Sat mottakere m mottak mellom 900 og 2200MHz

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sat mottakere m mottak mellom 900 og 2200MHz

Halloen

Er det noen som har greie på dette?? Bruker en spesiell lnb m miksefrekvens på 10.3, trenger derfore en tuner m bredere område enn standard som er 950-2150...

Noen som kan hjelpe til?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hawk
    Halloen

Er det noen som har greie på dette?? Bruker en spesiell lnb m miksefrekvens på 10.3, trenger derfore en tuner m bredere område enn standard som er 950-2150...

Noen som kan hjelpe til?
    Jeg tror du kommer til å slite med å finne en slik tuner. Jeg vet at 12-13 år gamle Nokia 9500 fungerte utenfor 950-2150 men om det finnes mottagere i salg i dag som gjør det er kanskje heller tvilsomt.

Tidligere kunne man også kjøpe frekvens omformere for Astra som konverterte opp frekvensbåndet med 250MHz tror jeg. Grunnen var at de fleste mottagerene kun fungerte mellom 950-1750MHz og at LNB'ene som regel hadde lokal oscillator på 10GHz.

Disse frekvensomformerene var styrt av programmerbar 12v spenning som de fleste mottagerene hadde den gangen. Det fantes også konvertere som konverterte ned og noen hadde en switch slik at man kunne velge om konverteren skulle konvertere opp eller ned. De konverterene jeg hadde var av merket "Global". Det ser ikke ut som de lager slike lengre.
    http://www.globalcom.co.uk/prod_sing...s_rsProducts=8

Er det en spesiell grunn til at du ikke kan bytte til LNB med 9.750/10.600 i lokal oscillator ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok en grunn ja.... Men kan ikke gå inn på alt d her.
    Jeg jobber med satellittkommunikasjon -gir båter internett, telefon og TV. Så er en ny løsning på TV biten i dette systemet.

Har funnet et par tunere m spec fra 900-2150 og en på 950-2200 ellers har jeg fått beskjed fra Macab (proffe racktunere) om at noen av deres tunere går ned til 920.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •