SVT 1 og 2 på CD i Norge

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Angry SVT 1 og 2 på CD i Norge

Hei, jeg har et spørsmål angående CD sine parabolpakker. Jeg har lyst til å kjøpe parabol da signaletnvi har via kabel er ubrukelig... Problemet er at moren min nekter å kjøpe parabol hvis ikke hun får SVT, forstår jeg forsåvidt. Den tilbyderen jeg ønsker, er uten tvil CD, da kanalene er mer interessante. Mitt spørsmål er da, hvordan kan jeg, om mulig, få inn SVT 1 og SVT 2 med CD I tillegg til det vanlige tilbudet jeg evt. Vil betale for?

Håper dere kan hjelpe meg!

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan du bare glemme på lovlig måte
    Alternativet blir å kjøpe et svensk abbonement men da må du ha en adresse i nabolandet...

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det finnes en måte til som er en mellom ting i mellom de to tingene gubben nevner, og det tvilling kort.
    hvis du har noen du kjenner eller er i slekt fra Svergie og abo på CD kan de tegne et tvilling abo med eks lokal ,eller famliy pakke, som du betaler.

da vil du også få svt 1 og 2 mm

Troeen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, så slekt/venner i sverige er eneste løsning... men er det det samme hvis jeg bruker viasat? har lest litt om forskjellige folk som snakker om to parabolhoder og gratis sverige osv..? Og sett at jeg skaffer et slik svensk tvillingkort, hvordan fungerer det da i praksis med CD dekoderen(og er det samme sattelitten, eller må jeg snu den hver gang :roll: )?

Takk for de kjappe svarene!

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Løsningen til Troeen er også mulig . Nei satelitten står rolig..Du trenger heller ikke flere hoder så sant du har en LNB ut på mottageren din.

Edit: tenkte litt feil der ja , du skal vel bare ha en mottager....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk! hehe, skjønte at den ikke flyttet seg, men tenkte at viasat og CD brukte forskjellige sattelitter (var i sammenheng med viasat spm. mitt). En LNB er vel lett å få tak i, hvis ikke den følger med? Er vel den greia som sitter på hodet?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Firmaabbonement er også en lovlig mulighet

Hvis du kjøper et firmaabbonement i Norge hos Canal Digital så skal det visst nok også være mulig å få svenske (og danske ) kanaler

Forutsetningen er da at du har et registrert selskap i Norge.
    Det finnes info om dette på Canal Digitals hjemmesider tror jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

pcoeren har rett

Her har han heilt rett, dette har eg heime.
    Du får SVT 1 og SVT 2, desse må du betale for. Men DR 1, DR2 og svensk TV4 får du gratis med denne løysinga. Kortavgift, abon., faktura avgift mm for heile pakka blir 953,33 kr for 12 månader. Har nettopp betalt (he he )

Problemet er at du må ha eit firma nr. Eller kjenne nokon som har.
    Veit ikkje kor du bor, men alle bønder, fiskarar osv er sjølvstendige og kan bestille. Ikkje prøv med orginale svenske kort, dette verkar ikkje. Har prøvd.

Også må du ha eit hode med 2 eller fleire utgangar og 2 stk tunerar. Det går ikkje og flyte kortet slik som før, kortet er no knytta til ein tuner.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det finnes en annen måte som er mye bedre, hvis du har digital kabeltv fra canal digital, eller kjenner noen som har det så virker kortene fra canal digital kabeltv på paraboltuner og det dekoder svt1 og svt2 samt tv4. Jeg bruker kortet mitt på parabolen i campinvogna i helgene fungerer helt topp.)

morten

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hørtes nesten for godt ut til å være sant! Men hvordan er det med andre kanaler da? Jeg kjenner noen som har CD kabeltv, kan vi da bestille et såkalt tvillingkort, og betale for det og slik får de samme kanalene på parabol som de har på kabel? Er det ingen sperrer, eller problemer med at kortene ikke fungerer i de forskjellige dekoderene? Og er det med standard CD dekoder, eller er det 3. part?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Halden
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt CD kabelkort har jeg testa med følgende satelittunere:

Force D-master 1133S
    Force D-master 1144S
    Canal Digital CDC-7000ST
    Vantage HD7100S

Fungerer like bra som et satelittkort.

Har dessuten testa satelittkortet i følgende kabelmottakere med like bra resultat:

Canal Digital 1201CX
    Force 315C
    Sony KDL-46V3000 (LCD-tv med innebygget DVB-C).

Et satelittkort oppdaterer seg ikke i en kabeltuner, men et kabelkort oppdateres i en satelittmottaker (med unntak av seksjonen Avidi1).

Edit: Man får naturligvis ikke tilgang til de kabelkanalene som opprinnelig stammer fra Viasat's (eller andre operatørers) programpakker, kun conax-kodede CD-kanaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, tusen takk for kjapt svar! Når jeg leste innlegget ditt ble jeg positivt overrasket!Dette ser faktisk lovende ut. Men jeg har søkt litt rundt, og ser at folk sier CD pair'er kortene sine med tuneren! Hvis man bestiller tvillingkort får man da med en tuner? Rettere sagt, vil det være mulig å få til dette, ved å bestille et abonnement gjennom venner, eller oss selv(har kabel, men gammelt 300 nett)?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Halden
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, igjen!

Når det gjelder kortpairing er jeg usikker. Har ikke opplevd dette sjøl. Mitt kabelkort fikk jeg i januar 2007, og det er i alle fall ikke knyttet teknisk til noen spesiell mottaker.

Dersom du i dag er tilknyttet CD-kabel kan du gå til denne siden og gjøre et søk på hva du kan få på din adresse. Samme side gir info om priser for forskjellige pakkealternativer. Digital grunnpakke har samme pris som analog kabeltilknytning. Slik jeg tolker dette, vil det ikke koste ekstra i abonnementsavgift å bytte til digitalt mottak. CD leverer HD-mottaker for 1.290,- hvis du bytter til digitalt abonnement. Mot et (lite) tillegg kan du f.eks. abonnere på DR1 og TV2 Danmark (kr 59,-/mnd). Også disse kanalene vil du få hvis du setter kortet i en satelittmottaker. Når det gjelder kortpairing og HD-mottakeren er jeg usikker. Har lest påstander om pairing og ikke pairing både på dette og andre forum. Blir ikke helt klok på dette...

Jeg har ikke greid å finne informasjon om tvillingkort på nettsidene til Canal Digital Kabel. Kun noe om hytteabonnement via parabol til "redusert" pris. Du kan jo prøve å få nabo/venn med digitalt CD-kabelabonnement til å ringe CD's kundeservice og spørre om vilkårene.

Lykke til! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, takk for flere tips! Jeg må si jeg ikke blir helt klok på sånn kortpairing selv, har lest en god del forskjellig nå!:P Men jeg får begynne å undersøke litt mer, og muligens prøve hos venner med parabol... Det ser ut som kabelnettet vårt skal utbedres, men en løsning før fotball-EM hadde vært uhyre smud!

Så får jeg se hvordan det går!

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kortpairing er ikke satt ut fullt liv oss CD enda
    så lenge du har CAm eller tuner med embed for conax, så skal du få bilde selv om kortet er nytt.

Troeen

Newcomer Wolves sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viasat Sveriges 'Frikanalspaket' er vel også et alternativ for å se SVT kanalene...:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •