Canal Digital HD PVR lanseres mandag 3. mars! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 176
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Trashcan
    har fått inn tv3 ja, det var bare å søke etter kanaler.

her er linken til den nye HD pvren til CD.
    https://www.canaldigital.no/template...____27647.aspx

Håper noen kan teste denne, for jeg har skikkelig lyst på HD på TVen ja... håper den er like brukervennlig og smart som tivo, slik at man slipper å fortelle hva man skal ta opp, og at den registerer at jeg digger that 70's show og tar opp alle episodene den finner...
    Takk for linken! Jeg ble lei av å vente på at tilbudet skulle komme på nett og ringte dem opp og bestilte, men jeg glemte å spørre om en del ting og tang.

Bl.a. ser jeg med tilfredshet at bakkenettdelen håndterer MPG4. Da antar jeg at de frie kanalene på bakkenettet er tilgjengelige.

Selv om jeg har Apple TV, og er veldig happy med filmleiemuligheten der, er det også interessant at man ser for seg filmutleie via denne boksen.

Mener ellers at jeg leste et sted at det kun er tidsstyring på denne boksen, men ta nå ikke mitt ord for det. Jeg blander noen ganger sammen ting, som f.eks. TV4 og Viasat4 (se tråden lengre oppe).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ovev
    Da var boksen og HD-kanaler bestilt. Blir sendt om 5 dager sa de, tar vel sikkert vel en uke før boksen er i hus.

Heisann ovev,

Beklager at jeg ikke rakk å svare deg i stad, men jeg forstår du fant ut av det. At det bare var å ringe dem.

Nå blir det spennende!

Paul

Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg klarer å vente til andre har testet box`en...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimba
    Jeg klarer å vente til andre har testet box`en...
    Eneste grunnen til å sitte på gjerdet må jo være å vente på en evt prisnedsettelse, da svensken allerede har testet å brukt denne boksen en stund nå. Eller hur?

Fant forresten noen innlegg om denne i et svensk forum:

Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk) - Minhembio forum (53 sider?!)
    Hur nöjd är du med Canal Digitals HDTV PVR-box? - Minhembio forum

EDIT: "Problematikken" med at det ikke går an å tvinge den første HD-boksen til CD til å alltid oppskalere 4:3 sendingen til 16:9 ser ut til å være løst, da denne PVR-boksen vil "huske" at du skalerte opp en kanal til neste gang du ser på denne kanalen. (Ble en tung setning, men det er sengetid nå.. )

Sitat Opprinnelig postet av Minhembio.com
    Kör man via HDMI så visas det 4:3 på en sådan sändning och 16:9 på en sådan sändning. Dock finns det en skillnad på den nya och gamla boxen och det är att om man väljer att fylla ut bilden så sparas detta öven när du byter kanal. Du behöver alltså inte trycka på knappen varje gång du byter kanal utan bara en gång när du startar upp boxen. Knappen man gör detta på heter "on demand"

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pesy
    Er eksisterende kunde og har akkurat bestilt boksen. Prisen er 2990,- ja, men forutsetter ny binding på 12 mnd.
    Jeg bestilte den akkurat nå. Prisen er, som sagt, 2990,-, men den forutsetter INGEN BINDING! Jeg refererte til innleggene her i forumet ang. binding, men de bekreftet på nytt at det var INGEN BINDING!:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tar denne RiksTV også?

Ser i tidligere artikler om denne boksen på weben at den skal kunne ta inn RiksTV også, stemmer dette?

Venter spent på erfaringer med denne boksen...

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm spent på erfaringer her jeg og. Ikke så veldig imponert over den første jeg heller. I det siste har lyden begynt å falle ut jevnlig. Hva gjør man da med den hd tuneren man har - sendes i retur?

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Hmm spent på erfaringer her jeg og. Ikke så veldig imponert over den første jeg heller. I det siste har lyden begynt å falle ut jevnlig. Hva gjør man da med den hd tuneren man har - sendes i retur?

Ja hva gjør vi med de "gamle" ??? De har vel ikke fungert tilfredstillende noen gang, restarter, bildet fryser og hakker, dårlig lyd, dårlig SD bilde... etc.. etc... De burde blitt trukket tilbake av Canal Digital !!!

Vi får sende eller ringe klager til dem, og be om retur og kreditering.

Newcomer EvenSteven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig med på å be om retur og kreditering.. Har hatt HD-dekoderen i noen få mnd. Da jeg bestilte den spurte jeg om en PVR-mottaker var/ville bli tilgjengelig, men kjerringen i tlf sa at det ikke var aktuelt på lenge.
    (på dette tidspunkt hadde de altså en slik i Sverige) Ikke visste jeg det, men hun burde vite det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Ja hva gjør vi med de "gamle" ??? De har vel ikke fungert tilfredstillende noen gang, restarter, bildet fryser og hakker, dårlig lyd, dårlig SD bilde... etc.. etc... De burde blitt trukket tilbake av Canal Digital !!!

Vi får sende eller ringe klager til dem, og be om retur og kreditering.
    Har en "gammel" HD-Tuner. De har en del mangler, men har aldri opplevd noe av det som står her. Har oppført seg stabilt og fint hele tiden. Er det flere som er fornøyd med den, eller har jeg vært ekstra heldig?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noppe
    Snakket med folkene på CD Touren i dag. De kunne fortelle at deres nye HD PVR mottaker lanseres på mandag. Den vil koste 2.950 kroner med 12 månders bindingstid.

Kommer med et nytt hode som har 4 utganger og to tunere slik at man kan se på en kanal med mulighet for pause osv. samtidig som man tar opp på en annen kanal. Evt. at man setter opp til opptak på to kanaler samtidig.

Man må evt. legge en ny kabel fra antennen om man bare har en slik kabel i dag ettersom hver tuner i boksen trenger egen signalkabel inn.

PVRen har 250GB HDD.

Når nå TV3 og TV4 er på plass i CD pakken begynner dette å se veldig bra ut.
    Det er jo ikke slikt på kabel-pvr'en ? Mine foreldre har kabel-pvr og de bruker vel bare én signalkabel inn. Og de kan ta opp fra flere kanaler samtidig osv.
    Legge en ny kabel blir MYE arbeid når disken står på taket og man har borret seg gjennom tak og vegger.

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes ikke det har vært så stor forbedring av bildet på HD kanalene jeg altså, men om det skyldes tuneren eller om at det faktisk ikke er så stor forskjell det er jeg usikker på. Litt off topic, men kanskje ikke helt? :-)

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loce
    Har en "gammel" HD-Tuner. De har en del mangler, men har aldri opplevd noe av det som står her. Har oppført seg stabilt og fint hele tiden. Er det flere som er fornøyd med den, eller har jeg vært ekstra heldig?
    Jeg har heller ingen dårlige erfaringer med den "gamle" HD-tuneren. Min har fungert fint. Men jeg irriterer meg over at den er så basic at den ikke engang har timer-funksjon... Jeg har bestilt ny HD-PVR-tuner.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Synes ikke det har vært så stor forbedring av bildet på HD kanalene jeg altså, men om det skyldes tuneren eller om at det faktisk ikke er så stor forskjell det er jeg usikker på. Litt off topic, men kanskje ikke helt? :-)
    Hva mener du her? Forskjell mellom ny og gammel tuner? Har du fått den alt? Eller forskjell mellom SD og HD på gammel tuner? selv den gamle HD-tunren gir et fantastisk bilde på HD kanalene. Noen hevder at dette alikevel ikke er veldig bra i forhold til andre HD-tunere. Det er jo å håpe at den nye HD-PVR tuneren er bedre enn den gamle på både HD og SD..

Newcomer cstromme sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en test fra en svensk side fra oktober i fjor:

Testat: Inspelningsbar hd-box med dubbla tv-mottagare:

Dette ser jo meget lovende ut!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte den nye HD PVR dekoderen fra CD i dag og han jeg snakket med sa at den var så populær at det ryktes om leveringstid på opp mot en måned!! :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av qwerty
    Bestilte den nye HD PVR dekoderen fra CD i dag og han jeg snakket med sa at den var så populær at det ryktes om leveringstid på opp mot en måned!! :-?
    Jeg bestilte i kveld og det jeg fikk til svar når jeg spurte om leveringstid var innen 5 virkedager faktisk. :-?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen av dere som har fått boksen bekrefte/avkrefte om du faktisk må ha to signalkabler fra disken til tuner, for å kunne utnytte alle funksjoner? (les: ta opp fra én kanal, mens man ser på en annen. Eller ta opp fra to ulike samtidig osv)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av st1an
    Jeg bestilte i kveld og det jeg fikk til svar når jeg spurte om leveringstid var innen 5 virkedager faktisk. :-?
    Får håpe han du snakket med var best informert :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EvenSteven
    Kan noen av dere som har fått boksen bekrefte/avkrefte om du faktisk må ha to signalkabler fra disken til tuner, for å kunne utnytte alle funksjoner? (les: ta opp fra én kanal, mens man ser på en annen. Eller ta opp fra to ulike samtidig osv)
    Jepp, du må ha 2 kabler for å utnytte twin tuner funksjonaliteten.
    En kabel til hver tuner. Mulig det kan virke med de kanalene som er på samme transponder. Men det er ikke så mange, og tror ikke det vil funke så bra. Så du må nok ha et signal til hver tuner
    Det snakkes også om at man til høsten skal åpne for "bakketuneren" i den, da har du kanskje også en mulighet.

ellers kan du se i manualen:
    http://www.canaldigital.se/upload/Bo..._101_ST_SV.pdf

Side 2 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •