert i DB8000, Technisat Digicorder HD S2, Topfield PVR 7700HD og enhver twin tuner HDPVR. Men du er jo inne og anbefaler denne Ab boksen i samtlige tråder om emnet uten at du engang har sett den. Det synes jeg er litt tullete. Men jeg ser fram til å lese om dine brukererfaringer når du får den ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for en del svar.

Jeg er på ingen måte bundet til Dreambox, men som dere sikkert skjønner har jeg ikke nok peiling på hva som finst på markedet.

Det jeg er ute etter er en løsning som er bedre enn det jeg får av canal digital. Spørsmålet mitt er vel egentlig om det er verdt å styre med en linux basert tuner bare for å spare noen kroner - eller om jeg skal kjøpe meg en HD tuner hos C+ og go with it.

Kronemessig blir det ganske likt de første to år?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder bosted er det Bergen - men flytter til Sogndal før det blir kjøpt parabol

Newcomer Gadgetfreak sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Det var da voldsomt som du reklamerer for denne Ab boxen. Misforså meg rett; Jeg er interssert i denne selv. På samme måte som jeg er interessert i DB8000, Technisat Digicorder HD S2, Topfield PVR 7700HD og enhver twin tuner HDPVR. Men du er jo inne og anbefaler denne Ab boksen i samtlige tråder om emnet uten at du engang har sett den. Det synes jeg er litt tullete. Men jeg ser fram til å lese om dine brukererfaringer når du får den ;-)
    Sant nok, blir bare så engaskjert når jeg finner noe jeg har skikkelig trua på. Boksen er på vei nå, har tracking nr og greier. Dreambox syns jeg får altfor mye "god" reklame. Mener mye er ufortjent, snakker av erfaring. Thats why.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Dreambox 7000 som fungerer 100% ..........

så DB 8000 er veldig aktuell, så vel som IPBOX 9000, men venter noen måneder og følger utviklingen på images

Slår nok til rett før EM

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •