Ab Ipbox 9000HD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 45 1 2 3 4 5 11 21 31 41 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 887
    Newcomer cy sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ab Ipbox 9000HD

Har som mange andre her sittet på gjerdet en stund og ventet på en skikkelig god og brukervennlig HD tuner, og kom over denne "Ab Ipbox 9000HD" idag. Noen som vet noe om den? Er den i salg? Den såg veldig lovende ut.

Er det forresten samme boks som DGStation's CubeRevo hdtv box? Som skulle ha kommet i fjor høst, men som jeg ikke hørte noe mere om... kan minne litt om DM8000... :-)

Og hvordan er den i forhold til f.eks disse 2?
    Kathrein UFS 910 HDTV
    Vantage HD 7100

Og har de ikke samme funksjonaliteter som DM8000?

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cy
    Har som mange andre her sittet på gjerdet en stund og ventet på en skikkelig god og brukervennlig HD tuner, og kom over denne "Ab Ipbox 9000HD" idag. Noen som vet noe om den? Er den i salg? Den såg veldig lovende ut.

Er det forresten samme boks som DGStation's CubeRevo hdtv box? Som skulle ha kommet i fjor høst, men som jeg ikke hørte noe mere om... kan minne litt om DM8000... :-)

Og hvordan er den i forhold til f.eks disse 2?
    Kathrein UFS 910 HDTV
    Vantage HD 7100

Og har de ikke samme funksjonaliteter som DM8000?
    Ip box 9000 er den samme som Cuberevo, er ventet rundt den 20 februar og komme i salg , hvis det stemmer.

Newcomer cy sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det.

Det var ellers lite med kommentarer/tilbakemeldinger på denne tuneren... er det ingen som venter på den?

Kan jo se ut som at Ipbox 9000HD slår DM8000, Kathrein UFS 910 HDTV og Vantage HD 7100 ned i støvlene...?

Eller? :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja jeg viet ikke mye om den boksen, men jeg har kjøpt tidligerere modeler av
    AB Ipbox og er meget fornøyd.

Det jeg viet er at den er på vei til Norge, forventes den 20 eller 22 februar.
    På papiret ser den boksen meget lovende ut, mye bedre en bode dreambox eller kathrein. Dreambox er vel ikke engan i produkjøn, ellers så mangler dm mye denne gangen, og ikke minst har den ikke HDMI utgang men KUN DVI:-?

Kathrein ser ut som den vokser hver dag, men den også har mye problemer, first har den ingen kort leser, den har mye bugs, og nå viet jeg ikke om dem har klartr å fikse diseq problemene dem hade.

så alt i alt ser AB Ipbox 9000 hd velde lovende ut, men det er tidlig å si enda, da den også har ikke kommet til salgs, så ingen viet hva den kan og ikke kan.

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer Gadgetfreak sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøpt

Har kjøpt denne men jeg har ikke fått den ennå. Jeg vil komme tilbake med mer når den er i hus og jeg har fått testet litt. Eneste jeg kan si pr nå er at jeg GLEDER MEG SINNSYKT!!!!! Tror dette er en tuner som lett setter Dreambox 8000 i skyggen. Den har jo ikke HDMI kontakt en gang.

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gadgetfreak
    Har kjøpt denne men jeg har ikke fått den ennå. Jeg vil komme tilbake med mer når den er i hus og jeg har fått testet litt. Eneste jeg kan si pr nå er at jeg GLEDER MEG SINNSYKT!!!!! Tror dette er en tuner som lett setter Dreambox 8000 i skyggen. Den har jo ikke HDMI kontakt en gang.
    Hvor kjøpte du den, pris?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med viasat. Må en ha ekstrac cam her?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av denny 68
    Hvor kjøpte du den, pris?
    4990.-

Satbutikken.no - IPBOX 9000 HD HDTV PVR

Men denne har kun en tunerblokk, en til må da kjøpes i tillegg. Men ser nå at de har satt sendes om 1-2 måneder. Hmmm sto at den kom inn den 28 feb når jeg kjøpte. grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thhomas
    Hva med viasat. Må en ha ekstrac cam her?
    Regner med at denne tar NDS kort som Dreambox gjør. Finnes software som er fiklet med allerede. Er jo en linux maskin så her er vel "alt" mulig.:twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe DGS har laget bedre software til denne tuneren enn til SD-tunerne sine (Relook 400s etc).

Men uansett vil denne boksen banke DB8000 på pris. Blir vel omtrent halve prisen bare.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stream
    Får håpe DGS har laget bedre software til denne tuneren enn til SD-tunerne sine (Relook 400s etc).

Men uansett vil denne boksen banke DB8000 på pris. Blir vel omtrent halve prisen bare.
    Tror den vil banke DB8000 på mere enn pris.
    La dere friste med en titt på manualen til tuneren her!!!!!

Trenger du Acrobat Reader så finner du den HER

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hvis den kan kjøre Enigma 2 med flere tunere og HD vil den garantert banke DB8000. Men det tar nok fortsatt litt tid før de frivillige som porter Enigma 2 til DGS-tunerne får i boks bruken av 2 tunere samtidig (ettersom DGS-boksene bruker litt "juks" for å gjøre dette med bare 1 DEMUX, mens DB7025 og DB8000 har 3).

Dessverre har DGS sin software til SD-tunerne så mange bugs at den er ubrukelig for min del (hensatt til barnerommet).

Håper derfor at de har lagt sjela si i å lage god, bugfri software til HD-tuneren.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stream
    Ja, hvis den kan kjøre Enigma 2 med flere tunere og HD vil den garantert banke DB8000. Men det tar nok fortsatt litt tid før de frivillige som porter Enigma 2 til DGS-tunerne får i boks bruken av 2 tunere samtidig (ettersom DGS-boksene bruker litt "juks" for å gjøre dette med bare 1 DEMUX, mens DB7025 og DB8000 har 3).

Dessverre har DGS sin software til SD-tunerne så mange bugs at den er ubrukelig for min del (hensatt til barnerommet).

Håper derfor at de har lagt sjela si i å lage god, bugfri software til HD-tuneren.
    Ja la oss håpe.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tar opp 2 programmer

på en gang.

Se video her.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er ingen AB Ipbox som har kommet til Norge enda,
    det er 3-4 forskelig butikker som selger den, Ab Ipbox 9000HD S/T/C [Ipbox 9000HD S] - NOK*4,900*.- : X Sat, Trygg E-handel
    er den biligste med 90 kr og dem var en va de som hade riktig informasjøn helt fra start, bode når det gjelder pris og exakt informatsjøn om selveste boksen, da kommer det www.maxsat.no *|The Ultimate Satellite Performance|* og
    Satbutikken.no - Hjem

uansett er det like bra at den boksen har ikke kommet i Norge enda , da det finst kun original image til den, og da fungerer den ikke med noen som helst kort,
    softwaren eller imagen fra DGS er ikke helt stabilt, og mange av resiverne må bli returet pga en feil.

Når det gjelder Dreambox så viet jeg ikke om jeg hade kjøpt dreambox på nytt.
    Den er DYRT for en så bilig hardware, bare for moro skyld hvis en har 1 DB og en ABIP BOX open dem og se, desutten er du lit teknisk instilt finner du ut fort at dreambox er en kjempe bilig hardware,
    men fordi den er enigma i den så er den bedre ,

gleder meg til å fo min AB Ip box nå til uka, da den er i tollen i dag så regner jeg med noen fo dager igjen.

bobi

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Merkelig

Sitat Opprinnelig postet av bobi
    det er ingen AB Ipbox som har kommet til Norge enda,
    det er 3-4 forskelig butikker som selger den, Ab Ipbox 9000HD S/T/C [Ipbox 9000HD S] - NOK 4,900 .- : X Sat, Trygg E-handel
    er den biligste med 90 kr og dem var en va de som hade riktig informasjøn helt fra start, bode når det gjelder pris og exakt informatsjøn om selveste boksen, da kommer det www.maxsat.no *|The Ultimate Satellite Performance|* og
    Satbutikken.no - Hjem

uansett er det like bra at den boksen har ikke kommet i Norge enda , da det finst kun original image til den, og da fungerer den ikke med noen som helst kort,
    softwaren eller imagen fra DGS er ikke helt stabilt, og mange av resiverne må bli returet pga en feil.

Når det gjelder Dreambox så viet jeg ikke om jeg hade kjøpt dreambox på nytt.
    Den er DYRT for en så bilig hardware, bare for moro skyld hvis en har 1 DB og en ABIP BOX open dem og se, desutten er du lit teknisk instilt finner du ut fort at dreambox er en kjempe bilig hardware,
    men fordi den er enigma i den så er den bedre ,

gleder meg til å fo min AB Ip box nå til uka, da den er i tollen i dag så regner jeg med noen fo dager igjen.

bobi
    For min er på vei fra satbutikken til meg nå. Hvem har sagt man skal bruke orginalt image? :twisted: Funnet flere IKKEorginale jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min er på vei fra satbutikken til meg nå. Hvem har sagt man skal bruke orginalt image? :twisted: Funnet flere IKKEorginale jeg

hvor fant du dem ???

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også lett, men ikke funnet noen uoriginale imager til den boksen enda. Men vet at det finnes folk som jobber med det (noen av de som lager imager til SD-boksene fra samme selskap).

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sannheten er vel at denne tuneren er UBRUKELIG pr. dags dato

Du får inn free kanaler, det er vel det

Put i et conax cam og du får canal digital, men det er vel ikke det tuneren er skapt for

Har hatt Dreambox i mange år og venter noen måneder til før jeg får se hva disse nye HD tunerene kan gjøre og om det blir kjøp

Side 1 av 45 1 2 3 4 5 11 21 31 41 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •