Problemer å finne satelitter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Problemer å finne satelitter

Jeg bor i stavanger og har nettopp kjøpt en canal digital parabol pakke og ha satt opp alt som det skal vær men jeg finner ikke noen satellitter. jeg har kjekket oppkoblingen 5-6 ganger men får det ikke til.

hva skal jeg gjør hjelp!!!!!:neutral:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har du noen naboer med parabol? Se hvilken vei de står, så har du allfall et utgangspunkt på retning. Regner med du har koblet opp tuner og tv, og har noen som følger med på den? Det skal være en signalmåler på tuner du kan slå på. Der vil du se kvalitet og styrke på signalet. (når du har funnet det...)

Jeg kjenner ikke til Canal digital sine tunere og den konkrete fremgangsmåten for valg av kanal under søking, men den tradisjonelle metoden er å finne en ukodet kanal, og la tuneren stå på denne til du har fått signal. Der vil få bilde uten at kortet ditt er oppdatert. På 1 grad vest kan du bruke f-eks Poker Channel eller Vision Norge.

Hodet/LNB kan du sette rett opp og ned i festet til og begynne med. Canal Digital har informasjon på sine sider for finjustering her, men det tar du siden.

Elevasjon (opp-ned) på tallerken skal i utgangspunktet stå på 23 grader i Stavanger, så du kan først sette den der. Men vær obs på at det kan være endel feilmargin på den skalaen, så prøv også et par grader opp og ned. Når du har retningen som forøvrig er 187 grader, (bruk kompass) så flytter du tallerken en og en mm fra side til side, og venter 3-4 sekunder for hver gang du flytter.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •