Canal Digital HD PVR lanseres mandag 3. mars! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 176
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile

Sitat Opprinnelig postet av MSO
    Men tviler på det er den BBC HD-en vi får i Norge. Får sikkert noe a la BBC World/Prime.
    Jeg er redd at du slenger ut noen negative bølger nå uten å ha kontroll på det du sier.BBC har sikkert behov for å kunne tjene noen penger på sine HD produksjoner og det eneste som jeg tror vil bli virkelig intressant for Europa er BBC HD.BBC sender endel programmer både på BBC1 og BBC HD samtidig og med tid og stunder vil selvsagt alle BBC og ITV kanalene gå i HD. Det er også klart at BBC og ITV har fått konsesjon på å lage et samarbeidsselskap som skal starte HD sendinger på egen satelitt en gang i vår. De skal etter det vi leser ha ca.200 frie kanaler oppe å gå,men selvsagt ikke alle i HD.De mener selv at BBC 1-2-3-4 samt ITV 1-2-3-4 skal bli HD iløpet av 2009/10.Dette kan bli gøy.De skal også fortsette sitt samarbeid med Sky som for øyeblikket har 15/16 HD-kanaler.Jeg skal holde dere oppdatert etterhvert som nyheter foreligger.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Jeg er redd at du slenger ut noen negative bølger nå uten å ha kontroll på det du sier.BBC har sikkert behov for å kunne tjene noen penger på sine HD produksjoner og det eneste som jeg tror vil bli virkelig intressant for Europa er BBC HD.BBC sender endel programmer både på BBC1 og BBC HD samtidig og med tid og stunder vil selvsagt alle BBC og ITV kanalene gå i HD. Det er også klart at BBC og ITV har fått konsesjon på å lage et samarbeidsselskap som skal starte HD sendinger på egen satelitt en gang i vår. De skal etter det vi leser ha ca.200 frie kanaler oppe å gå,men selvsagt ikke alle i HD.De mener selv at BBC 1-2-3-4 samt ITV 1-2-3-4 skal bli HD iløpet av 2009/10.Dette kan bli gøy.De skal også fortsette sitt samarbeid med Sky som for øyeblikket har 15/16 HD-kanaler.Jeg skal holde dere oppdatert etterhvert som nyheter foreligger.
    Stølen
    Ja, kunne nok nevnt at jeg hovedsaklig uttalte meg om fotballtilbudet . Det tror jeg neppe blir tilgjengelig utenfor UK på BBC-plattformen.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Ja, kunne nok nevnt at jeg hovedsaklig uttalte meg om fotballtilbudet . Det tror jeg neppe blir tilgjengelig utenfor UK på BBC-plattformen.
    Det er tilgjengelig idag utenfor UK og etter det som er kommet frem er at det vil fortsatt være tilgjengelig utenfor UK.Men-du må bo slik til at du kan ta det ned. Det gjør jeg og derfor ser jeg disse kanalene hver dag..Dersom CD lager en avtale med BBC/ITV så vil selvsagt det være fullt tilgjengelig i Norge,men mot betaling.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er tilgjengelig idag utenfor UK og etter det som er kommet frem er at det vil fortsatt være tilgjengelig utenfor UK.Men-du må bo slik til at du kan ta det ned. Det gjør jeg og derfor ser jeg disse kanalene hver dag..Dersom CD lager en avtale med BBC/ITV så vil selvsagt det være fullt tilgjengelig i Norge,men mot betaling.
    Stølen
    Jo, men vil CD (el. andre) ha lov til dette med tanke på rettigheter osv? Å gjøre det allment tilgjengelig ved siden av Viasat-plattformen, som har rettighetene fra før?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jo, men vil CD (el. andre) ha lov til dette med tanke på rettigheter osv? Å gjøre det allment tilgjengelig ved siden av Viasat-plattformen, som har rettighetene fra før?
    Alt kan kjøpes for penger.Viasat og CD "bytter" jo liit for øyeblikket.TV3 0g Viasat4 på CD var jo ikke helt etter planen for 10 mndr. siden? Vi får se hva som skjer når kjøp og salg starter.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at i Get sitt HD tilbud er Canal+ Film HD og Sport HD inkuldert i Canal+ Total pakken. Hos Canal Digital er det kun Film HD som er inkl. i Total pakken, mens Sport HD koster 99.- ekstra.

Noen som har peiling om CD kommer til å integrere Sport HD?
    De kommer jo til å inkludere de andre HD kanalene i Family fra 1 april, men har ikke hørt noe om Sport kanalen...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hakima
    Ser at i Get sitt HD tilbud er Canal+ Film HD og Sport HD inkuldert i Canal+ Total pakken. Hos Canal Digital er det kun Film HD som er inkl. i Total pakken, mens Sport HD koster 99.- ekstra.

Noen som har peiling om CD kommer til å integrere Sport HD?
    De kommer jo til å inkludere de andre HD kanalene i Family fra 1 april, men har ikke hørt noe om Sport kanalen...
    Jeg tipper en sportskanal er mer kostbar pga rettigheter osv.

Newcomer Cinderella Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arcturus
    Jeg tipper en sportskanal er mer kostbar pga rettigheter osv.
    Det var det jeg også trodde, men siden Get har denne kanalen inkludert i Total pakken til samme pris som Canal Digital så hadde jeg jo håpet at CD skulle følge etter.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har fått tuneren ennå?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendt nettopp mail til CD får å høre status på min bestilling, utrolig kjedelig å vente på nytt utstyr...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hakima
    Sendt nettopp mail til CD får å høre status på min bestilling, utrolig kjedelig å vente på nytt utstyr...
    Ja, jeg vet! :| Kunne du gitt tilbakemelding her i forumet om du får svar?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av st1an
    Ja, jeg vet! :| Kunne du gitt tilbakemelding her i forumet om du får svar?
    Det skal jeg gjøre, jeg spurte også om jeg eventuelt kunne få sporingsnummer. Det husker jeg at jeg fikk på den gamle HD boksen, slik at jeg kunne hente den en dag før hentelappen kom

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk sporingsinfo fra CD på telefon i går. Ser den er kommet til nærmeste omlastingssentral. Da bør den være på posten i morgen.

Skal gi tilbakemelding så snart jeg har den på plass, men jeg får foreløpig ikke testet med to tunere ettersom jeg fram til Påske kommer til å ha bare en kabel til antennen, men bortsett fra det bør jeg få et bra inntrykk.

Har "den gamle" HD boksen til CD nå, så jeg bør også kunne gjøre noen sammenligninger mot den.

Er også spent på hvordan den håndterer bakkenettet. Det kan fort bli en "stormløsning" for meg da jeg får vesentlig dårligere signal i dårlig vær. Kan også gi mulighet for parallell opptak av et program og visning av et annet på samme måte som to linjer fra parabolen. Spennende!

PS! Hvis du har CD parabol fra før med bare en utgang fra hodet bør du huske å be dem sende med et nytt hode med flere utganger hvis du bestiller denne PVRen. Ellers vil du ikke kunne benytte deg av begge tunerne.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Noppe
    Jeg fikk sporingsinfo fra CD på telefon i går. Ser den er kommet til nærmeste omlastingssentral. Da bør den være på posten i morgen.

Skal gi tilbakemelding så snart jeg har den på plass, men jeg får foreløpig ikke testet med to tunere ettersom jeg fram til Påske kommer til å ha bare en kabel til antennen, men bortsett fra det bør jeg få et bra inntrykk.

Har "den gamle" HD boksen til CD nå, så jeg bør også kunne gjøre noen sammenligninger mot den.

Er også spent på hvordan den håndterer bakkenettet. Det kan fort bli en "stormløsning" for meg da jeg får vesentlig dårligere signal i dårlig vær. Kan også gi mulighet for parallell opptak av et program og visning av et annet på samme måte som to linjer fra parabolen. Spennende!

PS! Hvis du har CD parabol fra før med bare en utgang fra hodet bør du huske å be dem sende med et nytt hode med flere utganger hvis du bestiller denne PVRen. Ellers vil du ikke kunne benytte deg av begge tunerne.
    "Hånterer bakkenettet"??? Har jeg gått glipp av noe her? Dette er en satelitttuner? Jeg tror til og med at du trenger et eget kort for bakkenettet?
    Det er mulig at jeg er på bærtur her,men.......
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var endelig fint nok vær og tørt nok til å komme seg opp på taket å legge inn to ekstra kabeler i dag, LNB med 4 uttak hadde jeg fra før der to var i bruk. Nå skal jeg på jobb i kveld, så skal jeg trekke resten av kabelen inn i stua i morgen tidlig.

Hvis ikke jeg får sporingsnummer på mail i løpet av kvelden, ringer jeg og hører i kveld, kundeservice er relativt lenge åpent tror jeg...

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Hånterer bakkenettet"??? Har jeg gått glipp av noe her? Dette er en satelitttuner? Jeg tror til og med at du trenger et eget kort for bakkenettet?
    Det er mulig at jeg er på bærtur her,men.......
    Stølen
    Joda den bør i teorien fint kunne håndtere bakkenettet. Ingen av NRK tv&radio kanalene er kryptert i bakkenettet (dvs. er ikke en del av RiksTV).

Den har innebygget DVB-T tuner og støtte for MPEG4/MPEG2. Den burde hvertfall fungere på NRK kanalene noe også den vanlige Sagem HD boksen gjør. Problemet er at MPEG4 HE-AAC lyden ikke har fungert på den vanlige Sagem HD boksen. Tipper at HE-AAC lisens ikke har noen høy prioritet når de samme kanalene mottas via parabolen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Når bestilte du boksen?
    Jeg bestilte tirsdag morgen, mener den ble sluppet mandag kveld/ettermiddag, og jeg har enda ikke fått noe sporingsnr.

Når det gjelder bakkenettet så lurer jeg på om dette ikke er åpnet enda, men følge et svenskt forum skal den muligens åpnes for dette til høsten.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det følger vel med nytt hodet i pakken uten at man må si i fra vel? :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av st1an
    Det følger vel med nytt hodet i pakken uten at man må si i fra vel? :roll:
    Når jeg bestilte tuneren spurte jeg om dette og fikk "åja du har et gammelt hode med bare en utgang, da skal jeg sørge for at du får med nytt hode med 5 utganger", men jeg kan jo ikke vite om det betyr "som alle de andre, din dust" eller om det faktisk innebar at han måtte melde det inn spesifikt. Jeg er lett å lure. :-D

Side 4 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •