Problem innstilling

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problem innstilling

Har en samsung dsr9500 ay som jeg for det meste ser frie kanaler på,samtidig har jeg koblet et boks fra lyse fiber inn på min Pioner 436xd.
    Samsungen kollabset her om dagen,slik at jeg koblet en samsung av maken type inn isteden.
    Men fikk problem med bildet på Lysø,som bare ruller,får ikke ordentlig kontakt,akurat som at det er en feil med oppsettet.
    Altså jeg får ikke sett lyse på Tven.

Hva har gått galt under prosessen med oppsettet.
    Koblet kablene slik som tidligere,men men.Lyse boksen er helt ok,har prøvd den på en annen tv,slik at det er ikke der problemet ligger.På samsungen står det på oppsett,RGB og sammensatt som tidligere.

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er disse boksene tilkoblet TV'en?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ohi.Hadde ikke tenkt på så raskt svar.Kjempeflott om noen vil prøve å hjelpe.
    Jeg er egentlig ikke så veldig proff på dette,det er oppsatt fra en jeg kjenner hos en tv.forretning,men tenkte jeg skulle prøve meg selv.
    Antennen fra Parabolen går inn på samsungen ser jeg.Så kommer fiberkabelen inn på Lyseboksen,fra lyse går det en kobling til samsungen,og fra samsunge til en dvd,og fra dvd til Pioner tv-boksen.
    Dette er det jeg kan finne ut av etter å ha sett på ledningskaoset.Kan garantere at all er godt på plass av ledningene.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet ligger i at det er koblet fra lyse boksen via to andre kilder, og så inn på Pioneer boksen. Spesifikt må det være en instilling i en bildemeny på samsung boksen din, for det var den komponenten som var byttet ut hvis jeg forsto deg riktig.

For å vite hva slags innstillinger som skal brukes, må jeg vite hva type kabler du bruker mellom komponentene. Altså om det er SCART, kompositt el.

Det beste er uansett å koble alle kilder direkte til Pioneer'en, uten å gå via via, hvis du har muligheten til det.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det har nol vært best å koblet enklere,men da får jeg jo ikke brukt dvd.Oppsettet har fungert 100% i 2 år nå.
    Jeg mener problemet skjedde da jeg fikk problem med den andre samsungen.Jeg måtte gå inn på reset til fabrikkinnstilling,men den var død etter det,så den er nå til reprasjon.
    Kableme er en type scart,er ikke sikker men de er mye dyrere,bredere om du skjønner.'
    For å ta det i rekkefølge.år jeg som oppsettet var tidligere,tok ut strømforsyningene,og satte i kontakten igjen,så koblet lyse seg opp automatisk først,når jeg så slo av lyseboksen,så kom pioner opp.Men nå fungerer ikke dette oppsette,så noe har skjedd en plass med oppsettet tror jeg,selv om jeg er ganske så grønn på dette.
    Prøver å forklare så godt jeg kan,men men hodet strtekker ikke til hos meg,hehe.
    Men jeg er av den typen som aldri gir meg,så det er svært irriterend,og i kveld skulle jeg selvfølgelig se noe på tv3 som er på Lyse.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får brukt dvd også, om du bare setter det opp riktig.

Hvis det er en Pioneer PDP-436XDE du har, så har den 3stk SCART innganger slik at du kan koble alle direkte til der. Det er et enklere oppsett fordi du da kan velge hver kilde direkte på TV'en. Du vil kanskje også merke bedre bildekvalitet iforhold til slik det er koblet nå.

Når det gjelder opptak på DVD-opptakeren din, så kan skjermen sende bildet videre til denne, slik at du kan ta opp det du ser på både fra lyse og fra samsung-boksen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Inntresant,der ser du,sannelig lurer jeg på hvorfor jeg ikke jeg har søkt på hjelp her ang,dette tidligere,må si jeg synes det er utrolig hvor godt det er å få hjelp når en sitter fast.Men problemet mitt er vel at jeg også har en dvd som går på suroundanlegget.Slik at jeg faktisk har 2 dvd,er.Den ene med opptak,og den andre fulgte med anlegget.
    Du må ikke tro jeg er gal,men slik er det,så den andre dvd,en går direkte til pioneer-boksen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må tilføye,at begge dvd,ene skal ut når jeg HD blir skikkelig utbygd,slik prisen er på kanalene i dag,er det ikke verdt det,synes i all fall jeg.
    Det er vel snakk om bluray og mye er ikke på plass ennå,synes jeg.Lyse sin HD boks er i alle fall bare på prøvestadiet ifølge linken Lyse HD på forskjellige forum.
    Jeg har conax på samsungen med filmpakker,TV3 og tv1000 kanaler på lyseboksen.
    Alt var jo mye bedre tidligere,når jeg kunne ha både viasat og canal digital Samsungen.
    Det er jo blitt en jungel må jeg si.
    Har prøvd viabokser isteden for lye,men fy å fy,de er jo så trege.
    Er veldig bortskjemt med Samsungene,har både hjemme og på hytte,de har vært svært stabile å raske i alle år.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har HDMI eller Component utgang (3 stk kontakter med fargene rød, grønn og blå) på en av DVD spillerene eller de andre boksene, så ville jeg benyttet det istedet for SCART for å få enda bedre bilde. Og da kan du fremdeles koble alle kildene direkte til Pio'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja,det virker som du kan dine saker må jeg si,men må bare innrømme at når det gjelder oppsett,så er ikke det min sterke side,leser masse om dette,og tror jeg følger så nogenlunde litt med i utviklingen,men jeg må nok desverre bite i gresset åvente på han som skal komme på mandag,for å hjelpe meg.
    Men det irreterer meg forferdelig mye at jeg ikke skal finne ut hva som har skjedd,etter som at oppsettet er som tidligere når alt var okey frem til samsungen fikk problemer med å søke opp kanaler,altså etter at jeg søkte opp til fabrikkinnstilling på den.
    Oppsettet er jo helt likt med samsungen som jeg hentet fra hytt,å har nå,som den jeg hadde tidligere.
    Jeg er helt 100% sikker på at det er en liten dritt-ting.
    Det må være oppsettet i samsungen som ikke er som det skal,men kjenner jo disse såpass godt,og når den står på rgb sammensatt,så er det jo ikke noen andre muligheter heller,men????

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det kanskje ha noe med innstillingene på pioneern å gjøre,kan de ha forandret seg,eller?
    Nei,fant ut at det kan ikke være noe med innstillingene nå i dag,prøver og prøver det meste,men det ser nok ut som jeg må gi opp denne gangen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

innstalatøren var her

Innstalatøren var her i dag,og han fant ut at den Samsungen som jeg nå hadde ikke gikk å kjøre med RGB slik som oppsettet er.Kan dette vare mylig?Den jeg nå har er en gammel sammy 9500via ci,og den som det fungerte med var en nyere AY,.
    Så jeg må vel vente til jeg får min AY fra reprasjon.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis installatøren sa det, så stemmer det vel. Jeg kjenner ikke så godt til samsung boksene. Jeg ville uansett gått over til HDMI eller component hvis noen av komponentene dine støtter det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •