TV3 på Canal Digital fra Mandag 3 Mars - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 49 av 49
    Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Takk for støtten. Jeg begynte å lure på om jeg hadde mistet evnen til å se forskjell.
    Stølen
    Årsaken til at bildet ser sammenpresset ut kan være at sendingen faktisk var flagget feil med aspect ratio. Dvs. at det ble sendt 16:9 innhold feilflagget som 4:3. Da vil f.eks. HD boksen til CD lage pillarbox og 4:3 delen vil inneholde 16:9 bildet. 16:9 bildet vil da se sammenpresset ut. Man kan overstyre det med HD knappen. Blir det riktig geometri vha. HD knappen så er det sendingen som er flagget feil. I går brukte jeg uheldigvis en mottager som avar satt til å gi fullskjerm uavhengig av aspect ratio signalleringen. Derfor fikk jeg ikke sjekket om sendingen var flaget riktig.

Jeg hadde samme bilde på RiksTV, Viasat og CD og jeg er ganske sikker på at jeg hadde lagt merke til det hvis bildene hadde vært ulike i geometri. Sjekket de tre variantene av TV3 for å sammenlikne kvaliteten... Dersom det er TV3 som har hatt en feil på AR flagging så kan det ha vært eksakt samme problem både på Viasat,CD og RiksTV....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Man kan overstyre det med HD knappen.
    Den HD-knappen, fungerer ikke den med komponent eller? Har koblet komp. på stue-TVen (Samsung) og HDMI mot en Toshiba fra samme tuner, og AR-justeringen fungerer bare på Toshibaen. Anyone?

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser nå på Inter-Liverpool på TV3. Kampen sendes i 4:3 på Viasat, RiksTV og Canal Digital. Det har sannsynligvis også vært slik 4 Mars men jeg har trolig blitt lurt av at jeg hadde valgt full skjerm modus...
    Eneste mulighet for å se kampen i 16:9 antar jeg er Viasat Sport HD.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MSO
    Den HD-knappen, fungerer ikke den med komponent eller? Har koblet komp. på stue-TVen (Samsung) og HDMI mot en Toshiba fra samme tuner, og AR-justeringen fungerer bare på Toshibaen. Anyone?
    HD knappen fungerer kun med HDMI.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Årsaken til at bildet ser sammenpresset ut kan være at sendingen faktisk var flagget feil med aspect ratio. Dvs. at det ble sendt 16:9 innhold feilflagget som 4:3. Da vil f.eks. HD boksen til CD lage pillarbox og 4:3 delen vil inneholde 16:9 bildet. 16:9 bildet vil da se sammenpresset ut. Man kan overstyre det med HD knappen. Blir det riktig geometri vha. HD knappen så er det sendingen som er flagget feil. I går brukte jeg uheldigvis en mottager som avar satt til å gi fullskjerm uavhengig av aspect ratio signalleringen. Derfor fikk jeg ikke sjekket om sendingen var flaget riktig.

Jeg hadde samme bilde på RiksTV, Viasat og CD og jeg er ganske sikker på at jeg hadde lagt merke til det hvis bildene hadde vært ulike i geometri. Sjekket de tre variantene av TV3 for å sammenlikne kvaliteten... Dersom det er TV3 som har hatt en feil på AR flagging så kan det ha vært eksakt samme problem både på Viasat,CD og RiksTV....
    Har en Vantage HD7100. Alle kanalene vises i riktig format untatt TV3 på CD. 16:9 sendinger vises i 4.3 slik at bildet blir sammenpresset. TV3 på Sirius vises korrekt. Må være noe feil en plass? Tviler på at det er på tuneren og TVn har jeg satt på Dot by dot.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Arrow Meg også...

Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Har en Vantage HD7100. Alle kanalene vises i riktig format untatt TV3 på CD. 16:9 sendinger vises i 4.3 slik at bildet blir sammenpresset. TV3 på Sirius vises korrekt. Må være noe feil en plass? Tviler på at det er på tuneren og TVn har jeg satt på Dot by dot.
    Nå er det ikke mye jeg ser på tv3, men da jeg skulle se my name is earl, så jeg at det ble sendt i 4:3, mens det normalt skulle vært 16:9. Dette var hos canal digital, viasats kanal ble ikke sjekket, da programmet var i opptak. Jeg bruker Foce 536. Dette skjedde både onsdag(?) og fredag. Tok opp begge gangene.
    Vantage HD8000S | Nad | Dali | Samsung

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Nei, dette er et CD-problem. Jeg har akkurat det samme problemet både på min Force og Clarke-Tech receiver. På en Viasat receiver jeg prøvde (på samme TV) var bildet i 16:9

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atle99
    ja det er noen trær som kan være synderen der. Er det da naturlig og ha 70% på tv 2 og bare 49 på nrk? Prøver bare å nøste litt i hva som kan være årskaken til problemet.
    Hvis du har et lite speil og en lommelykt tar du dette ut til parabolen når det er mørkt. Hold speilet i senter av parabolen og lommelykten i nærheten av LNB slik at denne lyser på speilet. Dersom den reflekterte lysstrålen treffer et tre står dette i veien.

Jeg hadde problem med naboens tre, og da falt enkelte kanaler ut etter snøvær. Sansynligvis reflekterte snø på greinene signalet for mye. Oppholdsvær eller regn var ikke noe stort problem.

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet ble løst med bytte av lnb. Men takk for ett godt tips!

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •