Ab Ipbox 9000HD - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 45 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 887
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvordan er stabiliteten nå på 9000-boxen? Må man regne med et par restarter per kveld hvis man svitsjer litt kanaler?
    Hva med EPG? Klarer den å hente ned for 2-3 neste dager for CD-kanalene hvis den står på f.eks. Discovery Travel&Living en stund?
    EPG for nå/neste for Viasat - dukker dette opp i kanallisten når man ser på den, eller kommer de ikke før man markerer kanalen/går til kanalen?

Funker twin-tuner som det skal? Kan man se på en kryptert kanal, mens man tar opp fra en annen?

Er GUI det samme som på de gamle SD-tunerne fra DGStation/ABcom, eller har det blitt bedre?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For oss uinnviede, hadde det vært mulig med en liten oversikt over hva denne boksen nå gjør? Evt. også en oversikt over hva som fremdeles måtte mangle?

Jeg er jo sterkt fristet, men skulle gjerne vite hva som fremdeles måtte mangle av ønskverdige egenskaper?

Noe av det viktigste for en vanlig bruker er vel:
    1. Hvilke korttyper leses?
    2. Hvilke kan ikke leses uten T-Rex eller andre kludges?

Det er anbefalt opplasting via USB. Upraktisk her, men har nettverk, vil jeg klare meg med det?

Ser nå at der jeg bruker å handle vil de få CubeRevo is stedet for IP9000, og det blir vel hipp som happ?

Ser at noen har (hatt?) problemer med ustabilitet. Høres ut som det er eksemplaret som ikke er godt, og ikk en generell feil. Spørs da om man egentlig bør kjøpe fra det store utland for å spare noen kroner? Tror jeg vil handle NO eller SE.

Men jeg har i hvert fall funnet ut at både terrestrial og kabel tuner er tilgjengelige i tillegg til SAT tuner, så her er det muligheter.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    haha, boksen min kommer i morgen takket Maxsat.no, sånn kan det gå :razz:

Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Hei , ta en titt på denktenk idag :-D , det er like før modulen til kortleserne er klar , takkket Sandali ( denne mannen fortjener Nobel Pris foresten :-D ) . Når begge kortlesere kommer igang , IPBox blir noe av det råeste på markedet . Ikke minst at softvaren er ikke Enigma2 basert ( som DM 7025 eller DM 800HD ) , Enigma 2 = Problemer med NDS ( Viasat ) . Det vil si at det er ikke noe grunn å frykte at NDS blir problematisk for IPBox 9000HD .
    Sitat:
    Opprinnelig skrevet av kewell79
    Sannheten er vel at denne tuneren er UBRUKELIG pr. dags dato

Du får inn free kanaler, det er vel det

Put i et conax cam og du får canal digital, men det er vel ikke det tuneren er skapt for

Har hatt Dreambox i mange år og venter noen måneder til før jeg får se hva disse nye HD tunerene kan gjøre og om det blir kjøp

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter også på at man får txter på filmkanalene fra c+På Viasat sine er det svensk text.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ipbox pr dags dato kortlesere funger ikke, ser på forskjellige forum at dette er rett rundt hjørnet. mgcam og evocam fungerer knirkefritt, dekoder de fleste knekte decrypt i dag auto på premiere, sex wiew, og tps. motakeren begynner og bli ganske rask, på kanalskift, ingen problemer med hd sendingene canal digital og premier viasat har jeg ikke testet, se på en kanal ta opp på 2 stk andre ,kan godt være kodet ingen problem, web interface funger cron jobs funger ssh funger, text subtitle ikke fullstendig på nordiske satelitter, men dette kommer, min mening løp og kjøp dette er i dag så stabil, at tv kvelden ikke blir ødelagt, brukt den siste 3 dager nå uten restart, med masse zapping,,,

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    regors5 (eller andre): Hva med EPG-funksjonaliteten?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

epg på ipbox er meget god, en av de beste, denne er jeg meget fornøyd med.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min IPbox 9000 i dag, ingen frys eller noe som helst problemer sålangt, bare kjedelig jeg må bruke min dreambox som server, skal bli bra når kort leserene fungerer :-D

Eneste jeg savner er skikkelig EPG på viasat

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dukker opp kanaler jeg hadde for dårlig signal med på dreambox 7000

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kewell79
    Ja , jeg kan bekrefte at tuneren er veldig god , bruke motorstyrt parabol , og signal nivået på svake transpondere er ganske bra .

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i hvilken mappe legger opptak seg i?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå har jeg ikke boksen rett foran meg, men hvis jeg hysker rigtig så er det vel
    enten media eller records mappen.

bobi

i hvilken mappe legger opptak seg i?

Newcomer Gadgetfreak sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du 0.1 lnb (HD) hode(r)? Anbefales til de som ikke har. Jeg kjøpte det, styrken økte 10% rundbaut.
    Lå på 86% før, nå er jeg da på 96%.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gadgetfreak
    Bruker du 0.1 lnb (HD) hode(r)? Anbefales til de som ikke har. Jeg kjøpte det, styrken økte 10% rundbaut.
    Lå på 86% før, nå er jeg da på 96%.

nei, 5-6 år gamle

Newcomer SUPPORT 81 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Noen spørsmål fra ett uvitende fjols

Har nå sett meg dritt lei dekoderen til viasat og vil ha meg noe annet.
    Har nå en twin tuner med innebygget harddisk fra viasatt, søppel søppel og atter søppel.
    kjøpte denne tuneren med det samme de kom og ble ikke noe imponert over den i starten, kunne ikke forandre kanal liste engang, og dette har de jaggu ikke klart å fikse ennå, selv om de har sagt i tre år nå att de jobber med det:evil:
    Nå har den også begynt å fuske med opptaksfungsjonen, tar bare opp halve programmer.
    Blir skikkelig imponert når det er 15 min igjen av filmen og den stopper opp med meldig "End of recorded program":evil:
    Det er vell helst takket være kjerringas tilstedeværelse att den ikke har havnet i asvalten og på dynga men fremdeles står i stua:twisted:
    Da sier jeg meg ferdig med å få ut litt aggresjon og fått lettet litt på trykket

Er da på jakt etter en ny tuner men er nok ikke så teknisk begavet når det gjelder dataspråk som jeg ser enkelte her inne erops:
    Så jeg har da ett par spørsmål på barnehagenivå som jeg håper å få svar på. gjerne på ett lettfattelig språk:-D

1:Er Ab Ipbox 9000HD en stabil tuner som jeg slipper å knote og oppdatere til stadighet for att den skal virke?
    2:Trenger jeg noe ekstra cam/kortleser eller noe for å få inn Canal digital og Viasat eller er det bare å trykke inn kortene?
    3:Hva med harddisk, er det mulig å koble til en ekstern harddisk via usb for opptak uten problemer?
    4:Kreves det mye pc kunskap for å sette den opp til bruk eventuelt oppdateringer?
    5:Har på den gamle søppel tuneren min mulighet for å se hva som går på den enkelte kanal for en uke frem i tid uten å måtte bytte kanal og dermed bare merke av det programmet jeg vil dpille inn flere dager i forveien, er dett også mulig på denne på en lettvint måte?
    6: er det slik at det er mulig å ta opp fra to kanaler mens en ser på ett tredje?

Håper det er noen her som kan svare på alle eller noen av spørsmålene

Ser frem til og gleder meg til å knuse den gamle tuneren min:twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

er du på jakt etter en stabil tuner, ville jeg kanje ventet med ipbox 9000hd, da denne er veldig fersk på markedet, oppdateringer kommer på løpende bånd, kortlesere fungerer ikke pr dags dato, ser at dette er snart i orden, men blir sikkert ikke stabil på noen uker, text fungerer heller ikke perfekt, opptaksmulighetene fungerer egentlig ganske bra, selv om jeg ikke har testet dette helt ut, men en gang i nærmeste fremtid, trur jeg denne vil være en av de beste, når det gjelder linux tunere. du trenger ikke være expert for og kunne bruke eller programere en slik tuner, men godt og være litt forbredt, ligger en del guider på nett, angående programering og forskjellig, mange har oppdateringer direkte ned fra nett, bare og bruke fjernkontrollen, for oppdateringer, om en mnd eller to, er nok denne tuner mer oppegående vil jeg tru, fremtiden ligger i denne tuner, en du bare må ha,,,,

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det kan vel være flere meninge rom dette; jeg har pr. idag en DM7020 og den funker utmerket, men ønsker meg en kombiboks for SAT + kabel eller bakkenett, har ikke bestemt det helt enda men det blir vel helst bakkenett.

Vil man ha en Linux boks er vel IP tingen - men vel ikke helt oppegående for at de bedre halvdeler vil være fornøyd enda, tror jeg!

SÅ om man kan forsake Linux'en - så ville jeg heller velge HYRO 9000 HD - den vil snart være 100% oppe med software, og da har man SAT og bakkenett in en god boks. Så det er hva jeg tror jeg vil satse på, bare softwaren blir ferdig.

Newcomer SUPPORT 81 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Nå ble jeg innoversmart gitt:-D

Sitat Opprinnelig postet av TV-titter
    Ja det kan vel være flere meninge rom dette; jeg har pr. idag en DM7020 og den funker utmerket, men ønsker meg en kombiboks for SAT + kabel eller bakkenett, har ikke bestemt det helt enda men det blir vel helst bakkenett.

Vil man ha en Linux boks er vel IP tingen - men vel ikke helt oppegående for at de bedre halvdeler vil være fornøyd enda, tror jeg!

SÅ om man kan forsake Linux'en - så ville jeg heller velge HYRO 9000 HD - den vil snart være 100% oppe med software, og da har man SAT og bakkenett in en god boks. Så det er hva jeg tror jeg vil satse på, bare softwaren blir ferdig.
    Ok og takk for det, nå ble jeg jo så mye smartere:-D

Ikke misforstå meg, setter selvsagt pris på innspill og synspunkter, men jeg viste ikke en gang om denne tuneren, så nå ble jeg om mulig ennå mere forvirret
    Hva er i korte trekk de største forskjellene på disse to tunerene?
    Har denne en annen programvare?
    Hvilken av dem er mest konevennlige?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SUPPORT 81
    Ok og takk for det, nå ble jeg jo så mye smartere:-D

Ikke misforstå meg, setter selvsagt pris på innspill og synspunkter, men jeg viste ikke en gang om denne tuneren, så nå ble jeg om mulig ennå mere forvirret
    Hva er i korte trekk de største forskjellene på disse to tunerene?
    Har denne en annen programvare?
    Hvilken av dem er mest konevennlige?
    Jeg har ingen av dem og er derfor litt handikappet mht. det spørsmålet, men sånn rent nøkternt: HYRO er en ren boks, den tar kanaler, leser kort - og man kan legge inn nøkler om man har. Så den burde tilfredsstille både kone, barn, og bikkja.

IP9000 er en fiklers drøm, den kan gjøre alt unntatt å åpne ølbokser. Du kan jo selv lese om den på dette forum, her er jo tråder for begge boksene. Gjør du det skulle du få en viss oversikt over alle mulilgheter, og danne deg en oppfatning om hvor langt man er kommet for å løse software problemene.

Så den har kanskje også potesiale til å kunne bli en familieboks også, men jeg ville nok vente til jeg hadde en forsikring fra en av guruene her om om at alle problemer var løst før jeg satset på den

Jeg er vel egentlig litt i samme situasjon som deg
    Jeg ønsker deg lykke til, heng med i trådene her så klarner det forhåpentlig.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dr Dish testing av AB Ipbox 9000 hd
    http://www.abipbox.com/ImgCont/marke...review-deu.wmv

det er på tysk , men enkelt å see hva dem menner om den boksen.

bobi

Side 7 av 45 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •