Canal Digital HD PVR lanseres mandag 3. mars! - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 176
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Helgeo
    Jeg bestiltet nytt abbonement med HD-PVR tuner fredag 28. mars.
    Ringte kundeservice torsdag 3. april for å høre hvordan det lå an. Da kunne de ikke finne bestillingen min i systemet. Supportdama sjekket med noen kolleger og sa at det kunne ta intill en uke før bestillingen i det hele tatt ble registrert, videre sa hun at jeg måtter regne med opp mot en måneds leveringstid på tuneren. Synes dette er helt horribelt. Hvordan er det mulig at de ikke har bestillingen min inne når jeg har fått mail på at den er mottatt?

Jeg ba om å få legge inn bestillingen manuelt via telefon, men det ville de ikke gjøre da det kom til å bli en dobbelbestilling. Ville også bestille en ekstra vanlig SD tuner til å ha i et annet rom, men dette fikk jeg ikke gjøre før hovedabbonnementet var registrert.

Spurte om jeg automatisk ville få melding når de hadde fått registrert bestillingen min, men det gikk ikke. Så jeg må ringe de hver dag helt til de har mottatt bestillingen. Først da kan jeg prøve å få de til å sende meg parabol + SD tuner slik at jeg i det minste kan se på TV mens jeg venter på HD tuneren.

Hadde det ikke vært for at Canal Digital har den løsningen jeg helst vil ha så hadde jeg bestilt fra en annen leverandør for lengst.

Jeg har forresten bestilt Norgespakken + HD-pakken, denne kombinasjonen kunne ikke bestilles for noen uker siden. Da måtte man ha Family eller Entertain for å bestille HD pakken, men nå er jo HD kanalene inkludert i de pakkene. Noen som kan bekrefte at man faktisk får ha Norgespakken + HD-pakken i kombinasjon?
    Det samme har skjedd med meg, og det ser ikke ut som vi er i en unik situasjon. Jeg bestillte 3 .mars og fikk først i går tuneren, men venter utrolig nok fremdeles på parabolen og hodene:roll:
    Hadde andre alternativer vert å oppdrive for meg med samme HD tilbudet og kanalene så hadde jeg også sendt alt i retur pronto. Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine av amatørskapen etter hvert.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    Vet ikke så mye om de HD pakkene, men for Canal+ Film HD, så du allerede ha abonnement på Canal+ sine filmkanaler. Kan være noe som f.eks Voom HD som kanskje du får, ellers trodde jeg de ble lagt til i Family og Entertain pakkene. Kan ikke helt forestille meg at hvis en ikke har f.eks Discovery, så kan en allikevel få HD kanalen i Norgespakken.

Men det er også mulig at de har bakt HD kanalene inn i Norgespakken også mht. pris, for å øke interessen rundt HD.
    HD er nok ikke inkludert i Norgespakken, men jeg fikk bestille Norgespakken til 50 kr/mnd + HD-pakken til 99 kr/mnd. Men føler meg ikke trygg på at dette er en gyldig kombinasjon. Håper det, da de 2 pakkene vil dekke det jeg er interessert i. Finner forhåpentligvis ut av det til uken.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt korrekt det

har stått på denne siden i flere uker

https://www.canaldigital.no/template...____22138.aspx

Priser Norgespakken *
    Komplett Norgespakke-parabol

1 kr
    Standard installering (vilkår)

0 kr
    Fakturagebyr (ved avtalegiro)

0 kr
    Etablering

399 kr
    Månedlig pakkekostnad 50 kr *

600 kr
    Kortavgift (199,50 pr kvartal)

798 kr

Totalt første året
    1.798

+ Event. HD-mottaker 990 kr
    2.788

+ Event. HD PVR 2.990 kr
    4.788

Newcomer Håkon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fjernkontrollen ødelagt:(

Kjerring klarte å miste fjernkontrollen i gulvet fra et vindu som er ca 1,80 over bakken. Etterpå har ikke fjernkontrollen til Canal digital sin PVR dekoder virket. den er rett og slett helt dø.

Dette er jævlig da hele tuneren blir nesten ubrukelig, kan kun sette den på og manuelt skifte canal.

Har nettopp skjedd så jeg har ikke kontaktet kundeservice enda. Har søren meg ikke betalt rekningen enda. Dette var py.

noen tips om hva jeg kan gjøre? midlertidig ?

Satser på at jeg får ny eller reperasjon. Har nå mistet fjernkontoller i gulvet før. hva sier dere tåler den mindre?

Newcomer Gadgetfreak sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Håkon
    Kjerring klarte å miste fjernkontrollen i gulvet fra et vindu som er ca 1,80 over bakken. Etterpå har ikke fjernkontrollen til Canal digital sin PVR dekoder virket. den er rett og slett helt dø.

Dette er jævlig da hele tuneren blir nesten ubrukelig, kan kun sette den på og manuelt skifte canal.

Har nettopp skjedd så jeg har ikke kontaktet kundeservice enda. Har søren meg ikke betalt rekningen enda. Dette var py.

noen tips om hva jeg kan gjøre? midlertidig ?

Satser på at jeg får ny eller reperasjon. Har nå mistet fjernkontoller i gulvet før. hva sier dere tåler den mindre?
    Ser remote like fin ut? Om den gjør så hadde jeg sagt til CD at den ikke funker lenger å vil at de sender en ny. Om den er like strøken så blir det en "garanti" sak

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alfa159TI
    Hei!
    Er ny på dette forumet i dag.
    Har hatt min Hd pvr i ca 3 uker nå.
    Fikk min Samsung LE46M86 BDX i fjor høst.
    Dette er en kjempe tv med 1080p i oppløsning.
    Har prøvd å koble min nye Hd Pvr til i Hdmi inngangen, dette virker ikke. På tv`n står det så greit "Mode not supported" Snakket med CD de sa at Samsung kjører Hdmi 1-3 (Det nyeste systemet) og at Den nye Hd Pvr`n var enten 1-1 eller 1-2. Det jeg måtte gjøre var å gå på verksted med tv`n og oppgradere firmwaren sa CD.
    Fikk gjort dette i går, kan tro jeg ble lang i masken da resultatet var det samme når jeg fikk koblet det opp igjen. Så nå kjører jeg fortsatt bilde og lyd gjennom scart og inn i DVD Opptakeren og fra den inn i tv`v via Hdmi

Ganske fortvilende!!!
    Er det noen som har vært borti det samme problemet?
    Du må programere scartinngangen din om til hdmi. Og du må bruke skart i tillegg til hdmi-kabel. Har tv-en din hdmi 1.3, betyr det at den takler 1.1 1.2 og 1.3.. Dette er logisk, men ikke for Canal Digitals kundeservice..
    På min Pioneer var dette fort gjort..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny test av Canal Digitals HD-PVR

Det ligger en ny test av Canal Digitals HD-PVR på dagensit.no:

Dagens it - Svak HD-mottaker

Kurt

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet om denne har digital lydutgang (coax eller optisk)?

Trenger det for tilkobling til dac.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Er det noen som vet om denne har digital lydutgang (coax eller optisk)?

Trenger det for tilkobling til dac.
    Coax.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

canal digital vs riks tv bildeforskjell?

Heisann!

er det noen som har sett riks tv og canal digital på pioneer plasma tv/evnuelt annet plasma tv,og kan seie noe om bildemessig forskjell på riks tv mot canal digital.Tenker da først og fremst på sd sendinger... rekner med hd sendingene er bra....

Og hvilken hd tuner anbefaler dere for opptimalt bilde på canal digital?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1 års jubileum

Da feirer Canal Digitals HP PVR 1 år, og for et begivenhets fullt år (med problemer) det har vært!

Og INGEN av barnesykdommene er enda fikset med noen programvare oppdatering.

Skamlig Canal Digital!

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Momagel
    Da feirer Canal Digitals HP PVR 1 år, og for et begivenhets fullt år (med problemer) det har vært!

Og INGEN av barnesykdommene er enda fikset med noen programvare oppdatering.

Skamlig Canal Digital!
    Og dårlig EPG har vel snart to års jubileum?

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men ikke veldig overraskende....... Ræva bedrift med ditto "service".

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jano
    Men ikke veldig overraskende....... Ræva bedrift med ditto "service".
    Hmm.. Jeg er faktisk godt fornøyd jeg..
    Min boks er stille og fungerer stort sett bra. Et par bugs er det, men hvilken boks har ikke det?
    CD gir meg film, serier og sport i HD. Synes dette er veldig bra jeg. Men mye vil selvfølgelig ha mer...

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Hmm.. Jeg er faktisk godt fornøyd jeg..
    Min boks er stille og fungerer stort sett bra. Et par bugs er det, men hvilken boks har ikke det?
    CD gir meg film, serier og sport i HD. Synes dette er veldig bra jeg. Men mye vil selvfølgelig ha mer...
    Er du ansatt i selskapet? Har igrunn lurt på det lenge, etter flere lovprisende innlegg av makkverket til Canal digital.
    Fint at du er fornøyd, også tydelig at det settes forskjellige krav (og forventninger). Når det gjelder den første "HDboksen" til Canal digitak, er ordet svindel noe som frister meg sterkt å bruke. Men, sånn blir det når monopolet råder...

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jano
    Er du ansatt i selskapet? Har igrunn lurt på det lenge, etter flere lovprisende innlegg av makkverket til Canal digital.
    Fint at du er fornøyd, også tydelig at det settes forskjellige krav (og forventninger). Når det gjelder den første "HDboksen" til Canal digitak, er ordet svindel noe som frister meg sterkt å bruke. Men, sånn blir det når monopolet råder...
    Hehe..Nei, jeg har ingen tilknytning til CD overhodet. Men jeg har vært fornøyd kunde siden tidlig nittitall. Jeg synes det er på sin plass å ballansere all sytingen på dette forumet litt. Men da er jeg selvfølgelig ansatt hos CD... Voksen argumentasjon... :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også vært CD kunde siden 1992, og har stort sett bare positive erfaringer med Canal Digital, også kundeservice.

Har siden starten hatt to Pace tunere, en Nokia og nå både en HD PVR og en CDC 7000. Viftelyd har ikke vært noe problem hos meg, men diverse småbugs burde vært fikset innen det første året spør du meg.

Mitt største problem er at den henger relativt ofte, tar opp en 5-6 serier i løpet av uka, og når man navigerer litt frem og tilbake i opptakslista henger den fort. Har nå hatt boksen i ca 8 måneder, og tror jeg har tatt strømmen på den flere ganger enn jeg har gjort tilsammen på noen av de andre boksene de siste 17 årene. Sånn skal det ikke være, i hvertfall ikke et år etter at boksen kom på markedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Momagel
    Har også vært CD kunde siden 1992, og har stort sett bare positive erfaringer med Canal Digital, også kundeservice.

Har siden starten hatt to Pace tunere, en Nokia og nå både en HD PVR og en CDC 7000. Viftelyd har ikke vært noe problem hos meg, men diverse småbugs burde vært fikset innen det første året spør du meg.

Mitt største problem er at den henger relativt ofte, tar opp en 5-6 serier i løpet av uka, og når man navigerer litt frem og tilbake i opptakslista henger den fort. Har nå hatt boksen i ca 8 måneder, og tror jeg har tatt strømmen på den flere ganger enn jeg har gjort tilsammen på noen av de andre boksene de siste 17 årene. Sånn skal det ikke være, i hvertfall ikke et år etter at boksen kom på markedet.
    Har nøyaktig samme erfaring med denne. Har hatt endel satelitt-tunere men dette er den første jeg har vurdert å montere strømbryter på ledningen for å gjøre reboot lettere! En firmwareoppdatering med bug-fix er etterlengtet, ja! Men nå er jo Sagem et fransk produkt...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 7zn
    Har nøyaktig samme erfaring med denne. Har hatt endel satelitt-tunere men dette er den første jeg har vurdert å montere strømbryter på ledningen for å gjøre reboot lettere! En firmwareoppdatering med bug-fix er etterlengtet, ja! Men nå er jo Sagem et fransk produkt...
    Hei,

Ser at du har Logitech fjernkontroll, mitt spørsmål er om du har fått HD PVR til å virke vha den fjernkontrollen, og om du i så tilfelle valge CD fra liste eller sagem.
    Jeg har fått den til å slå av og på kan det synes vha min logitech, men ellers mangler mange funksjoner.
    Det er mulig at jeg har gjort noe feil, men i utgangspunktet er kun spørsmålet om du klarer å betjene på vanlig måte din HD PVR vha logitech fjernkontrollen.

Mvh
    Geir

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GFE
    Hei,

Ser at du har Logitech fjernkontroll, mitt spørsmål er om du har fått HD PVR til å virke vha den fjernkontrollen, og om du i så tilfelle valge CD fra liste eller sagem.
    Jeg har fått den til å slå av og på kan det synes vha min logitech, men ellers mangler mange funksjoner.
    Det er mulig at jeg har gjort noe feil, men i utgangspunktet er kun spørsmålet om du klarer å betjene på vanlig måte din HD PVR vha logitech fjernkontrollen.

Mvh
    Geir
    Jeg har også en Logitech fjernkontroll (heter den 555 mon tro?) og jeg har ikke noen problemer med den i forhold til CD PVR boksen. Det er en stund siden jeg programmerte den, men jeg mener bestemt at det var et eget valg for Canal Digital ST-101 (eller noe slikt). Lurer imidlertid på om jeg måtte lete litt i de ulike kategoriene av utstyr fordi den ikke var registrert der hvor jeg i utgangspunktet trodde den ville være.

Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •